Elefantenistua Skrevet 15. september 2020 #1 Skrevet 15. september 2020 Altså, datteren min har forkjølelse nå. Hun går i barnehagen og de sier alle ungene er forkjøla for tiden. Hun har allerede blitt bedre etter helgen, og vi holder oss hjemme. Nå har jeg begynt med tett nese og tett i hodet.. Jeg er hjemmeværende og omgås ingen. Kan få mannen til å dra på butikken. Jeg har hørt om de testene og det virker ikke fristende... Hva bør jeg gjøre?
spinnwild Skrevet 15. september 2020 #2 Skrevet 15. september 2020 "Folkehelseinstituttet anbefaler at alle personer med symptomer på covid-19 testes raskest mulig. Dette inkluderer alle med nyoppstått luftveisinfeksjon eller andre symptomer på covid-19. Covid-19 har ofte følgende symptomer; feber, hoste, tungpustethet, tap av smak- eller luktesans, sår hals, eller sykdomsfølelse." Testkriterier på fhi.no 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #3 Skrevet 15. september 2020 Så det er kun en anbefaling. Da dropper jeg det og holder meg heller hjemme.. Anonymkode: 1a110...3d8
AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #4 Skrevet 15. september 2020 Så sykt teit med voksne mennesker som nekter å ta test fordi det «virker ikke fristende»! Hva slags holdninger og generelt innstilling til livet er det dere lærer barna deres? Anonymkode: 643a7...f4b 6
barnål Skrevet 15. september 2020 #5 Skrevet 15. september 2020 Tok testen og alle kom med type skremselsgreier om testen. Var ikke vondt i det hele tatt og ikke så ubehagelig som folk skal ha det til. Det tok fem sekunder i nesa. Var vel under det i halsen. Vet noen som bare blir testet i halsen også. Er du usikker ringer du fastlegen eller legekontoret, eller koronatelefonen. 2
Hannah80 Skrevet 15. september 2020 #6 Skrevet 15. september 2020 6-åringen min har tatt testen. Og det gikk veldig fint. Da tenker jeg at det skal gå bra med voksne også:) 2
AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #7 Skrevet 15. september 2020 Altså, den testen er oppskrytt. Det er ubehagelig i 2 sekunder så er det over. Du bør absolutt teste deg, det er jo eneste måten å oppdage om det er smitte i barnehagen. Anonymkode: f8d72...a73 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #8 Skrevet 15. september 2020 Her i huset har mannen testet to ganger, jeg to ganger og 4 åringen 1 gang. Vi bor på en liten plass- med ingen kjent smitte- men har valgt å teste hver gang symptomer oppstår. så jeg synes du bør teste☺️ Den er ikke vondt - synes jeg. 4 åringen reagerte litt- men det var fort glemt. Anonymkode: 37b1c...40f
AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #9 Skrevet 16. september 2020 Ok, skal vurdere det. Men hva er poenget om vi uansett skal være hjemme? Anonymkode: 1a110...3d8
Elefantenistua Skrevet 16. september 2020 Forfatter #10 Skrevet 16. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ok, skal vurdere det. Men hva er poenget om vi uansett skal være hjemme? Anonymkode: 1a110...3d8 Mente ikke skrive som anonym
AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #11 Skrevet 16. september 2020 De tester ikke om eneste symptomet er tett nese. Tett nese er ikke Covid symptom. Jeg slapp selv inn på kontroll på skadelegevakten i Oslo med tett nese for 2 dager siden. Anonymkode: 2abf0...dec 1
Elefantenistua Skrevet 16. september 2020 Forfatter #12 Skrevet 16. september 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: De tester ikke om eneste symptomet er tett nese. Tett nese er ikke Covid symptom. Jeg slapp selv inn på kontroll på skadelegevakten i Oslo med tett nese for 2 dager siden. Anonymkode: 2abf0...dec Vurderer det sterkere idag, har ikke så mye smakssans eller luktesans. Nesespray åpner opp, men hjelper ikke noe på smaken. Lettere vondt i hodet har jeg alltid pga de driver med bygging på utsiden og jeg er gravid. Brystsmerter har jeg også når jeg ligger, men det kan være angsten. Har ikke vondt i halsen, men er veldig sliten. Det er jeg alltid uansett da så veit ikke..
AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #13 Skrevet 16. september 2020 2 timer siden, Elefantenistua skrev: Vurderer det sterkere idag, har ikke så mye smakssans eller luktesans. Nesespray åpner opp, men hjelper ikke noe på smaken. Lettere vondt i hodet har jeg alltid pga de driver med bygging på utsiden og jeg er gravid. Brystsmerter har jeg også når jeg ligger, men det kan være angsten. Har ikke vondt i halsen, men er veldig sliten. Det er jeg alltid uansett da så veit ikke.. Tap av luktesans og vondt i brystet - hva er det egentlig å lure på? Og gravid i tillegg? Test deg. Anonymkode: 729c0...0ed 3
drue Skrevet 27. september 2020 #14 Skrevet 27. september 2020 On 9/16/2020 at 10:12 AM, AnonymBruker said: De tester ikke om eneste symptomet er tett nese. Tett nese er ikke Covid symptom. Jeg slapp selv inn på kontroll på skadelegevakten i Oslo med tett nese for 2 dager siden. Anonymkode: 2abf0...dec Mitt eneste symptom er tett nese, og jeg fikk time for test ca 2 timer etter at jeg ringte i dag. Jeg er riktignok helsepersonell på et sykehus, så mulig de er mer forsiktige der.
Anbefalte innlegg