Gå til innhold

Barn som hoster

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det går mye sykdom i vår omgangskrets nå og nå er det barnet mitt sin tur. Symptomene er hoste og snue, samt litt forhøya temp men ikke direkte feber(er under 38). Etter 2 dager hjemme ville dere testa barnet for covid? Eller bare vente til barnet blir frisk uten test?🤔

Anonymkode: d0a2b...e16

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammelt er barnet?

Anonymkode: 18898...6b2

Skrevet

Her jeg bor anbefales skolebarn å testes ved langvarig sykdom, typisk et par dager, særlig ved feber (forhøyet temp., som din har). Vi har ikke fått noen beskjed om testing i barnehagen.

Skrevet

Ts her

Barnet går i barnehage.... 4 år.

Skrevet

Dersom dere er i et område med smitte så ja. Vi selv har ingen smitte i vårt område, men mange voksene og noen barn er blitt testet pga symptomer men alle negative . Å ta testen er ubehagelig så jeg ville ha holdt barna hjemme noen dager for å se det an 

Anonymkode: b4c49...bda

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dersom dere er i et område med smitte så ja. Vi selv har ingen smitte i vårt område, men mange voksene og noen barn er blitt testet pga symptomer men alle negative . Å ta testen er ubehagelig så jeg ville ha holdt barna hjemme noen dager for å se det an 

Anonymkode: b4c49...bda

Ingen smitte i byen jeg bor i; men er litt i omkringliggende områder. Synes også det virker veldig ubehagelig å ta testen. Er redd barnet mitt hadde nektet fullstendig uansett🥴 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ingen smitte i byen jeg bor i; men er litt i omkringliggende områder. Synes også det virker veldig ubehagelig å ta testen. Er redd barnet mitt hadde nektet fullstendig uansett🥴 

Ville sett an et par dager til og holdet barnet hjemme. Det ER mye annen sykdom rundt nå som ikke er corona. Begge mine har hatt 2 runder forkjølelse allerede. Holdt de da hjemme ca 3-4 dager, formen ble bare bedre og vi kunne da sende tilbake i skole og barnehage med god allmenntilstand 

Anonymkode: 1f7c5...6cb

• Liker 1
Skrevet

Hoste og feber skal testes, da det ikke er lette symptomer på luftveisinfeksjon. 

Anonymkode: 42ece...203

Skrevet

Du kan ringe coronatelefon eller fastlege å spørre om råd, forklare at du tror barnet ditt vil oppleve testen som svært dramatisk. De tar ganske mye hensyn til dette om de føler det er innafor. Vet mange bare har barna hjemme til de enten blir friske eller de voksne også blir syke, også tester de seg selv i stedet. Hadde en hel familie i nabolaget som ble syke en etter en, startet med et barn, og da holdt det med å teste en voksen, så var det å anta at alle hadde det samme. Negativ test, så de var glade de ikke presset barna gjennom testen.

Men du kan forhøre deg med koronatelefon eller fastlege, så får du gode råd :)

Anonymkode: aca87...fef

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...