Tirius Skrevet 15. september 2020 #1 Del Skrevet 15. september 2020 Dette forumet har gitt meg enormt mye pågangsmot gjennom flinke folk, dagbok og å følge dere andre. Men nå trenger jeg litt innspill. Jeg veier nå 128.6 kg. 30 år, 170cm. For nøyaktig 12 uker siden fikk jeg nok. Jeg hadde gått ned litt halvhjertet et par kg før det, men startvekten tirsdag for 12 uker siden var 134.6. Det gir en nedgang i uka på 0.5 kg. Jeg har ikke helt lyst til å høre om at et halvkilo i uka er bra, det handler ikke om det nå. Jeg startet med 1800kcal om dagen. Etterhvert har jeg gått ned for å se om det blir mer "fart", til 1500kcal om dagen med unntak av lørdag hvor jeg ligger på 2000. Jeg spiser veldig godt på det, to brødskiver i ellevetiden, en fornuftig middag med mye grønt til middag, litt frukt + omelett eller lignende til kvelds. All drikke måles. Jeg veier absolutt alt, fra smør og frukt til brødskive - jeg vet at jeg putter i meg riktig mengde. Ellers kan jeg nevne at jeg en sjelden gang tar en øl, vet det kan bremse litt, men neppe så mye.. Med 128kg og 1500kcal om dagen skulle en tro det går litt fortere ned, men det gjør det ikke. Det bare stamper, lange perioder der det ikke skjer noe som helst, noen perioder med bittelitt nedgang og en gang raste det plutselig ned et par kilo. Jeg lever et midt på treet aktivt liv. Jeg går 30-60min 2-3 ganger i uken i høyt tempo, ellers er det mange hverdagsakitviteter. Følge barn hit og dit, rusle litt ut med hundene på do, butikk, husarbeid, litt oppussing, etc. Jobben er stillesittende, men det er ikke helt dødt ellers, for å si det mildt. Nå er klokker høyst ustabile, men den mener jeg ligger på 3500kcal om dagen. Alle kalkulatorer som regner ut hvilekalorier sier drøyt 2000, altså om jeg hadde vært sengeliggende. Så er all aktiviteten i tillegg. Så hva gjør jeg feil? Hva må jeg snu på for at det faktisk skal skje litt mer enn 0.5kg i uka? Det stamper og stamper i ukevis hvor det skjer omtrent ingenting, så går det litt ned også står det på stedet hvil igjen. Nå hadde jeg plutselig et "dypp" ned, men det gikk like fort opp igjen så det ser ut som mest flaks. Spise mindre? Noen forslag, idéer, løsninger, feller? Gjerne forskningsbasert med artikler. Jeg kan jo bare fortsette å stå i det, men om jeg skal ta et halvt kilo i uka (maks) på 1500kcal så lurer jeg på hvordan jeg skal komme i mål, jeg må jo mye mer ned når jeg er lettere... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #2 Del Skrevet 15. september 2020 Du spiser faktisk for lite. Du må regne det fram til hva du trenger for å vedlikeholde vekten, og så trekke fra sånn at du kan miste vekten. Akkurat nå sulter du kroppen din, og det er den ikke glad i. Det høres rart ut, men du spiser for lite. Anonymkode: e2575...1db 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #3 Del Skrevet 15. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Du spiser faktisk for lite. Du må regne det fram til hva du trenger for å vedlikeholde vekten, og så trekke fra sånn at du kan miste vekten. Akkurat nå sulter du kroppen din, og det er den ikke glad i. Det høres rart ut, men du spiser for lite. Anonymkode: e2575...1db https://www.youtube.com/watch?v=KhhU_Ch65YQ Anonymkode: e2575...1db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tirius Skrevet 15. september 2020 Forfatter #4 Del Skrevet 15. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Du spiser faktisk for lite. Du må regne det fram til hva du trenger for å vedlikeholde vekten, og så trekke fra sånn at du kan miste vekten. Akkurat nå sulter du kroppen din, og det er den ikke glad i. Det høres rart ut, men du spiser for lite. Anonymkode: e2575...1db Men vil kroppen til slutt gi opp? Jeg spiser nok til at jeg er mett og kan ta meg en sjokolade i blant og synes det funker fint.. Energinivået er også bedre enn noen sinne. Takk for innspill! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #5 Del Skrevet 15. september 2020 Nei, den gir ikke opp, men den kommer til å begynne å spise av muskler og du kommer ikke til å føle deg bra, og når du da spiser så mye du faktisk trenger så kommer du til å gå opp i vekt igjen. Se videoen, den vil forklare deg dette konseptet litt nærmere. Anonymkode: e2575...1db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 15. september 2020 #6 Del Skrevet 15. september 2020 Jeg ville enten forsøkt å øke kaloriene en periode, eller redusere enda mer (men det er vel ikke lov å nevne her 🙄), kun for en periode. For å se hva som skjer, hvordan kroppen responderer. For eksempel en av disse mange pulverkurene? Mange er skeptiske til dem, men nyere forskning viser visstnok at det er helt kurant for noen. Eventuelt prøve å sette sammen det du spiser annerledes - mer protein eller mer fett? Mindre eller mer karbohydrater? Kommer an på utgangspunktet ditt nå. Det er dessverre ikke slik at det finnes en metode som passer alle, og selv om energiunderskudd er regelen som gjelder alle er det individuelt hvordan vi oppnår det og hvordan kroppen responderer på ulike regimer. Lavkarbo, 5:2, periodisk faste er eksempler. https://time.com/magazine/us/4793878/june-5th-2017-vol-189-no-21-u-s/ Les gjerne denne, hvis du har tid, så du ser litt hvor komplekst det faktisk er. Du må nok prøve deg litt frem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #7 Del Skrevet 15. september 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du spiser faktisk for lite. Du må regne det fram til hva du trenger for å vedlikeholde vekten, og så trekke fra sånn at du kan miste vekten. Akkurat nå sulter du kroppen din, og det er den ikke glad i. Det høres rart ut, men du spiser for lite. Anonymkode: e2575...1db For noe vås!. Det er forskjellen mellom inntak og forbruk av energi som bestemmer vektnedgang. Anonymkode: 2a524...205 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tirius Skrevet 15. september 2020 Forfatter #8 Del Skrevet 15. september 2020 7 minutter siden, AnonymBruker said: Nei, den gir ikke opp, men den kommer til å begynne å spise av muskler og du kommer ikke til å føle deg bra, og når du da spiser så mye du faktisk trenger så kommer du til å gå opp i vekt igjen. Se videoen, den vil forklare deg dette konseptet litt nærmere. Anonymkode: e2575...1db Takk for svar, skal ta en kikk! 1 minutt siden, Albbas said: Jeg ville enten forsøkt å øke kaloriene en periode, eller redusere enda mer (men det er vel ikke lov å nevne her 🙄), kun for en periode. For å se hva som skjer, hvordan kroppen responderer. For eksempel en av disse mange pulverkurene? Mange er skeptiske til dem, men nyere forskning viser visstnok at det er helt kurant for noen. Eventuelt prøve å sette sammen det du spiser annerledes - mer protein eller mer fett? Mindre eller mer karbohydrater? Kommer an på utgangspunktet ditt nå. Det er dessverre ikke slik at det finnes en metode som passer alle, og selv om energiunderskudd er regelen som gjelder alle er det individuelt hvordan vi oppnår det og hvordan kroppen responderer på ulike regimer. Lavkarbo, 5:2, periodisk faste er eksempler. https://time.com/magazine/us/4793878/june-5th-2017-vol-189-no-21-u-s/ Les gjerne denne, hvis du har tid, så du ser litt hvor komplekst det faktisk er. Du må nok prøve deg litt frem. Takk for svar! Ja, nå føler jeg at jeg har gitt det endel tid og må konkludere med at det ikke fungerer helt som målet er akkurat nå. Nå virker jeg sær og kjip. Men jeg har satt meg et veldig tydelig mål, jeg skal spise mat jeg kan spise som normalvektig, jeg skal ha fornuftige vaner. Jeg har vokst opp med ekstremt kjip ferdigmat stort sett og har brukt de siste årene på å lære meg å like skikkelig mat. Altså, grønnsaker, frukt, nøtter, rent kjøtt, fisk, etc. Så jeg vil helst klare å gjøre dette med helt vanlig mat. Selv om andre ting nok kunne fått mer fart på det. Angående mat. Dette kan jeg jo absolutt ingenting om 😮 Jeg vet rett og slett ikke hvordan det jeg spiser er sammensatt og det føles ut som en litt stor ting å gape over nå, men det er kanskje tiden for å lære noe om det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pås Skrevet 15. september 2020 #9 Del Skrevet 15. september 2020 Jeg har dessverre ikke svaret på det du spør om, men vil bare si at jeg følger din treningsdagbok med stor interesse! Jeg synes du skriver så godt, og det er så inspirerende å lese dine tanker om vektnedgang! Jeg har selv lyst å gå ned 10-15 kilo, og å følge med på deg har virkelig inspirert meg. Stå på, og fortsett å skrive i dagboken din! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #10 Del Skrevet 15. september 2020 Du er fysisk i stand til å gå ned en kilo i uka med den vekta du har nå. Du har dermed et gjennomsnittlig kaloriunderskudd på rundt 500 per dag, istedenfor ca 1000. Hvis du hadde spist 2000 kalorier på ordentlig, ville du gått ned en kilo i uka. (Med en høyde på 170 vil du trenge akkurat det samme for å holde en normal vekt.) Jeg får ikke gitt deg noe forskningsbasert med artikler, for "fedmeforskning" handler mer om å gjøre det vanskelig for folk som vil ned i vekt, og lettere for folk som ikke vil ned i vekt, og jeg har ingen forslag eller ideer som jeg tror kan hjelpe deg, men dette er uansett løsningen på "mysteriet". Anonymkode: b1e1d...21c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tirius Skrevet 15. september 2020 Forfatter #11 Del Skrevet 15. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Du er fysisk i stand til å gå ned en kilo i uka med den vekta du har nå. Du har dermed et gjennomsnittlig kaloriunderskudd på rundt 500 per dag, istedenfor ca 1000. Hvis du hadde spist 2000 kalorier på ordentlig, ville du gått ned en kilo i uka. (Med en høyde på 170 vil du trenge akkurat det samme for å holde en normal vekt.) Jeg får ikke gitt deg noe forskningsbasert med artikler, for "fedmeforskning" handler mer om å gjøre det vanskelig for folk som vil ned i vekt, og lettere for folk som ikke vil ned i vekt, og jeg har ingen forslag eller ideer som jeg tror kan hjelpe deg, men dette er uansett løsningen på "mysteriet". Anonymkode: b1e1d...21c Takk for svar. Dette forstod jeg ikke, mener du at jeg spiser mye mer enn jeg tror? 3 minutter siden, Pås said: Jeg har dessverre ikke svaret på det du spør om, men vil bare si at jeg følger din treningsdagbok med stor interesse! Jeg synes du skriver så godt, og det er så inspirerende å lese dine tanker om vektnedgang! Jeg har selv lyst å gå ned 10-15 kilo, og å følge med på deg har virkelig inspirert meg. Stå på, og fortsett å skrive i dagboken din! Det var veldig hyggelig å lese og kjentes veldig godt ut akkurat nå, tusen takk! Jeg skal verken slutte å leve som normalvektige folk eller dagbok 😄 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 15. september 2020 #12 Del Skrevet 15. september 2020 15 minutter siden, Tirius said: Takk for svar, skal ta en kikk! Takk for svar! Ja, nå føler jeg at jeg har gitt det endel tid og må konkludere med at det ikke fungerer helt som målet er akkurat nå. Nå virker jeg sær og kjip. Men jeg har satt meg et veldig tydelig mål, jeg skal spise mat jeg kan spise som normalvektig, jeg skal ha fornuftige vaner. Jeg har vokst opp med ekstremt kjip ferdigmat stort sett og har brukt de siste årene på å lære meg å like skikkelig mat. Altså, grønnsaker, frukt, nøtter, rent kjøtt, fisk, etc. Så jeg vil helst klare å gjøre dette med helt vanlig mat. Selv om andre ting nok kunne fått mer fart på det. Angående mat. Dette kan jeg jo absolutt ingenting om 😮 Jeg vet rett og slett ikke hvordan det jeg spiser er sammensatt og det føles ut som en litt stor ting å gape over nå, men det er kanskje tiden for å lære noe om det? Syns ikke du er sær og kjip som tenker sånn, jeg følger samme prinsipp selv. Men da ville jeg faktisk kanskje forsøkt å enten øke inntaket litt en periode for å se an effekten, eller redusere det bittelitt til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest RoNo Skrevet 15. september 2020 #13 Del Skrevet 15. september 2020 (endret) Det er kanskje noe du er flink til, men av egen erfaring skjer det mer med vekten når jeg er obs på å få i meg nok vann. I tillegg har jeg lært denne helgen at en sprekk kan bety ca to kg opp. (Sikkert vann og slikt). Sprekken min var sjokolade (litt), smash (en håndfull), potetgull (en håndfull) også det middag. Dette var på fredag og først i dag er vekten normal. Kanskje du skal prøve å begrense godteri/snacks til en dag i uken? Det kan jo hende at kroppen reager negativt på dette, selv om det er innenfor kaloribudsjettet. Ta en te og en frukt/grønnsak eller en yoghurt i stedet. Da får man snu vaner i samme slengen også får kroppen mer å jobbe med. Jeg liker også godt dagboken din. Siden du ikke er vokst opp med skikkelig mat og holder på å lære vil jeg anbefale å kjøpe en klassisk kokebok. Jeg begynte med Ingrid Espelid Hovig (jeg har den blå). En bok som denne vil lære deg skikkelig mat og sammensetning, samt teknikker og slikt. Legger ved link til den røde, https://www.ark.no/boker/Ingrid-Espelid-Hovig-Den-rutete-kokeboken-9788205482531?gclid=CjwKCAjwzIH7BRAbEiwAoDxxTsEsO37ht0RpWYqb1TmzDlFdI1Bg9cAeJApX0DukWQxbRWKbuEJS9xoCsJMQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds. Dette kan være til god hjelp. Endret 15. september 2020 av RoNo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tirius Skrevet 15. september 2020 Forfatter #14 Del Skrevet 15. september 2020 2 hours ago, Albbas said: Syns ikke du er sær og kjip som tenker sånn, jeg følger samme prinsipp selv. Men da ville jeg faktisk kanskje forsøkt å enten øke inntaket litt en periode for å se an effekten, eller redusere det bittelitt til. Hehe, godt å høre. Vi er jo forskjellige, og forskjellen min fra tidligere og nå er at jeg teller kalorier, men jeg spiser det jeg liker innenfor de kaloriene, hvis ikke er det umulig i lengden synes jeg. Jeg skal forsøke å justere litt og se om det skjer noe da, er jo irriterende å være "flink" men det skjer nesten ingenting! Takk igjen 2 hours ago, RoNo said: Det er kanskje noe du er flink til, men av egen erfaring skjer det mer med vekten når jeg er obs på å få i meg nok vann. I tillegg har jeg lært denne helgen at en sprekk kan bety ca to kg opp. (Sikkert vann og slikt). Sprekken min var sjokolade (litt), smash (en håndfull), potetgull (en håndfull) også det middag. Dette var på fredag og først i dag er vekten normal. Kanskje du skal prøve å begrense godteri/snacks til en dag i uken? Det kan jo hende at kroppen reager negativt på dette, selv om det er innenfor kaloribudsjettet. Ta en te og en frukt/grønnsak eller en yoghurt i stedet. Da får man snu vaner i samme slengen også får kroppen mer å jobbe med. Jeg liker også godt dagboken din. Siden du ikke er vokst opp med skikkelig mat og holder på å lære vil jeg anbefale å kjøpe en klassisk kokebok. Jeg begynte med Ingrid Espelid Hovig (jeg har den blå). En bok som denne vil lære deg skikkelig mat og sammensetning, samt teknikker og slikt. Legger ved link til den røde, https://www.ark.no/boker/Ingrid-Espelid-Hovig-Den-rutete-kokeboken-9788205482531?gclid=CjwKCAjwzIH7BRAbEiwAoDxxTsEsO37ht0RpWYqb1TmzDlFdI1Bg9cAeJApX0DukWQxbRWKbuEJS9xoCsJMQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds. Dette kan være til god hjelp. Veldig hyggelig at du leser, det betyr mye! Ang vann, her synder jeg voldsomt - det drikker jeg lite av. Har det en direkte påvirkning på vektnedgang? Jeg prøvde lese på det en gang men ble ikke helt klok.. Jeg har begrenset snop og helge-"kos" de siste sikkert fire ukene, så det er ikke det heller.. Har tatt 50g chips med litt dip og det er omtrent det. På lørdag. Så det burde liksom ikke være det heller, men går jo an å bare droppe det litt og se om noe skjer. Jeg tror kanskje det vanskeligste er alle som snakker om "det er å slanke seg som er lett, å holde vekten er vanskelig", for jeg lykkes jo ikke med det første... 😛 Ang mat, tusen takk - skal sjekke den ut! Vi kjøpet mange gode råvarer og lager mye spennende nå, som er sånn fornuftige måltider bare, om du skjønner. Men kan bli enda flinkere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #15 Del Skrevet 15. september 2020 Quote "Ellers kan jeg nevne at jeg en sjelden gang tar en øl, vet det kan bremse litt, men neppe så mye.. " Loggfører/regner du med alle slike "sjeldne ganger"-ting? Jeg tenkte på samme måte, og vekten stod bom fast. Lastet til slutt ned en app (Lifesum i mitt tilfelle) og loggfører nå rigid absolutt alt som puttes inn i truten. Det ga meg en solid aha-opplevelse, og fikk meg til bli mer bevisst på alle "bare en sjelden gang"-tingene jeg puttet i meg som tilsammen utgjorde ganske mye til sammen. Jeg spiste rett og slett mye mer enn jeg innbilte meg at jeg gjorde. Men sier ikke at det nødvendigvis gjelder deg, altså. Bare verdt å tenke på. Som nevnt over - går du i kaloriunderskudd vil du miste vekt, det er liksom ingen magisk vei utenom. Anonymkode: 76c1b...459 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #16 Del Skrevet 15. september 2020 1 hour ago, Tirius said: Ang vann, her synder jeg voldsomt - det drikker jeg lite av. Har det en direkte påvirkning på vektnedgang? Jeg prøvde lese på det en gang men ble ikke helt klok.. Vann driver vann. Drikker du mye vann, slipper kroppen mer vann. Synes selv dette virket rart før, fikk en aha-opplevelse da jeg så en toppidrettsutøver som skulle deffe/komme ned i matchvekt før konkurranse. Drakk tonnevis med vann for å bli kvitt væske. Anonymkode: 76c1b...459 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tirius Skrevet 15. september 2020 Forfatter #17 Del Skrevet 15. september 2020 28 minutter siden, AnonymBruker said: Loggfører/regner du med alle slike "sjeldne ganger"-ting? Jeg tenkte på samme måte, og vekten stod bom fast. Lastet til slutt ned en app (Lifesum i mitt tilfelle) og loggfører nå rigid absolutt alt som puttes inn i truten. Det ga meg en solid aha-opplevelse, og fikk meg til bli mer bevisst på alle "bare en sjelden gang"-tingene jeg puttet i meg som tilsammen utgjorde ganske mye til sammen. Jeg spiste rett og slett mye mer enn jeg innbilte meg at jeg gjorde. Men sier ikke at det nødvendigvis gjelder deg, altså. Bare verdt å tenke på. Som nevnt over - går du i kaloriunderskudd vil du miste vekt, det er liksom ingen magisk vei utenom. Anonymkode: 76c1b...459 Takk for svar 😄 Ja, jeg logger faktisk -alt-. En ekstra neve drue, en ekstra skive ost. Regnestykke hver bidige dag. Jeg har tenkt som det at her må det jo være sånn at jeg bommer på noe, men det ser ikke sånn ut heller. Jeg går i solid underskudd og vel så det i forhold til det jeg med min vekt nok har som vedlikehold 🤷🏼♀️⚽️ 8 minutter siden, AnonymBruker said: Vann driver vann. Drikker du mye vann, slipper kroppen mer vann. Synes selv dette virket rart før, fikk en aha-opplevelse da jeg så en toppidrettsutøver som skulle deffe/komme ned i matchvekt før konkurranse. Drakk tonnevis med vann for å bli kvitt væske. Anonymkode: 76c1b...459 Hvor mye vann kan man samle da? Jeg kan jo ikke samle vann i månedsvis? 🙈 For ordens skyld, spør av oppriktig nysgjerrighet. Det jeg ser er at klærne passer mye bedre. Så noe skjer jo.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest RoNo Skrevet 15. september 2020 #18 Del Skrevet 15. september 2020 10 minutter siden, Tirius skrev: Takk for svar 😄 Ja, jeg logger faktisk -alt-. En ekstra neve drue, en ekstra skive ost. Regnestykke hver bidige dag. Jeg har tenkt som det at her må det jo være sånn at jeg bommer på noe, men det ser ikke sånn ut heller. Jeg går i solid underskudd og vel så det i forhold til det jeg med min vekt nok har som vedlikehold 🤷🏼♀️⚽️ Hvor mye vann kan man samle da? Jeg kan jo ikke samle vann i månedsvis? 🙈 For ordens skyld, spør av oppriktig nysgjerrighet. Det jeg ser er at klærne passer mye bedre. Så noe skjer jo.. Vet du, siden du kjenner det på kroppen så kanskje du skal la vekten ligge på vent. Om det er vanskelig å holde motivasjonen når man ikke ser resultatet på vekten er det lett å glemme cm. Vet om flere som kun bruker målebånd og har vektmål å nå en sunn livvidde (under 80 cm). Jeg vet ikke helt hvorfor det virker med vann, men mange biokjemiske prosesser i kroppen er jo avhengig av vann, så kanskje det gjør forbrenningen mer optimal. I allefall om man er en vannsynder. Drikker man lite vann kan man også bli slapp, forstoppet osv. Jeg tror det er viktig å ha en glad mage/tarm. Om du ikke har spist sunt og balansert kan det hende du har litt ubalanse i systemet. Uansett, skader ikke å drikke mer vann så lenge man ikke er ekstrem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flamme Skrevet 15. september 2020 #19 Del Skrevet 15. september 2020 Ikke bruk vekta, men målebånd for å avgjøre hvor mye du har gått ned. Kan fint være at du har gått opp i muskler siden du er mer aktiv enn før og at fettprosenten fortsatt går ned. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #20 Del Skrevet 15. september 2020 Skjønner. Prøvde ikke å antyde at du ikke har kontroll, altså, men det virker så rart. Har vært borte i at vekten stagnerte litt en periode da jeg drev med vektløfting/styrketrening en periode for noen år siden. Men da hadde jeg allerede gått ned en del og havnet vel på et såkalt vektplatå, hvor det stagnerer. Mistenkte også at kroppen gikk i litt krisemodus fordi jeg kombinerte hard styrketrening med for lite matinntak, merket det på prestasjonen og. Så andre var inne på for lite matinntak, men så er det vel nevnt også at det ikke er noe poeng i å ha mer enn 3-500 i kaloriunderskudd om dagen. Men nå er jeg ingen ernæringsekspert, har bare egne erfaringer og ting jeg har lest meg opp på. Så skal ikke synse mer om din prosess 🙂 Spennende å følge uansett! Anonymkode: 76c1b...459 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå