AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #1 Skrevet 15. september 2020 Helt siden positiv test har jeg hatt stor og oppblåst mage. Det er litt plagsomt siden det er ille på kvelden og jeg ser ut som jeg er høygravid.. Jeg er i uke 15. Utseendemessig plager det meg ikke, siden det er jo dit ejg forhåpentligvis skal, men det er ubehagelig. Oppblåst, og ekstremt treg mage. Jeg ser jo at dette ikke er livmoren, siden magen er litt lengre oppe. Livmoren har begynt å vokse litt altså, dette er andre gang jeg er gravid, buksene passer ikke lenger heller.. Laktulose fungerer ikke. Klyster tør jeg ikke så det er uaktuelt. Har kuttet ned på cola og kaffe, det er kanskje bidratt til at jeg ser ut som jeg gjør.. Har til vanlig vært helt flat og tynn, så dette preger meg ganske mye, når jeg vet at det ikke er babyen, men bæsj eller luft. Har selvfølgelig måtte ta jerntilskudd, og det gjorde det faktisk litt bedre 😅 Tips til å roe ned magen og få litt fart på den? Kommer det til å gå seg til og avføringen blir mer normal? Anonymkode: 40277...1da
AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #2 Skrevet 15. september 2020 Biola, svisker og druer er mitt tips 😊 Husk å være forsiktig med koffein inntaket når du er gravid. Nyere forskning tyder på at gravide bør avstå totalt fra koffein. Du må selvsagt avgjøre dette selv, men ville lest denne artikkelen om jeg var deg. 👇🏻 https://forskning.no/forebyggende-helse-mat-og-helse-svangerskap/gravide-bor-drikke-sa-lite-kaffe-som-mulig/650322 Anonymkode: 612f4...6e9
AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #3 Skrevet 15. september 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Biola, svisker og druer er mitt tips 😊 Husk å være forsiktig med koffein inntaket når du er gravid. Nyere forskning tyder på at gravide bør avstå totalt fra koffein. Du må selvsagt avgjøre dette selv, men ville lest denne artikkelen om jeg var deg. 👇🏻 https://forskning.no/forebyggende-helse-mat-og-helse-svangerskap/gravide-bor-drikke-sa-lite-kaffe-som-mulig/650322 Anonymkode: 612f4...6e9 Jeg leste den, og har forbeholdt meg til max to kopper om dagen, og selv da er det ikke jeg har orket hver dag pga kvalme.. Men biola kan jeg prøve, jeg får luft i magen av druer 😅 takk for tips ❤️ Anonymkode: 40277...1da 1
MFO Skrevet 15. september 2020 #4 Skrevet 15. september 2020 Trening og fysisk aktivitet er det eneste som har hjulpet for meg. Det føles forferdelig når du egentlig bare er kvalm og tung i magen, men det setter igang tarmene og er naturens egen løsning😊 Bra for hodet er det også! Vinn vinn😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå