Gå til innhold

Penisen til min sønn har ikke vokst

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Han er 10 år. Synes den har sett like liten ut i flere år. Er det normalt? Sett yngre gutter som har større/lenger penis. Er litt bekymret for micropenis. Når vokser egentlig penis mest og når er den ferdigvokst? Er penisstørrelse arvelig fra fedre? 

Anonymkode: 14ac0...d93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Broren min hadde mye lenger og tykkere enn alle andre barn fra vi var veldig små.

Anonymkode: 0eb34...303

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor stor penis har barnefar, da? Jeg kan se for meg at mikropenis er arvelig. Husk at svært få menn har mikropenis, det er noe som er veldig vanlig. Liten penis derimot er det nok mange som har. Hvorfor er du bekymret? Det er ikke du som har penisen, og mange menn klarer seg fint med liten penis, så jeg ser ikke problemet? Mistenker troll.

Anonymkode: a1650...3f9

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok litt tidlig ennda ja. Men når han er i tydelig pubertet bør det skje ting hvis ikke er legehjelp fint. Det finnes triks som får den større enn mikro ihvertfall.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min bonussønn er 8 og har ekstrent liten penis. Men tenker at det er noe som kan endre seg gjennom puberteten 😊 ikke stress med det, mye skjer i puberteten!

Anonymkode: 92eae...efb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor stor penis har barnefar, da? Jeg kan se for meg at mikropenis er arvelig. Husk at svært få menn har mikropenis, det er noe som er veldig vanlig. Liten penis derimot er det nok mange som har. Hvorfor er du bekymret? Det er ikke du som har penisen, og mange menn klarer seg fint med liten penis, så jeg ser ikke problemet? Mistenker troll.

Nei, jeg er seriøs. En bekymret mor. Nok litt vel opptatt av penisstørrelser. Pappaen har ikke liten tror jeg. Den er iallefall tykk. Ser liten ut når den ikke er stiv da, men vokser mye. 
Jeg har ikke sett min sønn tukle med penisen eller vært opptatt med sexsnakk. Dette gjør meg også bekymret. Og heller ikke sett han stiv. Kun noen få ganger for flere år siden når han var på do på natten. 
Bør penisen vokse endel for hvert år? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye kan skje i puberteten. Min sønn hadde og liten til han ble rundt 12 år, da vokste den plutselig mye på kort tid. 

Anonymkode: d617f...75a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye kan ikke skje i puberteten 🤦‍♀️ Mye SKJER i puberteten. Det er først da de begynner å vokse. Vokser jo nesten nada fra fødsel til da. 
Slapp av, dette kommer av seg selv!

Anonymkode: 6fac2...962

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mye kan skje i puberteten. Min sønn hadde og liten til han ble rundt 12 år, da vokste den plutselig mye på kort tid. 

Anonymkode: d617f...75a

Hvem foreldre ser på en 12 åring sin penis????! Bare lurer

Anonymkode: aaa6c...6b7

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvem foreldre ser på en 12 åring sin penis????! Bare lurer

Anonymkode: aaa6c...6b7

Jeg tror at man som forelder bare sjekker. Altså, jeg også kaster et blikk over ungenes kropp når de er nakne fordi det er jo  min jobb å ha en viss kontroll på at alt ser normalt ut. Om de klør i skrittet etc så ber jeg om å få se så jeg kan sjekke om jeg ser noen årsak, typ om de kan ha fått sopp etc. Altså, det finnes ikke seksuelt, det er bare sånn det er å være forelder, jeg sjekker ører, armer, bein, mage, rygg, hvorfor skulle jeg ikke også ta en titt på tiss og rumpe i ny og ne eller ved behov?

Frem til rundt tenårene, da får de be om hjelp om det trengs. Jeg vil allikevel kaste et blikk når de har klærne av for å se hvordan ting utvikler seg. Uten tvil.

Jeg lurer mer på de som syns dette er rart jeg. Føles som en helt naturlig del av å være forelder.

Anonymkode: b0d4f...104

• Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror at man som forelder bare sjekker. Altså, jeg også kaster et blikk over ungenes kropp når de er nakne fordi det er jo  min jobb å ha en viss kontroll på at alt ser normalt ut. Om de klør i skrittet etc så ber jeg om å få se så jeg kan sjekke om jeg ser noen årsak, typ om de kan ha fått sopp etc. Altså, det finnes ikke seksuelt, det er bare sånn det er å være forelder, jeg sjekker ører, armer, bein, mage, rygg, hvorfor skulle jeg ikke også ta en titt på tiss og rumpe i ny og ne eller ved behov?

Frem til rundt tenårene, da får de be om hjelp om det trengs. Jeg vil allikevel kaste et blikk når de har klærne av for å se hvordan ting utvikler seg. Uten tvil.

Jeg lurer mer på de som syns dette er rart jeg. Føles som en helt naturlig del av å være forelder.

Enig 100 prosent enig med deg. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 hours ago, AnonymBruker said:

Man har ikke mikropenis når man er 10. 

Anonymkode: 6b115...e5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mer bekymret over at mor er så oppslukt i hennes 10-årige sønns kukk. 

Anonymkode: e558b...3e1

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ehm, de aller fleste gutter og jenter blir mer sjenert desto eldre dem blir. Jeg husker selv det når jeg var yngre. Etter at jeg var ca 6 år så løp jeg ikke rundt naken på plenen lenger og rundt 1 klasse så var det uaktuelt at min mor skulle se meg naken. Og at en på 12 har latt sin mor se sin penis er merkelig,veldig merkelig.

Anonymkode: e7bd7...7da

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den begynner å vokse når de er 10-12 år, helt vanlig å ha barnetiss i årevis enda for sønnen din sin del 👍🏼 Jentene er tidligere ute.

Anonymkode: 1c10b...ad5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg er seriøs. En bekymret mor. Nok litt vel opptatt av penisstørrelser. Pappaen har ikke liten tror jeg. Den er iallefall tykk. Ser liten ut når den ikke er stiv da, men vokser mye. 
Jeg har ikke sett min sønn tukle med penisen eller vært opptatt med sexsnakk. Dette gjør meg også bekymret. Og heller ikke sett han stiv. Kun noen få ganger for flere år siden når han var på do på natten. 
Bør penisen vokse endel for hvert år? 

Beklager, jeg falt litt av lasset her. Dette er en mann du har fått barn med, en mann du har ligget med, en mann som har vært erigert for å komme inn i deg og befrukte deg. Hvordan kan du ikke vite om den er liten eller stor erigert? Du sier den vokser mye, at den er tykk. Hvis liten penis/micropenis er arvelig, så kan du se på din mann og tenke et svar selv på om det er sannsynlig eller ikke med arvelig micropenis/liten penis. 

Penisen vokser stort sett først når gutten kommer i puberteten. Tror Newton har et innslag av dette (for BARN). Finnes barnebøker også om emnet, hvor det står kort og greit forklart for barn.

Anonymkode: a28d3...434

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han er 10 år. Synes den har sett like liten ut i flere år. Er det normalt? Sett yngre gutter som har større/lenger penis. Er litt bekymret for micropenis. Når vokser egentlig penis mest og når er den ferdigvokst? Er penisstørrelse arvelig fra fedre? 

Jeg dro til legen å snakket med han når sønnen min selv tok opp temaet, det hjalp faktisk fordi vi fikk en god samtale rundt dette. Faktum er at mikropenis er noe som gjerne vises allerede ved fødsel, så det ville blitt tatt tak i da. Sønnen min er lett overvektig og pga av det ser tissen hans mindre ut enn det den er fordi han har mye fett i området. Han er nok på tur Inn i puberteten nå og det vil jo skje store forandringer med kroppen,  og en ting legen presiserte var at når testosteron produksjonen satte fart ville det skje mye på kort tid.

Mannen min sier at bla når han er i felles dusj, eller er naken i felleskap med andre så forsvinner nesten penis (psykisk sikkert) og når han blir kald på kroppen skjer det samme, han har en penis som ikke ser så lang ut i slapp tilstand men ligger litt over gjennomsnittet stiv. Vil tro at det er noe arv i dette så etter mye bekymringer har vi kommet frem til at det kommer nok til å gå bra.

Anonymkode: c28f6...21e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...