Gå til innhold

Er samfunnsfag på videregående nivå sannsynlig å ta opp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke startet å lese enda og fristen til oppmelding er i morgen. Er det sannsynlig å få en god karakter i samfunnsfag på denne tiden? Eksamen er i november/desember.

Anonymkode: ff36d...bd4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer jo helt an på hva grunnlaget ditt er, hvor selvdisiplinert du er mht lesing, om du tar opp mange andre fag ved siden av, osv. Det er mulig å få en god karakter i løpet av gjenstående tid til eksamen, men avhenger som sagt av faktorer som nevnt ovenfor.

Anonymkode: 50ab4...549

• Liker 2
Skrevet

Ja. Det er ikke et spesielt vanskelig fag.

• Liker 2
Skrevet

Samfunnsfag er vel sånn topp 3 letteste fag å ta opp, med mindre du hater faget og ikke følger med på politikk/nyhetsbildet. 

Anonymkode: db98d...d93

• Liker 4
Skrevet

Jeg er ikke spesielt skoleflink, men i samfunnsfag fikk jeg 5, det er ikke et veldig vanskelig fag. 

Anonymkode: 0d7bf...a3a

Skrevet

Hvis du ikke klarer å bestå samfunnsfag fra vg2 på 2-3 mnds varsel har du ikke noe på høyskole/universitet å gjøre heller. Boka er på 300 sider ca. Det burde du få 4 på selv uten å lese i det hele tatt. På høyere utdanning kan du belage deg på ca 1000 sider pensum pr 15 sp, så ca 2000 sider pr semester. Lykke til.

Anonymkode: 8ff15...940

• Liker 1
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Samfunnsfag er vel sånn topp 3 letteste fag å ta opp, med mindre du hater faget og ikke følger med på politikk/nyhetsbildet. 

Anonymkode: db98d...d93

Jeg synes samfunnsfag var ganske vanskelig å ta opp. Hadde 4, og fikk 3 på muntlig eksamen da jeg tok opp...

Verken hater faget eller driter i nyheter, men undervurderte det nok litt. Fikk 5 og 6 i alle de andre fagene jeg tok opp det semesteret. 

Anonymkode: 4c9a2...61d

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke startet å lese enda og fristen til oppmelding er i morgen. Er det sannsynlig å få en god karakter i samfunnsfag på denne tiden? Eksamen er i november/desember.

Anonymkode: ff36d...bd4

Det går fint! Jeg skal ta HIS, matte og engelsk selv. Historien har jeg ikke engang startet på😅

Anonymkode: 0d662...077

Skrevet

Så lenge du kun skal ta opp samfunn, så tror jeg du enkelt skal klare en eksamen i det :) jeg tok opp samfunn i fjor, sammen med 2 andre fag, fikk 6er i samfunn. Ikke spesielt vanskelig fag å forstå, så lenge man klarer å pugge/huske :)

Anonymkode: 3cb03...150

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...