Gå til innhold

Corona strategi - norsk vs svensk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har sett litt på de ulike trådene og lurer på om det egentlig fortsatt er slik at man mener den norske strategien er best? 
Svenskene har betydelig færre tiltak enn oss, likevel er smitten nå på vei ned hos dem, mens det i Norge øker for hver dag. 
Spennende å høre hva andre tenker om dette. 

Anonymkode: 3fe8b...4b0

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har sett litt på de ulike trådene og lurer på om det egentlig fortsatt er slik at man mener den norske strategien er best? 
Svenskene har betydelig færre tiltak enn oss, likevel er smitten nå på vei ned hos dem, mens det i Norge øker for hver dag. 
Spennende å høre hva andre tenker om dette. 

Vel Norge har 265 døde vs Sverige som har 5863.. 

Skrevet
1 minutt siden, NorthernLight skrev:

Vel Norge har 265 døde vs Sverige som har 5863.. 

Det er selvfølgelig riktig, men svenskene sier selv at det dør færre i Sverige enn normalt. 
Det gjør det vel hos oss også. 
Så er det visstnok noe med registreringsmåten. Folk som dør av hjerteinfarkt, men med corona registreres som døde av corona i Sverige, men ikke i Norge. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg var så glad for å være født på denne siden av grensen fram til sånn cirka sommerferien. Da skjedde det noe her. Etter det synes jeg det har blitt håndtert meget vinglete. Masse anbefalinger og tvetydighet, som har ført til at folk kun tenker på seg selv.

Sverige har jo måtte innføre en rekke tiltak, og det går ikke akkurat bra med økonomien der, så sånn sett gjorde vi noe noe riktig tilbake i mars. Jeg tror fortsatt det blir en ny nedstengning, men det må bare bli mye verre først dessverre. Og det vil det bli.

Skrevet (endret)

Sverige har hatt en dårlig strategi fra starten av pandemien..De burde gjort som Norge,Danmark osv.  Da hadde ikke tallene vært så høye..

Endret av NorthernLight
Skrevet
1 minutt siden, Callisto83 skrev:

Jeg var så glad for å være født på denne siden av grensen fram til sånn cirka sommerferien. Da skjedde det noe her. Etter det synes jeg det har blitt håndtert meget vinglete. Masse anbefalinger og tvetydighet, som har ført til at folk kun tenker på seg selv.

Sverige har jo måtte innføre en rekke tiltak, og det går ikke akkurat bra med økonomien der, så sånn sett gjorde vi noe noe riktig tilbake i mars. Jeg tror fortsatt det blir en ny nedstengning, men det må bare bli mye verre først dessverre. Og det vil det bli.

Sverige sin økonomi er den som klarer seg best i hele EU. Nylig lagt fram tall på det. 
Jeg tror ikke det blir en ny nedstenging. 
Jeg har tidligere vært pro den linjen myndighetene har lagt seg på, men merker at jeg er i ferd med å snu nå. 

• Liker 1
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er selvfølgelig riktig, men svenskene sier selv at det dør færre i Sverige enn normalt. 

Det gjør det nå, fordi folk endelig har sluttet å dø av korona, og alle tiltakene i Sverige gjør at færre dør av andre ting.

22 minutter siden, AnonymBruker said:

Så er det visstnok noe med registreringsmåten. Folk som dør av hjerteinfarkt, men med corona registreres som døde av corona i Sverige, men ikke i Norge.

Covid fører bl.a. til hjerteinfarkt. I Norge har det nesten ikke skjedd siden vi fikk stoppet smitten.

Anonymkode: 13d89...ab1

• Opprett ny...