Gå til innhold

Hvordan unngå raske karbohydrater og hvitt sukker?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Plages av voksenakne, og har planer om å endre kostholdet i en periode for å se hva som hjelper. Leser at man burde unngå melk, raske karbohydrater og hvitt sukker. I tillegg er jeg vegetarianer og spiser ikke egg. 

Hvordan vil et balansert kosthold for meg se ut? Kanskje noen vil gi eksempler på en bra dag?

Anonymkode: 44e77...e1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mye kjøtt og grønnsaker der altså. 

Er vel stort sett det du har igjen 😊

Anonymkode: a8bcb...482

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Mye kjøtt og grønnsaker der altså. 

Er vel stort sett det du har igjen 😊

Anonymkode: a8bcb...482

Hehe, men jeg spiser jo ikke kjøtt.

Anonymkode: 44e77...e1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spis komplekse karbohydrater istedenfor raske karbohydrater: brun ris, rød ris, poteter, bønner og linser, havregryn. Kutt ned på fett også (ovnsbak istedenfor, og strekker du i panne stek i vann istedenfor olje osv). 

Anonymkode: fd2c0...10a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spis komplekse karbohydrater istedenfor raske karbohydrater: brun ris, rød ris, poteter, bønner og linser, havregryn. Kutt ned på fett også (ovnsbak istedenfor, og strekker du i panne stek i vann istedenfor olje osv). 

Anonymkode: fd2c0...10a

kutte ned på fett var ikke tema. sikkert best å gjøre det i en annen omgang viss ikke å kutte karbohydrater  funker. 

Anonymkode: b3d0c...ae6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et balansert kosthold med disse kriteriene, vil se ut som et balansert vegansk kosthold. Jeg vil ikke gi eksempler på en bra dag, fordi du trenger mange, mange bra dager, og det er noe du må finne ut av selv, noe du gidder hvis du er interessert nok, og som du må være i stand til for å kunne få det til å fungere, og fordi det er dritlett for alle som er det minste interessert. 

Anonymkode: b6883...b35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...