AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #1 Skrevet 14. september 2020 Holder på å sette opp nettbutikk sammen med to andre. Når vi går inn på "billigpakker" som sammenligner forsendingsmetoder, samt posten eller bring så havner forsendelseskostnader på 139kr, 149kr og oppover. Hvordan får andre nettbutikker frakten ned i 39kr, 49kr, 59kr, 79kr, og fri frakt over en viss handlingssum som man kan se på andre nettbutikker? De tingene vi skal selge er det ikke så stor fortjeneste på hvert produkt, så om vi skal betale 149kr i frakt på hvert produkt går man i minus. Jeg tenker at enten har disse nettbutikkene lager i utlandet med billigere forsending inn til Norge, eller så må disse nettbutikkene ha noe slags avtale med posten? Noen som har peiling på dette? Har også drevet med salg av strikketøy og geriljabroderi, men måtte slutte med dette da jeg ikke tjente noe på dette pga. frakta, og kundene var ikke interessert i å betale så mye i frakt. Anonymkode: 84969...947
Blålilla Skrevet 14. september 2020 #2 Skrevet 14. september 2020 Øke prisen på varen, så kan du sette fraktkostnaden lavere. Det er mye psykologi inni bildet her. 1
Jdz Skrevet 14. september 2020 #3 Skrevet 14. september 2020 Det skyldes nok begge tingene du nevner og mer. Mange nettbutikker subsidierer fraktkostnadene og tar det igjen på vareprisen, fordi kunder er prissensitive når det kommer til fraktkostnad. Noen nettbutikker har jo fri frakt, det betyr jo ikke at speditørene frakter varene gratis for dem? Det er heller ingen av de store nettbutikkene som betaler Posten/Bring/PostNord/RettHjem sine listepriser. Det bør ikke du heller gjøre? Har du innhentet tilbud fra flere leverandører og forhandlet om pris? I enkelte tilfeller kan det kanskje også være billigere å sende bulksplit fra utlandet, men det skal nok mye volum og gode avtaler til for at du sparer på dette. 1
Jdz Skrevet 14. september 2020 #4 Skrevet 14. september 2020 2 minutter siden, Blålilla skrev: Øke prisen på varen, så kan du sette fraktkostnaden lavere. Det er mye psykologi inni bildet her. Nettopp. Kundene er ofte mer sensitive på fraktpris enn varepris. Dette er litt bransjeavhengig. Selger du produkter det er lett å sammenligne pris på i et konkurranseutsatt marked er det litt mer komplisert. 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #5 Skrevet 14. september 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Holder på å sette opp nettbutikk sammen med to andre. Når vi går inn på "billigpakker" som sammenligner forsendingsmetoder, samt posten eller bring så havner forsendelseskostnader på 139kr, 149kr og oppover. Hvordan får andre nettbutikker frakten ned i 39kr, 49kr, 59kr, 79kr, og fri frakt over en viss handlingssum som man kan se på andre nettbutikker? De tingene vi skal selge er det ikke så stor fortjeneste på hvert produkt, så om vi skal betale 149kr i frakt på hvert produkt går man i minus. Jeg tenker at enten har disse nettbutikkene lager i utlandet med billigere forsending inn til Norge, eller så må disse nettbutikkene ha noe slags avtale med posten? Noen som har peiling på dette? Har også drevet med salg av strikketøy og geriljabroderi, men måtte slutte med dette da jeg ikke tjente noe på dette pga. frakta, og kundene var ikke interessert i å betale så mye i frakt. Anonymkode: 84969...947 Du vet at bor du sørpå får du frakt med HeltHjem til 75? Og at PostNord har medlemstilbud på frakt? Sender du mer enn 20 pakker i året, koster frakten 97,-. Ellers så har nok andre nettbutikker avtaler med budbringerne fordi dem sender mye. Samt at endel av summen allerede er innbakt i prisen. Det gjør jeg selv på finn.no. Legger prisen en 50-lapp mer enn hva jeg ønsker, og reklamerer for lav fraktpris (er gullmedlem hos PostNord). Da får jeg salg. Jeg får ikke salg hvis jeg skriver prisen jeg forventer, og legger frakten på 100,- i tillegg. Folk hater å betale frakt! Dem betaler heller mer for produktet enn å bli oppspist i frakt. Anonymkode: e5cc6...4f7 3
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #6 Skrevet 14. september 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Du vet at bor du sørpå får du frakt med HeltHjem til 75? Og at PostNord har medlemstilbud på frakt? Sender du mer enn 20 pakker i året, koster frakten 97,-. Ellers så har nok andre nettbutikker avtaler med budbringerne fordi dem sender mye. Samt at endel av summen allerede er innbakt i prisen. Det gjør jeg selv på finn.no. Legger prisen en 50-lapp mer enn hva jeg ønsker, og reklamerer for lav fraktpris (er gullmedlem hos PostNord). Da får jeg salg. Jeg får ikke salg hvis jeg skriver prisen jeg forventer, og legger frakten på 100,- i tillegg. Folk hater å betale frakt! Dem betaler heller mer for produktet enn å bli oppspist i frakt. Anonymkode: e5cc6...4f7 Bor litt sør for Tromsø. Ok takk, skal sjekke litt med postnord. 😄 Anonymkode: 84969...947
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå