AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #1 Skrevet 15. september 2020 Normalt å bli trist og lei etter man har byttet jobb? Det er for det første en kjedelig jobb, høyt arbeidspress, uforutsigbarhet, ingen «nære» kollegaer.. Jeg er utslitt og lei. Vert der i 3 mnd.. Søker etter ny jobb, men føler meg som tidenes bedrager om jeg slutter.. Anonymkode: 6bfb1...bd6
AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #2 Skrevet 15. september 2020 Tror det er normalt ja, og SPESIELT hvis man har en litt sårbar personlighet, merker dette godt selv også. Anonymkode: 503d4...9db
AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #3 Skrevet 15. september 2020 Så kjedelig at det skulle bli slik. Men bra du fortsetter å søke ny jobb. Og dette må jo også være god motivasjon for å skrive gode søknader. Kan du i mellomtiden, før du evt får ny jobb, ta en prat med leder om de tingene du nevner her? Særlig det med arbeidsoppgaver og uforutsigbarhet kan klares opp i. Hva ble du forespeilet av jobb, siden du nå sier den er kjedelig? Anonymkode: f5873...e96
AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #4 Skrevet 16. september 2020 Å få en fysisk og psykisk reaksjon ved jobbytte er faktisk mer normalt enn man tror. Man bryter opp det trygge, og går inn i det utrygge. Man bryter opp etablerte sosiale relasjoner, og går inn i fremmed omgangskrets. Du bryter opp etablerte rutiner, og trer inn i et område hvor du ikke har oversikt over rutinene. Du har ingen plass lenger i systemet, du føler deg ofte ikke god nok, trygg nok og sikker nok.... og da får man også ofte følelse at man har tatt feil valg, som igjen skaper en negativ spiral. Du må komme deg ut av spiralen. Altså, skifte tankegang. Gi den nye jobben en sjanse. Si til deg selv: jeg gir jobben 1 år. Slå deg til ro med det. Et jobbytte er alltid stressende og belastende med tanke på det jeg nettopp har skrevet, og hvis du nå leiter febrilsk etter ny jobb fordi du ikke mestrer usikkerheten, så kan du fort gå på en smell. Og det er ikke sikkert at en enda en ny jobb gir deg mer trygghetsfølelse! Anonymkode: e8b0b...cc3 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå