AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #1 Skrevet 15. september 2020 jeg har visse regler som jeg syns er rimelige rundt middagsbordet utenom det å si takk for mat, tygge med lukket munn, ikke snakke med mat i munnen osv 1. siden både jeg, samboer og sønn jobber i samme firma så er regelen: ikke snakke arbeid. 2. ikke bruke mobiltelefon før vi er ferdig å rydde opp etter middagen. Dette ser det ut til at sønn ( min stesønn ) driter i... Hver dag så tar jeg han på dette og han ser på meg som luft. I forigårs dekte jeg på, men satte ikke maten på bordet før alle var på plass og informerte om reglene. Skulle trodd han tok poenget da, men i går: påen igjen. Tips? Han er tydeligvis ikke enig med reglene mine. Er jeg urimelig? Anonymkode: 3b86b...9e6 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #2 Skrevet 15. september 2020 Alder har mye å si? Hører han ikke, så ta fra han telefonen på ubestemt tid. Anonymkode: 831ef...315
AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #3 Skrevet 15. september 2020 Ja... syns selv det er rart med masse regler rundt middagsbordet. Men kanskje meg som er rar. Mobilen kan jeg dog se et poeng med. Anonymkode: cc5d7...0b1 11
AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #4 Skrevet 15. september 2020 Ikke snakke om arbeid faktisk! Det synes jeg var veldig merkelig, da dette er en stor del av dagen deres. Anonymkode: fe5c1...27e 19
AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #5 Skrevet 15. september 2020 Det du lister opp er vanlig folkeskikk. Han vil etterhvert få det påpekt andre steder, hvis han ikke skjønner hva du sier,slafsing av mat med åpen munn er ekkelt. Anonymkode: 04543...3d4 4
AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #6 Skrevet 15. september 2020 Siden dere jobber i samme firma antar jeg at han er over 18? Du har vel strengt tatt ikke så mye du skulle sagt da.. hva sier far? Hvor lenge har han bodd hos dere? Anonymkode: ec94e...961 5
AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #7 Skrevet 15. september 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alder har mye å si? Hører han ikke, så ta fra han telefonen på ubestemt tid. Anonymkode: 831ef...315 19 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke snakke om arbeid faktisk! Det synes jeg var veldig merkelig, da dette er en stor del av dagen deres. Anonymkode: fe5c1...27e vi er da flere i familien som kanskje kunne tenke seg å snakke om dagen sin.... arbeid snakk går det nok av Anonymkode: 3b86b...9e6 3
AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #8 Skrevet 15. september 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Siden dere jobber i samme firma antar jeg at han er over 18? Du har vel strengt tatt ikke så mye du skulle sagt da.. hva sier far? Hvor lenge har han bodd hos dere? Anonymkode: ec94e...961 hvorfor ikke? Anonymkode: 3b86b...9e6
Flamme Skrevet 15. september 2020 #9 Skrevet 15. september 2020 Har du regler for hva voksne mennesker får snakke om rundt middagsbordet? 11
AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #10 Skrevet 15. september 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke snakke om arbeid faktisk! Det synes jeg var veldig merkelig, da dette er en stor del av dagen deres. Anonymkode: fe5c1...27e Kanskje det nettop er derfor man gjerne vil ha et øyeblikk uten jobbsnakk? Anonymkode: 35bd4...0da 1
SoWhat? Skrevet 15. september 2020 #11 Skrevet 15. september 2020 Du satte ikke maten på bordet før du hadde informert om reglene? Jeg tror kanskje ikke det er reglene noen reagerer på, men måten du gjør ting på. 7
AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #12 Skrevet 15. september 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: jeg har visse regler som jeg syns er rimelige rundt middagsbordet utenom det å si takk for mat, tygge med lukket munn, ikke snakke med mat i munnen osv 1. siden både jeg, samboer og sønn jobber i samme firma så er regelen: ikke snakke arbeid. 2. ikke bruke mobiltelefon før vi er ferdig å rydde opp etter middagen. Dette ser det ut til at sønn ( min stesønn ) driter i... Hver dag så tar jeg han på dette og han ser på meg som luft. I forigårs dekte jeg på, men satte ikke maten på bordet før alle var på plass og informerte om reglene. Skulle trodd han tok poenget da, men i går: påen igjen. Tips? Han er tydeligvis ikke enig med reglene mine. Er jeg urimelig? Anonymkode: 3b86b...9e6 Hvem i alle dager døde og gjorde deg til diktator?! Regler, nesten uansett alder er ( til dels) noe man bør komme sammen og enes om. Spesielt om man har en blanding av mine og dine barn, samt voksne stebarn. Forstår ærlig talt ikke hvordan du klarer å resonnere deg fram til at du og kun du (!!) er den som bestemmer reglene i dette huset. Og da snakker jeg selvfølgelig ikke om slike universelle normer som å si talk for maten osv... Anonymkode: cbfe3...650 9
AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #13 Skrevet 15. september 2020 1 minutt siden, SoWhat? skrev: Du satte ikke maten på bordet før du hadde informert om reglene? Jeg tror kanskje ikke det er reglene noen reagerer på, men måten du gjør ting på. når man har sagt ira 100 ganger uten at det går inn, så må man jo finne på noe annet. Anonymkode: 3b86b...9e6 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #14 Skrevet 15. september 2020 4 minutter siden, Flamme said: Har du regler for hva voksne mennesker får snakke om rundt middagsbordet? Man kan faktisk sette grenser for voksne barn også. Du er alltid foreldre i relasjon til dine barn. Ligger faktisk en artikkel om akkurat det på aftenposten.no i dag. Anonymkode: 94323...2d3 3
AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #15 Skrevet 15. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvem i alle dager døde og gjorde deg til diktator?! Regler, nesten uansett alder er ( til dels) noe man bør komme sammen og enes om. Spesielt om man har en blanding av mine og dine barn, samt voksne stebarn. Forstår ærlig talt ikke hvordan du klarer å resonnere deg fram til at du og kun du (!!) er den som bestemmer reglene i dette huset. Og da snakker jeg selvfølgelig ikke om slike universelle normer som å si talk for maten osv... Anonymkode: cbfe3...650 men de forventer at jeg lager maten. Når jeg lager maten og de kommer til dekket bord så forventer jeg respekt tilbake. Resten av husets medlemmer er enige i at om vi tre snakker arbeid så blir de litt utenfor. Anonymkode: 3b86b...9e6 3
AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #16 Skrevet 15. september 2020 Arbeid kan vi da snakke på: arbeid Anonymkode: 3b86b...9e6 1
SoWhat? Skrevet 15. september 2020 #17 Skrevet 15. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: når man har sagt ira 100 ganger uten at det går inn, så må man jo finne på noe annet. Anonymkode: 3b86b...9e6 Det virket bare noe autoritært "å samle alle og informere om reglene" Men hvilke regler bryter han? 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #18 Skrevet 15. september 2020 og mobiletelefon mener jeg ikke hører til ved middagsbordet og at man legger bort den er normal folkeskikk Anonymkode: 3b86b...9e6 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #19 Skrevet 15. september 2020 Akkurat nå, SoWhat? skrev: Det virket bare noe autoritært "å samle alle og informere om reglene" Men hvilke regler bryter han? kanskje, men når reglene blir blåst i så man tilbake med samme mynt da vil jeg si Anonymkode: 3b86b...9e6 1
Flamme Skrevet 15. september 2020 #20 Skrevet 15. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: men de forventer at jeg lager maten. Når jeg lager maten og de kommer til dekket bord så forventer jeg respekt tilbake. Resten av husets medlemmer er enige i at om vi tre snakker arbeid så blir de litt utenfor. Anonymkode: 3b86b...9e6 Men du høres jo helt diktator ut? Kan du ikke informere at du hadde satt pris på om man dropper telefon og ikke snakker jobb istedet for å komme med regler? Blir så veldig utrivelig.. Kanskje han er så lei av at du skal leke sjef at han bevisst gir faen i reglene. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå