AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #1 Skrevet 15. september 2020 Ja, nå tenker jeg sånn rett på redusert stilling når barnet er under en viss alder, ikke sykedager altså. Finnes det? Er det bare i kommunen det finnes? Jeg jobber i staten, og kan hverken finne det i arbeidsmiljøloven (ja, jeg trodde man hadde loven på sin side), i statens personalhåndbok eller i tariffavtalen... Tør jo ikke akkurat spørre arbeidsgiver heller. Anonymkode: a9561...840
AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #2 Skrevet 15. september 2020 Ja, det kan du ha rett til. Sjekk arbeidsmiljøloven Anonymkode: 6bb7a...ceb
AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #3 Skrevet 15. september 2020 31 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, nå tenker jeg sånn rett på redusert stilling når barnet er under en viss alder, ikke sykedager altså. Finnes det? Er det bare i kommunen det finnes? Jeg jobber i staten, og kan hverken finne det i arbeidsmiljøloven (ja, jeg trodde man hadde loven på sin side), i statens personalhåndbok eller i tariffavtalen... Tør jo ikke akkurat spørre arbeidsgiver heller. Anonymkode: a9561...840 Det skal stå i aml. Anonymkode: 44d5e...d5f
Gjest Albbas Skrevet 15. september 2020 #4 Skrevet 15. september 2020 https://www.arbeidstilsynet.no/arbeidsforhold/arbeidstid/redusert-arbeidstid/ Dette har ingenting med permisjon å gjøre.
AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #5 Skrevet 15. september 2020 Hvis du har barn under 10 år, har du krav på å få jobbe redusert hvis du ønsker. Det er noen unntak for stillinger med spesielt mye ansvar. Anonymkode: 7a547...2fa 3
AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #6 Skrevet 15. september 2020 Tusen takk for nyttige tips! Reddet meg fra en natt med grubling ❤️ Anonymkode: a9561...840 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå