AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #1 Skrevet 15. september 2020 Er førstegangs, i uke 17+6 idag. Har kjent regelmessig bevegelse tidlig og ofte på kveldstid. Har bakovervendt livmor. I de to siste dagene har jeg kjent 0 til bevegelse og magen har blitt myk igjen. Tidligere har den vært større og hardere. Jeg ringte til sykehuset og de ville ikke sjekke med ultralyd pga det var for tidlig til å kjenne bevegelse. De mente jeg skulle vente til OUL. Er det vanlig å føle seg ikke gravid plutselig i uke 17/18? Merker jeg er svært bekymret. Er ikke noe morsomt å vente i nesten 2 uker til OUL. Har vært på privat ultralyd i uke 13 og da var alt fint. Anonymkode: 59ad7...63c
Flamme Skrevet 15. september 2020 #2 Skrevet 15. september 2020 Du skal gå ut i fra at du er gravid til det motsatte er bevist. 😊 Jeg hadde noen slike perioder rundt uke 16-25 med mindre liv noen dager. Baby flytter mye på seg og kan sparke på plasser du ikke kjenner det. Grunnen til at de ikke tar deg inn på sykehuset nå er fordi det er ingenting de kan gjøre uansett hvis det viser seg at baby er slapp. Mener å huske at de først tar inn folk fra uke 25? Puuuust og prøv å slappe av. 😊 Kanskje du kan snakke med jordmora di om å prøve en runde med doppleren?
AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #3 Skrevet 15. september 2020 Føden ringer du etter uke 24. Det er helt vanlig å ikke kjenne liv daglig så tidlig. Om det skulle være noe feil, er det uansett ikke noe som kan gjøres. Ville ventet til OUL. Anonymkode: 3d86c...5e9 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #4 Skrevet 15. september 2020 Dra på en privat ultralyd om du vil slippe å bekymre deg. Anonymkode: 514a3...7b6 1
Flamme Skrevet 15. september 2020 #5 Skrevet 15. september 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dra på en privat ultralyd om du vil slippe å bekymre deg. Anonymkode: 514a3...7b6 Det er også en mulighet. Koster litt over 1000kr og de fleste har veldig kort ventetid, ofte mulig å få time på dagen.
AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #6 Skrevet 15. september 2020 opplevde det samme. det et veldig tidlig å ganske flaks å kjenne spark i uke 17/18! når babyen flytter på seg sparker den kanskje en ny plass som du ikke merker/ merker like godt. var likt hos meg av og på i ukesvis, nå har jeg en mini på 5 mnd ☺️ Anonymkode: 94cb6...603
AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #7 Skrevet 15. september 2020 Takk for alle svarene! Ble mye roligere nå. Skal prøve å vente til OUL! Bekymrer jeg meg fortsatt om noen dager, skal jeg ta en sjekk i det private. Mest lyst til å bruke pengene på noe til babyen. Jeg ble fortalt at de med bakovervendt livmor ville kjenne sparkene kraftigere tidligere enn de andre. Jeg har ikke blødd og det er det viktigste nå. Anonymkode: 59ad7...63c
AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #8 Skrevet 15. september 2020 Så tidlig så har jo babyen så god plass, at du vil ikke nødvendigvis kjenne liv hver dag enda. Jeg hadde en periode rundt uke 18-19 hvor jeg plutselig ikke kjente liv, så kjente jeg plutselig masse igjen. Om babyen sparker mot ryggen din så kjenner du det ikke 😊 Men om du er veldig bekymret så ville jeg gått til jordmor for å høre med doppler, eller betale for en privat UL for å få litt ro i sjela 😊 Anonymkode: 95b86...4e7
Flamme Skrevet 15. september 2020 #9 Skrevet 15. september 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for alle svarene! Ble mye roligere nå. Skal prøve å vente til OUL! Bekymrer jeg meg fortsatt om noen dager, skal jeg ta en sjekk i det private. Mest lyst til å bruke pengene på noe til babyen. Jeg ble fortalt at de med bakovervendt livmor ville kjenne sparkene kraftigere tidligere enn de andre. Jeg har ikke blødd og det er det viktigste nå. Anonymkode: 59ad7...63c Jeg hadde også livmora bak, men hvis barnet har snudd seg og sparker deg i ryggen så er det helt umulig for deg å kjenne det. Det er masse plasser baby kan gjemme seg for deg inni der hvor du ikke kjenner det. 😊 Jeg måtte helt ut i uke 30 før jeg kjente et fast mønster på sparkinga - og enda da var det roligere dager.
Edie Skrevet 17. september 2020 #10 Skrevet 17. september 2020 Hei trådstarter. Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets regelverk: Sitat * Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel. Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel. Edie, adm.
Anbefalte innlegg