Gå til innhold

Er det vanlig å være babydilla som 18år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt sånn babydilla eller sånn følelse av at jeg har så lyst på baby. Sånn gleder meg til å ha en baby, amme den, skifte på den, vugge den, gi masse omsorg og kjærlighet osv. Jeg vet at det ikke går an å ha baby nå. Har kjæreste, men vi er jo fortsatt litt drittunger selv og er ikke ferdig med vidregående en gang. Så logiskt sett vet jeg at det er en veldig dårlig ide. Men følelsene mine er litt sånn BABY!❤️💖😍🥰 jada jeg vet det er sikkelig teit ikke mobb meg🥺 Men er det vanlig eller? Har p-stav og tar prevensjon veldig seriøst altså men fortsatt baby😍 Også kan dette være en bivirkning av p-piller? Tar oralcon for å prøve å stoppe mellomblødninger med p-stav.

Anonymkode: 93536...0d7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I følge naturen er det nå du burde få barn. Så det er vel din indre klokke som tikker. Bare overse den til du har ting på stell, du.

Anonymkode: 96bbe...410

• Liker 4
Skrevet

Du er ung, men i fertil alder biologisk og da ikke unaturlig at du kan få lyst til å få barn. Det er sikkert lurt å vente litt, som du sier selv- men det er tullete at alle skal vente til de er 30+ for å begynne å få familie. Det er så gode ordninger i Norge at eventuell utdannelse og jobb det ordner seg både før, under og etter barn:) Synes du kan få barn om et par år om du har like lyst og kjæresten også vil:) Hyggelig at det er unge jenter som vil ha familie:)

Anonymkode: 19cef...41d

• Liker 4
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I følge naturen er det nå du burde få barn. Så det er vel din indre klokke som tikker. Bare overse den til du har ting på stell, du.

Ja det er vel sant det. Ja må nok bare dagdrømme om det til jeg har ting på stell :) 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja det er vel sant det. Ja må nok bare dagdrømme om det til jeg har ting på stell :) 

Du er ikke så heldig at du har søsken som kanskje får barn før "din tid" er inne da? :) Det er koselig å være tante også!

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er ung, men i fertil alder biologisk og da ikke unaturlig at du kan få lyst til å få barn. Det er sikkert lurt å vente litt, som du sier selv- men det er tullete at alle skal vente til de er 30+ for å begynne å få familie. Det er så gode ordninger i Norge at eventuell utdannelse og jobb det ordner seg både før, under og etter barn:) Synes du kan få barn om et par år om du har like lyst og kjæresten også vil:) Hyggelig at det er unge jenter som vil ha familie:)

Anonymkode: 19cef...41d

Har alltid drømt å ha familie ja 🥰 Men har også veldig lyst til å bli jordmor, så tipper jeg kommer til å ta i mot noen unger før jeg føder selv. Litt rart å tenke på. Ja det går vel også an å kombinere barn og utdanning. Men jeg har også sikkelig noia for å liksom «fucke opp» barnet da. Så har lyst til å ha ting på stell før den tid kommer.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du er ikke så heldig at du har søsken som kanskje får barn før "din tid" er inne da? :) Det er koselig å være tante også!

Åh ja, det hadde vært koselig. Men desverre har jeg bare en lillebror på 11. Så det er nok en stund før han får unger😂 Heldigvis skal jeg på praksis i barnehage snart😍 skal passe en gjeng med 2-4 åringer. Kanskje jeg også får en liten reality check på at det kan være slitsomt med barn og😂

• Liker 3
Skrevet

Sånn var jeg også siden jeg var 17 år. Er 21 nå og det er fortsatt slik🥰 har hatt kjæreste i 5 år og tanken på en liten mini gjør meg sååå glad. Men selvfølgelig skjønner jeg at det ikke passer før vi har studert så og si ferdig og fått leilighet sammen. Jobber også i bhg og det roet babyfeveren masse! De fleste får et hjertebarn eller to, som man blir såå ekstremt glad i. Men har likevel lyst til å få barn ung. Når vi er 25 er begge ferdig utdannet og mest sannsynelig leilighet. ❤️😍

Anonymkode: bf80b...3d5

• Liker 2
Skrevet

Jeg var skikkelig slik også, men var mye yngre enn deg. Ble heldigvis ikke noe baby på 14 år gamle meg, og nå har jeg mista helt lyst. Ser ingenting positivt med barn🤷🏼‍♀️ Så slike ting kan virkelig snu 180 grader også:closedeyes:

Anonymkode: d5290...59a

• Liker 1
Skrevet

Det er ganske vanlig, men det er også vanlig at det går over etter hvert. Tror mange unge kvinner får litt sånn babydilla på et eller annet tidspunkt og tenker at nå kunne det vært koselig med en liten en. Det passer ikke alltid da, og hvis man legger tanken i fra seg for en stund så kan man sette behovet litt på vent - om man ønsker det.

Skrevet

Husk at de bare er baby en stund da, har du de samme ønskene om et eldre barn? :) Hvis ikke så er det nok bare det at babyer er så søte og du har et behov for å gi kjærlighet, kose osv. 

Anonymkode: a8cb7...44a

• Liker 1
Skrevet

Det var flere på videregående som ble gravide i årstrinnet under oss (2. klasse) som 17-åringer, så det er ikke for ungt når man ser det i perspektiv; idag er mødrene 47 år og barna 29/30 ...

Anonymkode: cff73...b7c

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde det fra jeg var 13. Men klarte å vente i ti år. ☺

Anonymkode: 93375...ce5

• Liker 1
Skrevet

Trur det er vanlig å ha eit "barnslig" ønske om barn 8 tenårene. Litt på linje med gleden over små hunder og andre søte ting.

Anonymkode: 8604d...08e

• Liker 1
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Husk at de bare er baby en stund da, har du de samme ønskene om et eldre barn? :) Hvis ikke så er det nok bare det at babyer er så søte og du har et behov for å gi kjærlighet, kose osv. 

Anonymkode: a8cb7...44a

Jada noen ganger kan jeg drømme om hvordan det er å ha en tenåring og😂 

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har hatt sånn babydilla eller sånn følelse av at jeg har så lyst på baby. Sånn gleder meg til å ha en baby, amme den, skifte på den, vugge den, gi masse omsorg og kjærlighet osv. Jeg vet at det ikke går an å ha baby nå. Har kjæreste, men vi er jo fortsatt litt drittunger selv og er ikke ferdig med vidregående en gang. Så logiskt sett vet jeg at det er en veldig dårlig ide. Men følelsene mine er litt sånn BABY!❤️💖😍🥰 jada jeg vet det er sikkelig teit ikke mobb meg🥺 Men er det vanlig eller? Har p-stav og tar prevensjon veldig seriøst altså men fortsatt baby😍 Også kan dette være en bivirkning av p-piller? Tar oralcon for å prøve å stoppe mellomblødninger med p-stav.

Så hyggelig at du har det sånn :) du skriver at du vet det er skikkelig teit men vet du hva, det er det overhode ikke. Bare veldig hyggelig. Men.... jeg fikk selv mitt første barn når jeg var 18. Å selvom det barnet var et veldig rolig barn som sov hele natten og alltid var blid så fikk jeg et kraftig virkelighetsslag i fjeset når jeg innså hvor vanvittig mye ansvar det er med et barn. Jeg følte den gang at jeg mistet all friheten min. Det tok mange år før vi valgte å få barn nummer to og etter hvert tre. Nå har vi tre men de to siste fikk vi altså i langt mere voksen alder å det var en helt annen og mye bedre opplevelse :) kos deg med drømmen om barn og gled deg til den dagen kommer om noen år. Det er i alle fall mitt råd. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde det sånn da jeg var 18. Jeg hadde så lyst på baby at det gjorde vondt. Men vi bestemte oss for å få ting på stell først. Babyen kom da jeg var 24, da hadde jeg fullført mastergrad, fått fast jobb og kjøpt hus. Tiden går fort så lenge man holder seg opptatt og jobber målrettet 🙂 Veldig glad for at det ble sånn.  

Anonymkode: ab7f2...a89

Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

Sånn gleder meg til å ha en baby, amme den, skifte på den, vugge den, gi masse omsorg og kjærlighet osv. 

Den? Et lite menneske mener du vel 😄 

Alltid greit å være noe forberedt, å få en baby er ikke bare roser for å si det sånn. Ikke alltid den blir frisk heller selv om man er ung. 

Anonymkode: 920cc...b36

Skrevet

Pun intended med «den». 

Anonymkode: 920cc...b36

Skrevet

Altså litt gramatikkfeil kan dere vel se bort i fra. Jeg vet at en baby er et menneske selv om jeg skrev amme «den»😒

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...