Gå til innhold

Hva slags brød får barna dine i matboksen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Varierer du? Eller sverger du til et fast? Er du opptatt av at det må være minimum 80% grovhet på det fks?

Anonymkode: e4adf...578

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi bytter på mellom ulike typer grovbrød, knekkebrød og polarbrød. Er ikke opptatt av akkurat 80%.

Skrevet

Det samme som vi spiser, ulike varianter av grovbrød. Ikke nødvendigvis akkurat 80% alltid, men alltid grove alternativer.

Anonymkode: b01f5...e28

• Liker 1
Skrevet

Som oftest funkygine brødet. Synes det er godt og skivene passer i matboksen. Men varierer litt. Skibrød, gulrotbrød osv. 

Anonymkode: 0a9ad...d37

Skrevet

Baker selv og varierer ut i fra det.

Anonymkode: 6278f...4ef

• Liker 4
Skrevet

Varierer men er alltid grovt. Vi har aldri loff eller mellomgrovt. 

Anonymkode: b136b...86c

Skrevet

Jeg baker selv, og unngår derfor alle ekstra tilsetningsstoffer som er i mange ‘butikkbrød’. 
Lang hevetid for smaksutvikling, og med div frø/grønnsaker i deigen (varierer litt)

Anonymkode: bdddc...6fc

• Liker 3
Skrevet

Alltid fullt opp på grov, varierer innenfor det. Funkygine er barnas favoritt, jeg synes det er kjedelig. 

Polarbrød er fullt av sukker, så kun en sjelden gang iblant. Knekkebrød blir for «soggy».

Anonymkode: 058cf...f3b

Skrevet (endret)

Det vi har hjemme om morgenen. Kjøpbrød, bakeribrød, eller polarbrød. Av og til knekkebrød, og av og til rundstykker om vi har bakt. Er desverre ingen brødbaker. 

Endret av Snabeltann
Skrevet

Jeg baker en del selv, og hvis jeg ikke har fått bakt, kjøper vi brød som er minst tre på brødskalaen. Jeg er ikke opptatt av at det skal være minst 80% grovt. Er det en ting, eller er det bare noe du har tenkt er lurt, ts? 

Skrevet

Polarbrød de få gangene vi har det.

Ellers vanlig, kjøpesgrovbrød. 80% tenker jeg ikke på, men kjøper aldri kneipp, loff o.l.

Knekkebrød sender jeg aldri med. De blir soggy over natta om man liker lage matpakkene dagen før (slik vi gjør)

Ganger vi ikke har hatt brød har jeg sendt med reste- speltlomper eller tortillalefser med pålegg. Funker det også😊

• Liker 2
Skrevet

Jeg tar det jeg vet barna spiser! For meg er det viktigere enn grovhetsskala, en smule sukker i polarbrød! De får ikke loff nei, men gjerne bakte FINE horn med ost og skinke, feks. Det lille sukkeret som er i polarbrød, tenker jeg vi fint tåler. Er ikke helt hysterisk. De får til og med yoghurt! Som flere ernæringsfysiologer mener barna kan spise hver dag, for alt det andre positive i yoghurten overveier det lille av sukker. Barna mine har alltid tomme matbokser, at de er mett er viktigst for meg.

Anonymkode: ecf35...f15

• Liker 4
Skrevet

Baker selv. Har ingen fast oppskrift, så blir litt utifra hva jeg har liggende i skapene. Noen ganger baker jeg svært grove brød, andre ganger ikke. Pleier også å bake ost og skinkehorn, rundstrykker, pizzasnurrer ol som jeg slenger i matboksen. Tenker ikke så mye over hvor grovt det er (men sender aldri med loff og nugat)... 

Anonymkode: 407f1...805

• Liker 1
Skrevet

Grovt polarbrød og brød uten hele korn som er barnevennlige 😁 Ligger på 57% ca på grovhetsskalaen. Heller det enn 80% som mine barn ikke spiser. Også knekkebrød eller frokostblanding (havrefras, cheerios), de dagen de får melk.

Anonymkode: 6fc14...343

• Liker 3
Skrevet

Ja, altså, svarte på litt mer enn spm 😅

Anonymkode: 6fc14...343

Skrevet

Grovbrød. Jeg kjøper som regel det groveste jeg finner, samboer er ikke like nøye. Så jeg passer på å alltid ha minst ett brød i fryseren slik at han ikke rekker å kjøpe noe ræl. 

Skrevet

Kneip.

Anonymkode: c5590...962

Skrevet

Loff. Fordi det er det eneste barna spiser. Det er bedre at de spiser noe enn at de ikke spiser noe.

Anonymkode: 4a6e5...688

• Liker 1
Skrevet

Nå fortiden er det hjemmelagde polarbrød som er mest populært 🙂

Anonymkode: 79120...870

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...