AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #1 Skrevet 14. september 2020 Saken er den at jeg har vært vikar i over 1 år på min nåværende arbeidsplass. Jeg søkte en fast stilling tidligere i år, men tapte denne til en ekstern konkurrent med mindre erfaring innen feltet. Jeg fikk imidlertid forlenget vikariatet. Nylig ansatte min leder en ekstern person i fast stilling (også den med mindre erfaring innen feltet) da en annen sluttet, uten å tipse meg om å søke (ansettelsen skjedde svært raskt). Nå er det lyst ut en fast stilling på en annen avdeling, og min leder oppfordret meg til å søke denne så de kan overføre meg til min nåværende etterhvert fordi de gjerne vil ha meg. Leder har i all den tid jeg har vært der skrytt meg opp i skyene og sagt hvor mye hun vil ha meg der. Helt ærlig er jeg ganske forbanna og demotivert - ønsker ikke å søke denne faste stillingen. Har nok tid til å finne en annen jobb et annet sted. Lederen min sier hun veldig gjerne vil at jeg skal søke denne stillingen, og jeg trenger hjelp til å forklare hvorfor jeg ikke gjør det...? Noen forslag? Dilemmaet er jo at jeg fremdeles vil gjøre et godt inntrykk og "holde meg inne" med sjefen. Innspill mottas med takk! Anonymkode: 2cd99...644
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #2 Skrevet 14. september 2020 Er det en stilling som krever annet type arbeid så er jo det mer enn nok forklaring. Evnt at du trives i dette miljøet og ønsker å bli ut vikariattiden der. Anonymkode: d2d44...417 2
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #3 Skrevet 14. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Er det en stilling som krever annet type arbeid så er jo det mer enn nok forklaring. Evnt at du trives i dette miljøet og ønsker å bli ut vikariattiden der. Anonymkode: d2d44...417 TS her. Det er en helt lik type stilling Det siste du skrev kan jeg si! Anonymkode: 2cd99...644
I Grosny Skrevet 14. september 2020 #4 Skrevet 14. september 2020 Søk allikevel, så har du roen en fast stilling gir mens du søker på andre jobber. Det kan også tenkes at du får det bedre på den andre avdelingen, at du blir satt mer pris på. 8
AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #5 Skrevet 15. september 2020 Jeg er litt som deg som mister motivasjon og tiltro til leder av en slik behandling, og dermed ikke ville ha søkt. Men jeg lurer på om det ikke er lurere å søke likevel, samtidig som du søker andre jobber utenfor der du jobber nå. Da slipper du å si noe som helst til leder om at du ikke er fornøyd, men kan late som alt er flott og fint. Bonusen er at du da evt får en fast stilling og har trygghet i det når du uansett skal søke deg bort der ifra. Når går vikariatet ditt ut? Hvordan er arbeidsmarkedet der du bor? Hvor avhengig er du av lønnen? Hvor avhengig er du av et godt ord fra leder når du trenger en referanse? Anonymkode: c88b5...2ed 3
AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #6 Skrevet 15. september 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er litt som deg som mister motivasjon og tiltro til leder av en slik behandling, og dermed ikke ville ha søkt. Men jeg lurer på om det ikke er lurere å søke likevel, samtidig som du søker andre jobber utenfor der du jobber nå. Da slipper du å si noe som helst til leder om at du ikke er fornøyd, men kan late som alt er flott og fint. Bonusen er at du da evt får en fast stilling og har trygghet i det når du uansett skal søke deg bort der ifra. Når går vikariatet ditt ut? Hvordan er arbeidsmarkedet der du bor? Hvor avhengig er du av lønnen? Hvor avhengig er du av et godt ord fra leder når du trenger en referanse? Anonymkode: c88b5...2ed Enig i at det kunne vært lurt. Nå har jeg ca 9 måneder igjen og er ganske sikker på at jeg kan skaffe meg ny jobb på den tiden med det markedet som er nå. Har en del erfaring, og det er en bransje som ikke er rammet av Corona. Tror jeg vil få noe, om så et vikariat et annet sted.. Håper jeg har rett i det iallfall. Spørs om jeg ikke skal vurdere å søke denne likevel. Anonymkode: 2cd99...644 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #7 Skrevet 15. september 2020 Ts her. Kan legge til at jeg opplevde forrige intervjurunde med leder for den andre avd som litt ubehagelig. Det er også en av grunnene til at jeg ikke ønsker meg dit. Anonymkode: 2cd99...644
AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #8 Skrevet 15. september 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Nylig ansatte min leder en ekstern person i fast stilling (også den med mindre erfaring innen feltet) da en annen sluttet, uten å tipse meg om å søke (ansettelsen skjedde svært Anonymkode: 2cd99...644 Jeg skjønner veldig godt du blir demotivert av dette. Jeg hadde som flere sier, søkt den andre stillingen, om det er noe du ønsker å jobbe med. Men samtidig søkt andre stillinger. Men jeg hadde også snakket med leder om at du føler deg forbigått pga de ansatte en annen uten at du fikk mulighet til å søke. Anonymkode: c33f3...9bf 2
AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #9 Skrevet 15. september 2020 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Saken er den at jeg har vært vikar i over 1 år på min nåværende arbeidsplass. Jeg søkte en fast stilling tidligere i år, men tapte denne til en ekstern konkurrent med mindre erfaring innen feltet. Jeg fikk imidlertid forlenget vikariatet. Nylig ansatte min leder en ekstern person i fast stilling (også den med mindre erfaring innen feltet) da en annen sluttet, uten å tipse meg om å søke (ansettelsen skjedde svært raskt). Nå er det lyst ut en fast stilling på en annen avdeling, og min leder oppfordret meg til å søke denne så de kan overføre meg til min nåværende etterhvert fordi de gjerne vil ha meg. Leder har i all den tid jeg har vært der skrytt meg opp i skyene og sagt hvor mye hun vil ha meg der. Helt ærlig er jeg ganske forbanna og demotivert - ønsker ikke å søke denne faste stillingen. Har nok tid til å finne en annen jobb et annet sted. Lederen min sier hun veldig gjerne vil at jeg skal søke denne stillingen, og jeg trenger hjelp til å forklare hvorfor jeg ikke gjør det...? Noen forslag? Dilemmaet er jo at jeg fremdeles vil gjøre et godt inntrykk og "holde meg inne" med sjefen. Innspill mottas med takk! Anonymkode: 2cd99...644 så finn deg en annen jobb dda Anonymkode: 255f7...28f
AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #10 Skrevet 15. september 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: så finn deg en annen jobb dda Anonymkode: 255f7...28f Wow, for et konstruktivt innspill 😁 hilsen TS. Anonymkode: 2cd99...644 4
Bernardette Skrevet 15. september 2020 #11 Skrevet 15. september 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Wow, for et konstruktivt innspill 😁 hilsen TS. Anonymkode: 2cd99...644 Neimen hei, der så vi en ny, usjarmerende side ved deg. Kanskje en grunn til at du har blitt forbigått gjentatte ganger?
AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #12 Skrevet 15. september 2020 1 time siden, Bernardette skrev: Neimen hei, der så vi en ny, usjarmerende side ved deg. Kanskje en grunn til at du har blitt forbigått gjentatte ganger? Wow. Okei. Det er ikke bare bare å finne en ny jobb, trodde de fleste visste det. Anonymkode: 2cd99...644
AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #13 Skrevet 15. september 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Wow. Okei. Det er ikke bare bare å finne en ny jobb, trodde de fleste visste det. Anonymkode: 2cd99...644 Ikke bit på, de bare troller med deg. Det er ingen som er så dumme i virkeligheten. Anonymkode: 1dcfe...d20 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #14 Skrevet 15. september 2020 Har du fått begrunnelser hvorfor de rekruterte eksternt fremfor å ansette deg ved de to første? Anonymkode: 5d4e6...de4
I Grosny Skrevet 15. september 2020 #15 Skrevet 15. september 2020 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Wow. Okei. Det er ikke bare bare å finne en ny jobb, trodde de fleste visste det. Anonymkode: 2cd99...644 Legg merke til hva du skrev nå. Det står klokkeklart mellom linjene at det er tryggest få fast stilling.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå