Gå til innhold

Spedbarn utsatt for grove seksuelle overgrep

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får alltid tårer i øynene når jeg leser slike saker. Jeg føler sinne mot overgriperen, over den som sviktet, over den som burde være støtte og gi omsorg og kjærlighet. 

Jeg vet ikke hva som er verre - å vite hva som skjedde eller å ikke vite. Ingen straff blir rettferdig nok for det denne drittsekken har gjort mot sitt eget barn. Slike kan ikke rehabiliteres. Det er noe feilskrudd i hodet som ikke lar seg fikse. Denne drittmannen kommer alltid til å være en fare for barna - egne og andres. Jeg håper han aldri får flere barn, navnet hans offentliggjøres og fremtidige kjærester får vite hva slags ''far'' de får for sine barn. 

Dommen er 10 år for kort og burde ikke ha minstetid. Egentlig burde slike være i fengsel livet ut.

• Liker 21
Skrevet

Overgriperen har blitt identifisert, og for å beskytte offeret i saken er det beste man kan gjøre å ikke lage tråder om dette så barnet har mulighet til en normal oppvekst. De fleste aviser har også fjernet artiklene om saken.  Skjønner du trenger dele om dine traumatiske hendelser og bruker dette som en anledning, men tenk lenger enn din egen nesetipp. 

• Liker 20
Skrevet
2 minutter siden, Superblomst skrev:

Overgriperen har blitt identifisert, og for å beskytte offeret i saken er det beste man kan gjøre å ikke lage tråder om dette så barnet har mulighet til en normal oppvekst. De fleste aviser har også fjernet artiklene om saken.  Skjønner du trenger dele om dine traumatiske hendelser og bruker dette som en anledning, men tenk lenger enn din egen nesetipp. 

Offentligheten må beskyttes mot overgripere! Når han kommer ut av fengsel om noen få år så er han fortsatt farlig for barna. Han kan fortsatt få egne barn og utsette dem for det samme. Det skulle bare mangle at navnet hans offentliggjøres. Offeret kan bytte navn og flytte. Bedre beskyttelse enn det finnes det ikke.

• Liker 20
Skrevet
1 minutt siden, Drizzt said:

Offentligheten må beskyttes mot overgripere! Når han kommer ut av fengsel om noen få år så er han fortsatt farlig for barna. Han kan fortsatt få egne barn og utsette dem for det samme. Det skulle bare mangle at navnet hans offentliggjøres. Offeret kan bytte navn og flytte. Bedre beskyttelse enn det finnes det ikke.

så du mener ansvaret for å ha en normal oppvekst faller på barnet? 

• Liker 10
Skrevet
2 minutter siden, Superblomst skrev:

så du mener ansvaret for å ha en normal oppvekst faller på barnet? 

Nei. Det er ikke det jeg skrev. Men siden du misforstår med vilje, så er det heller ikke hans fremtidige ofre sitt ansvar.

• Liker 17
Skrevet (endret)
4 timer siden, Drizzt skrev:

Jeg får alltid tårer i øynene når jeg leser slike saker. Jeg føler sinne mot overgriperen, over den som sviktet, over den som burde være støtte og gi omsorg og kjærlighet. 

Jeg vet ikke hva som er verre - å vite hva som skjedde eller å ikke vite. Ingen straff blir rettferdig nok for det denne drittsekken har gjort mot sitt eget barn. Slike kan ikke rehabiliteres. Det er noe feilskrudd i hodet som ikke lar seg fikse. Denne drittmannen kommer alltid til å være en fare for barna - egne og andres. Jeg håper han aldri får flere barn, navnet hans offentliggjøres og fremtidige kjærester får vite hva slags ''far'' de får for sine barn. 

Dommen er 10 år for kort og burde ikke ha minstetid. Egentlig burde slike være i fengsel livet ut.

Helt enig med deg. Forvaring var helt på sin plass her. Måtte gjerningspersonen aldri slippe ut eller komme i nærheten av barn igjen.

Endret av Uatskillelig
  • Liker 7
Skrevet
2 timer siden, Drizzt skrev:

Enig. Dette er en så grotesk sak at jeg har ikke ord. Hjertet mitt blør for det uskyldige barnet. Men jeg synes det samtidig blir feil å «skåne» overgrepsmannen, han trenger ingen verdens beskyttelse, alle bør få vite hvem han er slik at de unngår å få barn med den j**velen. 

• Liker 6
Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjon og svar til dette.

Søgni, mod.

Skrevet
1 time siden, MonicaM skrev:

Enig. Dette er en så grotesk sak at jeg har ikke ord. Hjertet mitt blør for det uskyldige barnet. Men jeg synes det samtidig blir feil å «skåne» overgrepsmannen, han trenger ingen verdens beskyttelse, alle bør få vite hvem han er slik at de unngår å få barn med den j**velen. 

og dette beskytter barnet mener du?

• Liker 2
Skrevet

En syk syk mann! Nå som alle vet hvem han er, håper jeg at sønnen får nytt navn og flytte langt unna. 

• Liker 7
Skrevet
1 time siden, galaxy skrev:

og dette beskytter barnet mener du?

Ja! Og skåner fremtidige ofre. Når alle vet hvem han er, så kommer damer flest til å tenke seg om før de får barn med ham. Jeg skjønner ikke hvorfor Norge ikke har et offentlig register av pedofile. Overgriper en gang, overgriper for alltid. Hensynet til sønnen hans er ikke i motsetning til hensynet til alle andre som bor her og de som ikke er født ennå. 

Jeg vil veldig gjerne vite hvis en pedofil mann, en overgriper, er i nærheten av mine barn. Jeg vil holde dem langt, langt unna slike udyr. Det blir feil å mistenkeliggjøre hver mann, så mye bedre med offentlig register. Og at de får forbudt å jobbe med noe hvor de kan få kontakt med barn. 

At han har fått støttegruppe er helt ko-ko.

• Liker 10
Gjest DislayName
Skrevet
6 hours ago, Uatskillelig said:

https://www.nettavisen.no/nyheter/realitydeltaker-domt-til-forvaring-for-grov-voldtekt-av-spedbarn/3424018415.html

Saken er så grotesk at jeg gråter på vegne av barnet. Jeg gråter over lidelsene babyen har blitt påført, de psykiske problemene som kan oppstå og de skadene som kan følge babyen hele livet. I en tidligere tråd skrev noen at babyen ikke kommer til å huske overgrepene, og da delte jeg at tilknytningsskader ofte oppstår i løpet av de første årene i barnets liv. Jeg har selv en tilknytningsskade etter traumer som skjedde da jeg var i samme alder som denne babyen, noe som utløste store sår og vansker i mellommenneskelige relasjoner. Jeg slet med tilknytningsvansker, tilpasningsvansker, sosialt samspill, affektregulering og jeg hadde nedsatt immunforsvar i mange år. Førspråklige utviklingstraumer er de mest katastrofale av alle. Selv om man ikke har eksplisitte minner, så lagres minnene implisitt. Følelsene lagres og kan gi utslag i en rekke smerteuttrykk, og kroppen husker selv om hjernen ikke har lagret minnene. Utviklingstraumer i tidlig oppvekst endrer hjernestrukturen og kan føre til skjevutvikling, noe som var tilfellet for meg og har ført til en rekke psykiske lidelser i løpet av livet. Jeg kan nok aldri bli frisk.

Et annet perspektiv er at barnet én dag kommer til å få vite hva som har skjedd selv om barnet ikke husker noe. Barnet kommer til å forstå at noe ikke stemmer. Barnet kommer til å lure på hvorfor han ikke får se far og hvorfor far er i fengsel. Barnet vil ha rett på å lese papirer, hente ut dommen og få informasjon om saken. Sannsynligvis vil barnet trenge mye psykisk støtte fremover, og vil nok også lure på hvorfor det og hva som er årsaken til at alt føles så vanskelig. Og den sorgen og den smerten over å få vite sannheten kan bli nesten utålelig. I tillegg ligger det en stor belastning i å ikke huske. Man kan gjerne tenke at det er bra at babyen ikke kommer til å ha eksplisitte minner, men det er nesten enda verre. Uvissheten, usikkerheten, følelsen av tap av kontroll og ubesvarte spørsmål kommer til å hagle. Å ikke vite hva som har skjedd med én, gjør at man blir overlatt til en tilstand hvor man ikke har kontroll. Da kan noen oppleve å bli redd for seg selv, sin egen fortid og for hva "mer" som eventuelt kan ha skjedd. I tillegg gjør relasjonstraumer i tidlig oppvekst en sårbar for ytterlig traumatisering i barndommen og oppveksten. Man sliter gjerne med å regulere følelser, hevde seg selv og sine egne behov, og inneha en sunn grensetting. Da er man et lett bytte for mobbing, grenseoverskridelser, toxic kjærlighetsforhold, manipulering, utnytting og generelt vonde mellommenneskelige erfaringer som kan bidra til gjentatt retraumatisering. Dette kan gi utslag i kroniske, og uhelbredelige, psykiske lidelser. Jeg håper babyen slipper unna.

Det gjør meg så vondt å tenke på hvilke år babyen, og senere barnet og ungdommen, kan ha i vente. Det er så dypt, dypt, trist og urettferdig at en baby som var fullstendig uskyldig og prisgitt sin omsorgsperson nå risikerer skjevutvikling, gjentatt traumatisering og psykiske lidelser helt inn i voksen alder. Jeg bare håper så inderlig at babyen ikke får like store traumeskader som det jeg har endt opp med, for det er ikke et liv jeg unner noen. Lille, lille barn, måtte du kunne heles og leges på innsiden, og få en livskvalitet på tross av det du har vært gjennom. 💔 Dette er bare så forferdelig at jeg mister ord. Tårene bare renner. Måtte du ha mange omsorgsfulle mennesker rundt deg som kan gi deg omsorg, kjærlighet, stabilitet, gode stunder og et fungerende liv. Måtte de du møter på din vei ta deg imot, være snill med deg og gi deg et liv som er verdig å leve. :hug:

Hvordan finner man ut hva som skjedde når man var så liten? I likhet med deg har jeg en dissosiativ lidelse, og omfattende tilknytningsskader. Men vet ikke når faenskapet begynte. Vet bare at jeg var i førskolealder. Skulle gjerne visst mer (samtidig ikke....)

Skrevet
1 time siden, bonsaijenta skrev:

En syk syk mann! Nå som alle vet hvem han er, håper jeg at sønnen får nytt navn og flytte langt unna. 

Vi for håpe på det. I slike saker så skulle barn fått "ny" identitet og hemmlig adresse.

• Liker 5
Skrevet

Fy faen. Disse to som har kommentert i gruppa, kan man tipse politiet om dem? Det er vel ikke usannsynlig at de også er pedofile. 

• Liker 12
Annonse
Skrevet

Det du skriver er så sterkt!❤️❤️

(Orker ikke lese nyhetsartikkelen, det blir for tungt)

• Liker 5
Skrevet

Jeg klarer ikke å skjønne at ingen andre ser at gutten er mishandlet over så lang tid. Var det kun far som skiftet bleie på han i over ett år? 😳

• Liker 12
Skrevet
14 minutter siden, Trultemor15 skrev:

Jeg klarer ikke å skjønne at ingen andre ser at gutten er mishandlet over så lang tid. Var det kun far som skiftet bleie på han i over ett år? 😳

Kanskje ikke overgrepene var av en sånn art at de gav ytre skader. Men, jeg er enig. Noen burde jo vite noe

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, snehvit88 skrev:

Det du skriver er så sterkt!❤️❤️

4 minutter siden, Sirisiri10 skrev:

Tusen takk for at du deler og belyser et såpass viktig tema @Uatskillelig 💕 Du er virkelig sterk og tøff. 

Takk. :hjerte: Denne saken har virkelig, virkelig gjort dypt inntrykk. Hjertet blitt blør for dette lille forsvarsløse og uskyldige barnet. Helt hjerterått. :cry3:

• Liker 4
Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner og persondebatt.

- Safiye, mod

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...