Gå til innhold

INGEN GLOBAL VAKSINE FØR 2024

Anbefalte innlegg

Skrevet

https://www.ft.com/content/a832d5d7-4a7f-42cc-850d-8757f19c3b6b

"The chief executive of the world’s largest vaccine manufacturer has warned that not enough Covid-19 vaccines will be available for everyone in the world to be inoculated until the end of 2024 at the earliest.  Adar Poonawalla, chief executive of the Serum Institute of India, told the Financial Times that pharmaceutical companies were not increasing production capacity quickly enough to vaccinate the global population in less time.  “It’s going to take four to five years until everyone gets the vaccine on this planet,” said Mr Poonawalla, who estimated that if the Covid-19 shot is a two-dose vaccine — such as measles or rotavirus — the world will need 15bn doses."

Vel, vel, er dere klar for 4 år til med restriksjoner og karantene? 😷 Ting vil ikke gå tilbake til normalt før vi har FULL vaksinering av HELE verdensbefolkningen.

Anonymkode: f9b84...315

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes jeg lever ganske normalt jeg. Har hele tiden tenkt at dette raskt kan vare lenge, så ingen grunn til å kjøre seg i grøfta mentalt. 

Har vært på en del helgeturer i inn- og utland, vært på jobb, ute og spist, er ofte på et fly, venninnemiddager, bryllup. Og tross mange møtepunkt med andre har jeg enda ikke vært i en situasjon som fører til karantene, eller hatt symptomer slik at jeg må testes. Og om jeg må ta en karanteneperiode går det helt fint, har mulighet for hjemmekontor, god plass, og tredemølle. 

Eneste restriksjonen jeg merker godt er jo at man ikke handhilser og klemmer. At jeg må bruke munnbind på fly. At man sitter med litt større avstand i lunsjen. Og alt dette trenger vi ikke å gå tilbake på når korona er over, for min del, har vært fantastisk å ikke ha en eneste forkjølelse på over 6 måneder. 

Anonymkode: d651a...a98

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eneste restriksjonen jeg merker godt er jo at man ikke handhilser og klemmer. At jeg må bruke munnbind på fly. At man sitter med litt større avstand i lunsjen. Og alt dette trenger vi ikke å gå tilbake på når korona er over, for min del, har vært fantastisk å ikke ha en eneste forkjølelse på over 6 måneder. 

Godt poeng!

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel, vel, er dere klar for 4 år til med restriksjoner og karantene? 😷 Ting vil ikke gå tilbake til normalt før vi har FULL vaksinering av HELE verdensbefolkningen.

Det er jo et politisk valg, ikke en naturlov.
Men dessverre, gitt stemningen i beolkningen kan det fort bli slik.

Anonymkode: ab7ac...fd3

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes jeg lever ganske normalt jeg. Har hele tiden tenkt at dette raskt kan vare lenge, så ingen grunn til å kjøre seg i grøfta mentalt. 

Har vært på en del helgeturer i inn- og utland, vært på jobb, ute og spist, er ofte på et fly, venninnemiddager, bryllup. Og tross mange møtepunkt med andre har jeg enda ikke vært i en situasjon som fører til karantene, eller hatt symptomer slik at jeg må testes. Og om jeg må ta en karanteneperiode går det helt fint, har mulighet for hjemmekontor, god plass, og tredemølle. 

Ja nettopp. Det fungerer bra for DEG. Det er imidlertid svært mange som ikke er i din situasjon. 

• Liker 7
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja nettopp. Det fungerer bra for DEG. Det er imidlertid svært mange som ikke er i din situasjon. 

Nettopp. For oss vil dette dessverre innebære at min samboer går fra meg. Endelig som jeg i alder av 38 og masse dritt i forhold tidligere funnet mannen i mitt liv, som nå blir revet vekk fra meg. 

Anonymkode: 2ae3e...970

Skrevet

I Norge får vi nok vaksine neste år, men det vil sansynligvis bli krav om vaksinedokunentasjon hvis folk skal krysse grensene i årene fremover.

Anonymkode: 6e961...f47

• Liker 2
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp. For oss vil dette dessverre innebære at min samboer går fra meg. Endelig som jeg i alder av 38 og masse dritt i forhold tidligere funnet mannen i mitt liv, som nå blir revet vekk fra meg. 

Hvorfor til samboeren din gå fra deg om restriksjonene fortsetter? Da er kanskje ikke forholdet bygget på en god grunnmur ..

Anonymkode: 43826...db8

• Liker 1
Skrevet

Bare vrøvl. Selvsagt er denne tilgjengelig mye tidligere for alle enn 2024.

Produksjon blir lisensiert ut til alle tilgjengelige produsenter med en gang en vaksine er godkjent for bruk.

Anonymkode: 28299...066

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor til samboeren din gå fra deg om restriksjonene fortsetter? Da er kanskje ikke forholdet bygget på en god grunnmur ..

Anonymkode: 43826...db8

Fordi han har barn i et annet land og kan ikke droppe samvær med dem i fire år. Da velger han nok å flytte dit. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vel, vel, er dere klar for 4 år til med restriksjoner og karantene? 😷

Vi klare 5 år med verdenskrig, da klarer vi 4 år med koronatiltak. 

Anonymkode: 64e6b...f69

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vi klare 5 år med verdenskrig, da klarer vi 4 år med koronatiltak. 

Anonymkode: 64e6b...f69

Tull og tøys. Lev som vanlig din hysteriker. 

Eller grav deg ned. Samme for meg. 

Anonymkode: 18fc6...5b1

• Liker 1
Skrevet

https://www.ft.com/content/a832d5d7-4a7f-42cc-850d-8757f19c3b6b

"The chief executive of the world’s largest vaccine manufacturer has warned that not enough Covid-19 vaccines will be available for everyone in the world to be inoculated until the end of 2024 at the earliest.  Adar Poonawalla, chief executive of the Serum Institute of India, told the Financial Times that pharmaceutical companies were not increasing production capacity quickly enough to vaccinate the global population in less time.  “It’s going to take four to five years until everyone gets the vaccine on this planet,” said Mr Poonawalla, who estimated that if the Covid-19 shot is a two-dose vaccine — such as measles or rotavirus — the world will need 15bn doses."

Har aldri fulgt noen av tiltakene. Så hvorfor starte nå? 

Nei takk. Propaganda. 

Anonymkode: 18fc6...5b1

Skrevet

Skjønner det går veldig fint med deg siden du gir totalt faen 😂

Anonymkode: 1f43a...92a

• Liker 4
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner det går veldig fint med deg siden du gir totalt faen 😂

Anonymkode: 1f43a...92a

Har ikke brutt en eneste retningslinje. Ikke strukket meg dit at jeg har reist til et rødt land, en gang. 

Ser ikke hvorfor man ikke kan leve så normalt og fint som mulig, godt innenfor de retningslinjene myndighetene gir? 

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men poenget mitt er - hjelper det å sette seg ned å være negativ?

Man gjør det man kan, innenfor de rammene man har.

Jeg tror mange har lagt på seg alt for strenge restriksjoner, som det ikke er mulig å leve med i 2-4-10 år, som ikke står i stil med den reelle risikoen. 

Selv om man er bundet til jobb er det mye man kan gjøre på fritiden. Selv mine foreldre, som er i risikogruppen, har funnet nye interesser og innhold i livet som ikke innebærer nærkontakt med andre i samme grad som før. 

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke brutt en eneste retningslinje. Ikke strukket meg dit at jeg har reist til et rødt land, en gang. 

Ser ikke hvorfor man ikke kan leve så normalt og fint som mulig, godt innenfor de retningslinjene myndighetene gir? 

Du er ikke på myndighetenes forum nå, dette er kg og vi har mye strengere regler 

Anonymkode: 23381...3d1

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er ikke på myndighetenes forum nå, dette er kg og vi har mye strengere regler 

Anonymkode: 23381...3d1

Ok, beklager. Skal forsøke å tilpasse meg et ensomt og introvert liv hjemme.

• Liker 1
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

I Norge får vi nok vaksine neste år, men det vil sansynligvis bli krav om vaksinedokunentasjon hvis folk skal krysse grensene i årene fremover.

Anonymkode: 6e961...f47

🤣🤣🤣🤣 Det er dagens... 

Nei, det blir det nok ikke. 

• Opprett ny...