Gå til innhold

Hvor mange her inne har aldri bitt testa for corona?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syntes jeg leste at 900 000 snart har blitt testa for covid 19 viruset så langt. Det er jo nesten 20 prosent av landets befolkning.

Jeg har fortsatt aldri vært på noe test, men det har mannen min 2 ganger og skal tredje gang i morgen. Grunnen til at jeg ikke har vært er fordi jeg ikke har hatt noen forkjølelse symptomer siden fjor engang. Har ikke det nå eller selv om mannen er rett i bryst og har vondt i halsen. Samtidig har et par venner av meg og svigermor blitt testa i løpet av de siste 6 mnd. Derimot så har de fleste andre jeg kjenner både av venner og fam aldri hatt behov for noen test da de ikke har hatt symptomer. 

Har majoriteten på kg testet seg eller ikke, og hvis testet hvor mange ganger? 

Hvis ikke testet noen gang er det fordi du aldri hadde symptomer eller var det fordi du ikke ville teste deg? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke testet meg men jeg var veldig syk i mars-april, fikk diagnose lungebetennelse og bronkitt, hadde tørrhoste fra helvete og tung pust. De sa det var 50% sjanse for at jeg hadde korona. Fikk beskjed om å isolere meg. 

Var på Corona legevakt til undersøkelse, men de hadde manko på tester derfor måtte de spare de siden jeg ikke er i risikosonen eller jobber i helsevesenet. 

Anonymkode: a9528...9cd

Skrevet

Jeg har ikke testet meg. Har ikke hatt noen grunn til det. Ikke symptomer, ikke vært i utlandet og ikke nærkontakt med noen som er smittet. Det gjelder også mine barn og faktisk også alle andre i min nære omgangskrets. Bortsett fra en venninne som ble smittet i Østerrike i slutten av februar. Hadde ikke fysisk kontakt med henne da. Hun ble forøvrig veldig syk. 

Skrevet

Har testa meg 4 ganger siden april

Skrevet

Har aldri testet meg, ikke har jeg hatt symptomer på noe heller.

• Liker 2
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet
5 timer siden, Sh999 skrev:

Har aldri testet meg, ikke har jeg hatt symptomer på noe heller.

Samme.

Skrevet

Jeg har ikke hatt forkjølelsesymptomer siden i fjor, så ingen test her. 

Jeg er ofte på jobbreise mellom to "røde" norske byer, møter kollegaer og kunder, har vært mye ute og spist helt siden dette begynte, vært på to utenlandsturer da det var mer åpent i sommer, med mer. 

Så om man ikke klemmer og fester, og holder avstandsregler så godt det går, er mitt inntrykk at dette er lite smittsomt. 

Anonymkode: e6935...3ce

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke hatt forkjølelsesymptomer siden i fjor, så ingen test her. 

Jeg er ofte på jobbreise mellom to "røde" norske byer, møter kollegaer og kunder, har vært mye ute og spist helt siden dette begynte, vært på to utenlandsturer da det var mer åpent i sommer, med mer. 

Så om man ikke klemmer og fester, og holder avstandsregler så godt det går, er mitt inntrykk at dette er lite smittsomt. 

På noen måter ja, men så har du plutselig feks det her koret hvor de holdt stor avstand og alle ble smitta, eller folk som har vært i samme middagsselskap osv

Anonymkode: 76586...f77

• Liker 1
Skrevet

Jeg er forkjølet nå, men trengte ikke å teste meg fordi samboeren hadde gjort det noen dager før jeg ble syk. Han som smittet meg. Glad for at jeg slapp å bruke opp en test unødvendig når jeg visste hvor smitten kom fra. 

Anonymkode: d0b53...914

• Liker 1
Skrevet

Har ikke hatt symptomer, så har ikke hatt noen grunn til å teste meg.

Skrevet

Selv har jeg alltid forkjølelsessymtomer og hvis jeg skulle testet meg så hadde jeg gjort det en gang i uken siden mars, og karantene i 7 måneder.  Så her blir det kun test hvis jeg faktisk blir skikkelig syk eller uvanlige symptomer.

Anonymkode: 8ef56...dee

• Liker 1
Skrevet

Ikke symptomer, ikke testa meg. Samboer derimot, har testet seg to ganger. 

Anonymkode: bcfbb...b84

Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På noen måter ja, men så har du plutselig feks det her koret hvor de holdt stor avstand og alle ble smitta, eller folk som har vært i samme middagsselskap osv

Anonymkode: 76586...f77

Uflaks kan man ha, selvfølgelig. Jeg skriver jo det selv, at risikoen er lav (ikke null). Men risikoen er i alle fall lav nok til at jeg lever som normalt, utover at jeg etterlever smittevernsregler.

• Liker 2
Skrevet

Jeg har aldri blitt testet. Har hatt noen luftveissymptomer, men det har jeg hele året grunnet astma og KOLS. Kan ikke drive og teste meg 365 dager i året. Samboer har aldri hatt symptomer etter at det hele startet, så han har aldri testet seg. Datteren testet seg en gang grunnet symptomer, testen var negativ.

Anonymkode: b2b27...c98

Skrevet (endret)

Så kaldt som det er i Norge er jeg omtrent alltid småsnufsete. Med allergi/ allergisk astma på toppen- joy.
Har ikke testet meg.

(Jeg vet ikke om man kan teste seg for immunitet og hvor langt tilbake det kan gå... <_< )

Endret av Peanut
Skrevet

Har ikke testa. Har ikke hatt symptomer i 2020, er veldig sjelden forkjøla heldigvis. Ellers så har jeg vært stort sett hjemme og på jobb siden mars, når jeg har vært sammen med andre har jeg tatt alle forholdregler og vært forsiktig. Ikke vært i selskap med mer enn 15 personer. Det er verdt det hvis man kan slippe å bli smitta. 

Anonymkode: 77786...6ba

Skrevet

Ikke testet, ikke hatt noen nærkontakt med noen som er smittet, ikke vært syk siden i vinter annet enn litt snørr. Det er det beste med corona-tiltakene, man slipper å bli smittet av folks forkjølelser hele tiden! 

Kjenner kun to som har blitt testet, ene jobber på avdeling med corona-pasienter så er testet fire ganger. Andre hadde sår hals og feber og ble derfor testet.

Kjenner noen få som nesten helt sikkert har hatt corona, men da i februar/mars, så ikke blitt testet de heller. Og ingen av dem bor nær meg.

Anonymkode: 9dd87...8e7

Skrevet

Har ikke testet meg. Kunne nok vært testet en gang i mars og en gang i april pga forkjølelse, men da var jeg ikke blant de som kunne testes.

Vært forkjølet en gang i sommer, da ba legen meg om å holde huset over helga og ringe igjen mandagen om jeg ikke var bedre. Ble frisk igjen, og ikke testet.

Anonymkode: 941ab...91d

Skrevet

Ikke testet. En kollega ble testet i april, men negativt resultat. Til tross for at jeg går på immundempende medisiner er jeg nesten aldri forkjølet, det er over to år siden sist (og jeg jobber i et yrke der jeg er utsatt for smitte daglig).

Anonymkode: 41683...6eb

Skrevet

Ikke testa meg. 

Anonymkode: 117f4...dc5

• Opprett ny...