Gå til innhold

Bedervet laks?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lagde en fiskegryte med laks til middag i dag. Da jeg spiste siste biten merket jeg at den var litt geléaktig i konsistensen, hadde en kraftig fiskesmak og luktet egentlig ikke godt (nesten litt som røkt laks) Jeg merket ikke noe da jeg tilberedte retten, da jeg ikke synes laks lukter særlig godt i utgangspunltet. Sjekket laksepakken og den hadde siste forbruksdag for et par dager siden. At jeg aldri lærer å sjekke dette på butikken! 

Er dette farlig? 

Jeg sitter nå i panikk og venter på matforgiftningen🤢

Anonymkode: b66fa...ef0

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lagde en fiskegryte med laks til middag i dag. Da jeg spiste siste biten merket jeg at den var litt geléaktig i konsistensen, hadde en kraftig fiskesmak og luktet egentlig ikke godt (nesten litt som røkt laks) Jeg merket ikke noe da jeg tilberedte retten, da jeg ikke synes laks lukter særlig godt i utgangspunltet. Sjekket laksepakken og den hadde siste forbruksdag for et par dager siden. At jeg aldri lærer å sjekke dette på butikken! 

Er dette farlig? 

Jeg sitter nå i panikk og venter på matforgiftningen🤢

Anonymkode: b66fa...ef0

Neppe farligere enn om du hadde spist det før datoen gikk ut,men oppdrettslaks inneholder så mye gift og svineri at det er uansett skadelig. Etter alt som har kommet frem ang oppdrettslaks,så skjønner jeg ikke at folk spiser den dritten. Laks sluttet jeg å spise for mange år siden, støtter ikke ei næring som ødelegger naturen.

Anonymkode: 24133...276

Skrevet

Antakelig kom du bare borti en bit som hadde ekstra mye fett. Det gjør noe med både smak, lukt og konsistens. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror nok også det at du bare har kommet borti en bit med ekstra fett, som har hatt litt tranaktig smak og slikt.

Hadde den vært bedervet så tror jeg ikke du hadde vært i tvil.

Anonymkode: a29ed...f57

Skrevet

Hadde du spist bedervet laks hadde du smakt det. Du har spist fett, og det smaker ikke godt. Selv skjærer jeg alltid bort fettet på all fisk, hærer det ikke pga smaken.

Anonymkode: cc0ce...8b4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...