MissB Skrevet 15. september 2020 #1 Del Skrevet 15. september 2020 Hei! Håper noen her inne har litt erfaringer på dette feltet. Jeg sluttet på prevensjon i juli, og er ganske sikker på at jeg hadde min første eggløsning i slutten av juli. Mensen kom et par dager før jeg trodde den skulle komme. Så dette virket til å fungere bra. Tingen er at etter denne perioden har jeg hatt små blødninger rett som det er. Noen som virker som vanlig mens og andre som er lite over 2-3 dager og gjerne brunt. Og noen med friskt blod, som heller ikke har vart lenge. Nå er det andre gangen jeg har ventet på eggløsning og begynne å blø friskt 2 dager før. Har noen her inne erfaringer og tanker dere vil dele med meg? Vi har jo ikke prøvd lenge, men blir litt lei meg når man får blødning i stedet for eggløsning som man har ventet på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 15. september 2020 #2 Del Skrevet 15. september 2020 Hvis det er hormonprevensjon du sluttet på i juli så er det veldig vanlig med uregelmessige og hormonelle blødninger i tiden etterpå - kan vare opptil 1 år før ting blir ordentlig stabilt. Men en blødning er ikke til hinder for eggløsning! Noen opplever også noe blødning i forbindelse med den. Det beste jeg kan råde deg til er å kartlegge eggløsningen din så godt som mulig. Billigstrimler og/eller temping er det beste for dette. Da finner du ut om og når du har EL. Som ny fersk prøver må man bare bli litt kjent med kroppen sin... Ellers husk å ha sex jevnlig! Ca. annenhver dag er best dersom man ikke vet helt sikkert når EL er, da kan man ikke misse den. Lykke til! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #3 Del Skrevet 15. september 2020 Jeg hadde slike blødninger etter som startet ca 9 mnd etter sønnen min ble født (ammet da og hadde ikke fått tilbake menstruasjonen.) Blødningene varte til og fra i 7 mnd - og ble bare verre og verre til jeg oppsøkte lege og fikk time hos gynekolog. Tror jeg på slutten der blødde litt kontinuerlig hver dag. Og dette i flere måneder. Fastlegen var veldig på at dette sikkert bare var hormonelt. men da jeg endelig kom til gynekolog oppdaget han et kjempestort myom ved livmorhalsen. Han fjernet det på den konsultasjonen og har ikke blødd utenom mens siden. Så jeg lærte I hvertfall at slike mellomblødninger kan være så mangt og at det er lurt å få sjekket det ut. Er så lett å tenke at alt er «hormonelt» og eksempelvis pga amming mtp oss kvinner. Men det kan være noe helt annet. Heldigvis var myomet godartet (ble sendt til analyse..) men Med slike blødninger bør du også sjekke livmorhalsen. Anonymkode: c6925...1a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå