Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har kommet inn i en ubehagelig uvane med ett eller flere dobesøk om natten, noe som forstyrrer nattesøvnen... Noen som har tips om hvordan jeg kan komme ut av denne onde sirkelen? :forvirret:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke drikke så mye på kvelden?

Skrevet

Det er så vondt å måtte gå på do midt på natten ja. Jeg må det også veldig ofte. Det siste jeg gjør før jeg legger meg er å gå på do, og drikke veldig lite de to siste timene før sengetid.

Gjest Gjest
Skrevet

Vær forsiktig med kaffe og te siden det er vanndrivende!

Skrevet

Jeg har hold på sånn "bestandig", og det er skikkelig ubehagelig. Har funnet ut at væskeinntaket har liten innvirkning for min del. Vurderer å prøve Minirin eller hva den heter.

Skrevet
Jeg har hold på sånn "bestandig", og det er skikkelig ubehagelig. Har funnet ut at væskeinntaket har liten innvirkning for min del. Vurderer å prøve Minirin eller hva den heter.

Jeg skriver under på denne :enig_anim:

For meg har det heller ingen betydning hvor mye jeg drikker, dvs drikker jeg mye må jeg på do mange ganger, men dersom jeg drikker lite må jeg på do sjeldnere. Så langt tilbake jeg kan huske har jeg aldri opplevd en hel natt med søvn uten å måtte på do. Det er utrolig slitsomt og frustrerende. :frustrert:

Tar gjerne i mot tips /råd dersom noen har hatt det å samme måte men som har blitt kvitt det :)

Noen som har erfaring med Minirin som Totalya nevner???

Skrevet

Noen som har prøvd Minirin? Er dette reseptbelagt?

Skrevet

Har ikke prøvd, men tror det er det ja.

Skrevet

Har samme problem... Kan variere fra 1-3 ganger om natten, ennå jeg er på do både rett før jeg legger meg og når jeg står opp!

De gangene jeg går inn for å drikke lite så våkner jeg gjerne med hodepine, så det var ikke noe løsning (i tilegg til at jeg har vært oppe).

Men jeg har funnet ut at noen typer medisiner og helsekost preparater er vanndrivende. Også mener jeg har lest at cola light og te også er litt vanndrivende, men er ikke helt sikker på hvor jeg har det fra. :forvirret:

Skrevet
Men jeg har funnet ut at noen typer medisiner og helsekost preparater er vanndrivende. Også mener jeg har lest at cola light og te også er litt vanndrivende, men er ikke helt sikker på hvor jeg har det fra.  :forvirret:

Svart te og cola virker på samme måte som kaffe pga koffein.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...