AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #1 Skrevet 15. september 2020 Og det får vanvittig store følger for hele familien barnet prater stygt om. Samarbeidet med den andre forelderen er i tillegg ekstremt vanskelig, uten tegn til bedring. Jeg har prøvd å gi den andre alt den ønsker seg, høyest samvær, fast bosted, alt. Likevel hjelper det ikke, føles ikke som om det hjelper før jeg er helt ut av bildet. Noen som har noen gode råd? Anonymkode: d0c35...436
powerpuffen Skrevet 15. september 2020 #2 Skrevet 15. september 2020 Jeg synes voksne mennesker skal holde seg for gode til å inkludere barna i konflikter som barna ikke engang forstår. Den dagen barnet er gammelt nok til å forstå hva dette innebærer så kommer barnet til å slite med mye ettertanker. Du er jo nødt til å ta deg en skikkelig prat med den andre parten, og det skulle du gjort helst i går. 3
AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #3 Skrevet 15. september 2020 3 minutter siden, Sprinkle skrev: Jeg synes voksne mennesker skal holde seg for gode til å inkludere barna i konflikter som barna ikke engang forstår. Den dagen barnet er gammelt nok til å forstå hva dette innebærer så kommer barnet til å slite med mye ettertanker. Du er jo nødt til å ta deg en skikkelig prat med den andre parten, og det skulle du gjort helst i går. «Sånne» hjelper det lite å prate med.. få inn fagfolk, snakk med de barnet omgåes. Barnet kommer til å være den som sitter igjen med etterdønningene av slik oppførsel. Anonymkode: 1d6d0...519 5
Gjest Dævendøtte Skrevet 15. september 2020 #4 Skrevet 15. september 2020 5 minutter siden, Sprinkle skrev: Jeg synes 5 minutter siden, Sprinkle skrev: Du er jo nødt til å ta deg en skikkelig prat med den andre parten, Noen ganger hjelper det lite å synes noe, og jeg tror ikke du forstår hvor håpløse noen mennesker kan være. Det finnes de som gjør alt de kan for å motarbeide den andre parten, koste hva det koste vil. Uten å tenke på en eneste konsekvens.
AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #5 Skrevet 15. september 2020 Det eneste du kan gjøre er å IKKE gå i fella selv, hverken ved å snakke ned den andre eller bli borte fra barnet. Forhold deg voksen, vær der for barnet. Det vil selv forstå med tiden hvem som snakker sant. Anonymkode: 6e63b...0c2 2
powerpuffen Skrevet 15. september 2020 #6 Skrevet 15. september 2020 3 timer siden, Dævendøtte skrev: Noen ganger hjelper det lite å synes noe, og jeg tror ikke du forstår hvor håpløse noen mennesker kan være. Det finnes de som gjør alt de kan for å motarbeide den andre parten, koste hva det koste vil. Uten å tenke på en eneste konsekvens. Jo - jeg forstår hvor håpløse mennesker kan være. Jeg har selv blitt utsatt for diverse greier som barn, og det eneste som virkelig satte spikeren i kista var da jeg selv ble voksen og konfronterte vedkommende. Det løste faktisk mer enn jeg hadde trodd. Vedkommende oppfører seg vesentlig bedre mot meg nå, og viser respekt.
AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #7 Skrevet 15. september 2020 36 minutter siden, Sprinkle skrev: Jo - jeg forstår hvor håpløse mennesker kan være. Jeg har selv blitt utsatt for diverse greier som barn, og det eneste som virkelig satte spikeren i kista var da jeg selv ble voksen og konfronterte vedkommende. Det løste faktisk mer enn jeg hadde trodd. Vedkommende oppfører seg vesentlig bedre mot meg nå, og viser respekt. Men du har helt tydelig ikke vært gjennom et samlivsbrudd med en bitter eks som gjør hva som helst for å ødelegge livet ditt. Min historie er akkurat som din TS. Jeg prøvde å gjøre alt for at bruddet skulle gå best mulig for både eksen og barna, men ble bare trakassert tilbake og opplevde å bli baksnakket og at barna ble manipulert slik at de etterhvert ikke ville komme til meg på samvær. Dessverre har jeg ingen gode råd til deg TS, for i min situasjon ble det faktisk ikke bedre før eksen døde. Anonymkode: 1615a...c7a 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #8 Skrevet 15. september 2020 Jeg har gjennom utrolig mange år blitt anklaget for å drive med foreldrefiendeliggjøring (også kjent som PAS). Det er jo selvsagt den andre foreldre som gjentatte ganger påstår dette. Sannheten er jo det tvert motsatte. Jeg har aldri sagt et stygt ord, men har hele tiden oppfordret til samvær, prøvd å forklare og glatte over den rare oppførselen han har, overbevise at han ikke lyger til de når han kommer med påstander osv osv. Dessverre evner ikke den andre foreldren å se sin rolle i hvorfor barna ikke vil dit lenger. Jeg er og blir den store stygge ulven uansett. Barn kan ha samtaler med terapaut, bup, familievernkontor osv. Det samme gjelder også foreldrene. Om du ikke får samvær, da må saken til retten med full utredning. Anonymkode: c40ec...967
AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #9 Skrevet 16. september 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Det eneste du kan gjøre er å IKKE gå i fella selv, hverken ved å snakke ned den andre eller bli borte fra barnet. Forhold deg voksen, vær der for barnet. Det vil selv forstå med tiden hvem som snakker sant. Anonymkode: 6e63b...0c2 Den andre forelderen blander inn flere instanser. Nå ble en sak hos bv henlagt heldigvis, men hvor mange runder som det skal jeg tåle? Det er flere barn i min husstand som dette går utover. Anonymkode: d0c35...436
AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #10 Skrevet 16. september 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Men du har helt tydelig ikke vært gjennom et samlivsbrudd med en bitter eks som gjør hva som helst for å ødelegge livet ditt. Min historie er akkurat som din TS. Jeg prøvde å gjøre alt for at bruddet skulle gå best mulig for både eksen og barna, men ble bare trakassert tilbake og opplevde å bli baksnakket og at barna ble manipulert slik at de etterhvert ikke ville komme til meg på samvær. Dessverre har jeg ingen gode råd til deg TS, for i min situasjon ble det faktisk ikke bedre før eksen døde. Anonymkode: 1615a...c7a Det er jeg stygt redd for her også. Vedkommende er så flink til å prate med andre at den har fått mekler på sin side. Så uansett om det faktisk er den som bryter avtaler så blir det brudd over til hvordan jeg heller kunne løst ting. Dette har jeg tatt opp med en annen mekler på et annet kontor og fått skikkelige råd om. Den andre mekleren antar at mekler og forelder er venner fra før av. I starten av mekling var den andre forelderen veldig ufin, i våre papirer er alt om det fjernet nå. Kjempe rart at det er mulig. Anonymkode: d0c35...436
AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #11 Skrevet 16. september 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Den andre forelderen blander inn flere instanser. Nå ble en sak hos bv henlagt heldigvis, men hvor mange runder som det skal jeg tåle? Det er flere barn i min husstand som dette går utover. Anonymkode: d0c35...436 Var gjennom akkurat det samme, men jeg bet tenna sammen og holdt ut... noe som har gjort at i dag som barna er voksne, har vi veldig god kontakt, mens de ikke vil ha noe kontakt med den andre foreldren. Anbefaler deg å holde ut... Svikter du barnet nå, kan du ikke forvente at det vil bli bedre. Anonymkode: 6e63b...0c2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå