AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #1 Skrevet 14. september 2020 Hei. Jeg startet i ny jobb i midten av august. Den forrige jobben min hadde en stillingsprosent på rett over 20%, og var en jobb jeg hadde ved siden av studiene. Nå er jeg ferdig utdannet og har altså fått meg en 100%stilling med mye høyere lønn. Termin er i midten av desember. Jeg rekker altså bare å jobbe i denne nye jobben i litt over fire måneder før jeg skal ut i permisjon.. Er det noen som vet helt sikkert hvordan dette påvirker mitt grunnlag for foreldrepenger? Anonymkode: f9329...265
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #2 Skrevet 14. september 2020 https://familie.nav.no/om-foreldrepenger Anonymkode: b8750...c8b
AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #3 Skrevet 15. september 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det noen som vet helt sikkert hvordan dette påvirker mitt grunnlag for foreldrepenger? NAV Anonymkode: 23ce4...fb0
AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #4 Skrevet 15. september 2020 https://www.nav.no/no/bedrift/tjenester-og-skjemaer/nav-og-altinn-tjenester/inntektsmelding/beregningsregler-for-foreldrepenger-og-svangerskapspenger-fra-2019_kap De bruker de siste tre månedene før permisjon begynner (kalt første fraværsdag her). Og siden den begynner tre uker før termin, rekker du å tjene 100% i opptjeningstiden. Så her har du timet det godt! Selv om du skulle blitt sykemeldt, så bli det samme beregningen. Anonymkode: d341f...1a0 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #5 Skrevet 15. september 2020 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: https://www.nav.no/no/bedrift/tjenester-og-skjemaer/nav-og-altinn-tjenester/inntektsmelding/beregningsregler-for-foreldrepenger-og-svangerskapspenger-fra-2019_kap De bruker de siste tre månedene før permisjon begynner (kalt første fraværsdag her). Og siden den begynner tre uker før termin, rekker du å tjene 100% i opptjeningstiden. Så her har du timet det godt! Selv om du skulle blitt sykemeldt, så bli det samme beregningen. Anonymkode: d341f...1a0 Dette er feil. De går ut fra den lønnen som er mest representativ når du går ut i permisjon. Hovedregel er gjennomsnitt av de 3 siste mnd, men ikke nødvendigvis i denne situasjonen. Uansett om du kun hadde rukket å jobbe en måned (om barnet ble født for tidlig) hadde likevel lønnen i din nye jobb blitt lagt til grunn. Dette så lenge du har hatt pensjonsgivende inntekt i 6 av de 10 siste mnd før fødsel. Jeg hadde også jobb ved siden av studiet, ca samme stillingsprosent. Hadde fri i sommerferien og begynte i ny jobb i midten av august. Hadde også termin i desember, men barnet kom litt tidligere enn planlagt. Fikk da foreldrepenger med grunnlag i min nye fastlønn😊 Anonymkode: 18028...de3 2
AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #6 Skrevet 15. september 2020 22 minutter siden, AnonymBruker said: Dette er feil. De går ut fra den lønnen som er mest representativ når du går ut i permisjon. Hovedregel er gjennomsnitt av de 3 siste mnd, men ikke nødvendigvis i denne situasjonen. Uansett om du kun hadde rukket å jobbe en måned (om barnet ble født for tidlig) hadde likevel lønnen i din nye jobb blitt lagt til grunn. Dette så lenge du har hatt pensjonsgivende inntekt i 6 av de 10 siste mnd før fødsel. Jeg hadde også jobb ved siden av studiet, ca samme stillingsprosent. Hadde fri i sommerferien og begynte i ny jobb i midten av august. Hadde også termin i desember, men barnet kom litt tidligere enn planlagt. Fikk da foreldrepenger med grunnlag i min nye fastlønn😊 Anonymkode: 18028...de3 Jo, hun kommer til å få basert på ny lønn. Anonymkode: 36eb7...c8f
AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #7 Skrevet 15. september 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo, hun kommer til å få basert på ny lønn. Anonymkode: 36eb7...c8f Det var jo det jeg sa? Anonymkode: 18028...de3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå