Gå til innhold

baby (snart 5 mnd) vil ikke ha melk!

Anbefalte innlegg

Skrevet

det er en kamp å få i henne melk omtrent uansett når hun er våken. vi må sitte å ligge i allslags stillinger for at hun etterhvert får i seg noen skvetter. de eneste gangene hun bare drikker uten så mye styr rundt er når hun er trøtt. hun får forresten flaske, å pleier vanligvis å drikke 150/180ml på noen minutt, nå får vi kanskje lurt det i henne på en halvtime- time. men grøt å svisker derimot!! hun spiser og spiser, virker aldri som hun blir mett. fikk to porsjoner grøt i går, da måtte jeg stoppe henne. en klemmepose med svisker får hun rett som der er. 

tips og triks her? er det alt for tidlig å erstatte ett melkemåltid og to med grøt eller sviske? 

Anonymkode: 719ef...d15

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde snakket med helsestasjonen om hva de tenker.😊

Har du prøvd å gi melka i et mørkt og kaldt rom? Kald melk? Varm melk? Lunken melk? Høres jo ut som brystvegring i flaske-versjon.

Skrevet

Kanskje du burde kutte ut svisker ei stund? De er jo søte og gode, melk blir sikkert litt stusselig i forhold og kanskje derfor hun ikke vil ha.

Anonymkode: 3ee17...729

• Liker 4
Skrevet
13 minutter siden, Flamme skrev:

Hadde snakket med helsestasjonen om hva de tenker.😊

Har du prøvd å gi melka i et mørkt og kaldt rom? Kald melk? Varm melk? Lunken melk? Høres jo ut som brystvegring i flaske-versjon.

ja, desverre ingen forskjell her 🤷🏼‍♀️

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje du burde kutte ut svisker ei stund? De er jo søte og gode, melk blir sikkert litt stusselig i forhold og kanskje derfor hun ikke vil ha.

startet med svisker etter hun tullet med melken, så tviler på det hadde hatt effekt 🤨

Skrevet

Jeg hadde ringt helsestasjonen for å spørre da dette er et spørsmål om helse. Kanskje du kan vurdere velling eventuelt? 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

ja, desverre ingen forskjell her 🤷🏼‍♀️

startet med svisker etter hun tullet med melken, så tviler på det hadde hatt effekt 🤨

Hmm...om du kjører to svisker i en blender sammen med melka, så smaker melka sviske også? 😊

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hmm...om du kjører to svisker i en blender sammen med melka, så smaker melka sviske også? 😊

prøvd, sviskebiter satt seg fast i åpningen, så melken rant ikke ut 😂😭 da er den kjørt så hardt i blender at melken er lilla 

Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

prøvd, sviskebiter satt seg fast i åpningen, så melken rant ikke ut 😂😭 da er den kjørt så hardt i blender at melken er lilla 

Har du prøvd å sile melken før den helles i flaske?

Anonymkode: 68632...783

• Liker 2
Skrevet

Min ble ammet, men han nektet pupp når han først fikk smaken på fast føde. Grøt og mos av grønnsaker spiste han som en helt, men mm var ikke snakk om! Han hylte hvis jeg prøvde å legge han til. Det eneste var at han ville ha ei gang løpet av natta. Fikk beskjed på helsestasjonen om å ha mest mulig mm i all mat og grøt jeg serverte, for at han skulle få i seg næringsstoffene. Ga også litt med kopp under måltidene :) 

Anonymkode: fb449...a14

• Liker 1
Skrevet

Vet ikke om dette hjelper, men det samme skjedde hos oss fa min baby var akkurat rundt den alderen. Det gikk seg til, og nå er melk favoritten igjen. Vi gjorde ikke noe endring, bare tilbød ofte. Virket bare som at alt annet var mye mer spennende enn å drikke. 

Anonymkode: fcd50...58a

Skrevet

Min fikk pupp, men var null interessert etter fast føde ble introdusert. Jeg «tvang» henne til å ta puppen i noen mnd, men uansett hva jeg forsøkte ble det bare tull og hun fikk i seg svært lite. Hun la på seg godt og spiste fast føde som en helt. Hun ble mer og mer matinteresserte og spiste alt jeg moste i blenderen. 

jeg tenkte at så lenge hun var frisk, glad, fornøyd og la på seg så fikk melken være. Det var virkelig ikke verdt å tvinge henne til å ta pupp eller flaske, det ble bare stress, sutrete baby og sliten mor. 

i dag er hun snart tenåring og har absolutt ikke tatt skade av å slutte med melk tidligere enn anbefalt.

Anonymkode: 6cb68...b86

• Liker 1
Skrevet

Vi har det på akkurat samme måte. Begynte da han var rundt 3 måneder, og nå er han litt over 6 måneder og det er ikke endring. Vi var til og med innom barneklinikken for å sjekke om noe var galt, fant ingenting. Gir nå rikelig med fast føde, grøt to ganger om dagen (laget på mme), i tillegg får han frukt og skive til lunsj, og så mye middag han orker. Vi må lure inn litt melk når han sover. 

Eneste rådet jeg har er å gi grøt med mme og gi flaske når han sover. Føler med deg, det er så ufattelig slitsomt og altoppslukende når de ikke vil ta til seg melk 😔

Anonymkode: 0fe48...431

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...