Gå til innhold

Kjæledyr til barn

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

marsvin kan leve i 8-10 år. ho ønsket dyr som lever kortere

Anonymkode: 2f08b...ab0

Så derfor foreslo jeg rotter i tillegg, som maks lever et par år.....

Men marsvin er knall kjæledyr, så derfor tok meg med dem. 

Skrevet

Det er trist for barn når kjæledyr dør, så det er vel ikke noe mål at de bare skal leve noen år? Burdyr får det ofte veldig kjipt. Du bør få flere samtidig i så fall og sørge for godt stell og plass. Jeg hadde to marsvin som jeg ble veldig glad i. Jeg hadde også  to kaniner, men endte opp med å gi de bort til noen andre da jeg ble tenåring. Kaniner krever mye. Enklere med marsvin. 

Anonymkode: 8ce1c...875

Skrevet

Hva med å være fosterhjem for f eks katter som venter på omplassering? Det kan jo være et alternativ hvis du er skeptisk til å skaffe seg et dyr som lever i årevis, samtidig som du vil gi barna erfaringen med å ha omsorg og ansvar for et dyr. Sjekk med dyrebeskyttelsen o.l der du bor 😃

• Liker 5
Skrevet

Adoptere en voksen innekatt. Da lever den ikke SÅ lenge, og du vet hvordan personligheten er.

Anonymkode: 2721f...325

• Liker 2
Skrevet

Innekatt er veldig mye arbeid og bør være 2, bør også ha innhegning og få turer i bånd. Blir også 15-20 år avhengig av rase.

Rotter er kule, veldig kosete og smarte - lett å ha med på reiser i Norge. 

Anonymkode: 3af5f...a72

• Liker 1
Skrevet

Rotter er fantastiske kjæledyr. Jeg har gjennom et liv hatt hund, katt, kanin, fisk, høner og rotter. Har familie som har hatt andre burdyr, som marsvin, hamster, undulat og mus. 

Hvis du vil ha et sosialt dyr som blir glad i eieren sin og som ønsker å være med deg, men uten at det blir for mye jobb er rotter suverene. De må derimot være minst to og ha et stort bur. 

Minuset er at det kan være vanskelig å få pass til de. 

Anonymkode: 3ac6d...615

Skrevet

Rotter er ufyselige. Alle jeg kjenner som har skaffet seg rotter har omplassert dem innen et år fordi barna egentlig ønsket seg hund eller katt, og rottene blir bare sittende i det buret.

Gå for katt.

Anonymkode: 2721f...325

Skrevet

Jeg ville adoptert en voksen innekatt 😺

Anonymkode: 7b1eb...602

• Liker 1
Skrevet

Haha, når barn sier de vil ha et kjæledyr så mener de hund eller katt. Tenk hvor skuffet det blir når det får en rotte, gullfisk eller et forbanna INSEKT 🤣

Anonymkode: db41e...9e8

• Liker 2
Skrevet
16 timer siden, Høna79 skrev:

Hva med å være fosterhjem for f eks katter som venter på omplassering? Det kan jo være et alternativ hvis du er skeptisk til å skaffe seg et dyr som lever i årevis, samtidig som du vil gi barna erfaringen med å ha omsorg og ansvar for et dyr. Sjekk med dyrebeskyttelsen o.l der du bor 😃

Støtter denne. Jeg har selv vært fosterhjem og det er ufattelig koselig. Spesielt når det er kattunge sesong, masse hyperaktive småtasser som har lyst på oppmerksomhet. I tillegg er det lett å kombinere fosterhjem tilværelsen med ferier o.l. Bare si fra på forhånd så arrangerer organisasjonen det slik.

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Haha, når barn sier de vil ha et kjæledyr så mener de hund eller katt. Tenk hvor skuffet det blir når det får en rotte, gullfisk eller et forbanna INSEKT 🤣

Anonymkode: db41e...9e8

Vi har hatt hest, fisker, hund(har 2 nå), katt, marsvin og fosterhjem for x-antall hamster og hunder. Gutten min på 6 var kjempeglad for et insekt:) Det er hans og han gjør alt for det, gir den mat, rengjør bur og duller den. Vi har rktignok hund og det er stas, men han er ikke gammel nok til å gå tur med den alene og har ikke tålmodighet til mye av stellet som hører med. Insekt, nesehornbille, er perfekt for ham, ikke for alle andre, men supert dyr som ikke krever alt for mye.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...