AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #1 Del Skrevet 14. september 2020 Har gått arbeidsledig i mange år nå, og greide å «krangle» med nav om å få arbeidstrening. Nå er jeg ute på tiltak, men får beskjed om at tiltaket kùn varer i 1 mnd.. Har forsøkt å forklare nav at det hadde tatt seg bedre ut på CV’n om jeg hadde jobbet i 6-12 mnd framfor bare 1 mnd.. Jeg har også to små barn som jeg må forsørge. Har samboer ja, men uten min inntekt går vi flere tusen i minus pr måned.. Hvor lenge fikk dere lov til å være på arbeidstiltak? Anonymkode: 9ea65...e57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #2 Del Skrevet 14. september 2020 Søker du jobber? Kommer du på intervju? Dere kan ha krav på supplerende sosialhjelp. Anonymkode: 822a0...ca4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #3 Del Skrevet 14. september 2020 Normalt så starter man med 3 mnd i arbeidstrening, rart veilederen din ikke vil det. Det er jo litt begrenset hva du klarer å vise at du klarer på bare 1 mnd. Hva begrunner veilederen din dette med? Har dagpengene tatt slutt og du får nå tiltakspenger? Anonymkode: 81eed...8cc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #4 Del Skrevet 14. september 2020 Akkurat begynt i arbeidstrening, avtale om 3 mnd til å begynne med. Enig i at 1 måned høres kort ut, blir jo bare så en rekker å bli varm i trøya før det er ut igjen da :/ Anonymkode: 0bbf6...3b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #5 Del Skrevet 14. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Normalt så starter man med 3 mnd i arbeidstrening, rart veilederen din ikke vil det. Det er jo litt begrenset hva du klarer å vise at du klarer på bare 1 mnd. Hva begrunner veilederen din dette med? Har dagpengene tatt slutt og du får nå tiltakspenger? Anonymkode: 81eed...8cc Jeg vet ærlig talt ikke. Kanskje for å være kjip? Dagpengene tok slutt for 1 år siden, og jeg har måttet leve på oppsparte midler. Etter denne måneden står jeg i fare for å måtte ta barnet mitt ut av barnehagen, da jeg ikke lengre har tiltakspenger å leve av. ts Anonymkode: 9ea65...e57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #6 Del Skrevet 14. september 2020 Helt alvorlig, hva med å ta tak i sin egen situasjon fremfor å klage på nav? Du har vært arbeidsledig i årevis, og så midt i den største arbeidsledighetskrisen på flere år, da finner du det for godt å klage på nav? Hva med å rette blikket mot deg selv og din manglende innsats? I løpet av flere år burde det da være fult mulig både å skaffe seg jobb og å tilegne seg kompetanse som gjør det attraktiv på arbeidsmarkedet. Det som hadde tatt seg bra ut på CVen var at du hadde fått rævva i gir for mange år siden og vist initiativ, arbeidstrening hos nav gjør ingen cv bedre. Men barn uten jobb og inntekt, DET syns du var lurt. Anonymkode: 1881d...61f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Khadira Skrevet 14. september 2020 #7 Del Skrevet 14. september 2020 Nå begynner det bli noen år siden jeg var på arbeidstrening, men mener å huske at jeg startet med en måned, rett og slett for at arbeidsplassen skulle være sikker på at jeg faktisk var duganes til å være der. Når det ble avklart at jeg faktisk var en ressurs, så ble det forlenget etter første måned. Endte opp med å jobbe der et halvt år. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #8 Del Skrevet 15. september 2020 Man kan være i arbeidstrening lengre enn en måned, men det må vurderes om det er hensiktsmessig i hvert enkel tilfelle. Arbeidstrening i seg selv er en veldig dårlig måte å komme tilbake i arbeidslivet på, og derfor skal NAV bruke det mindre. Det som fungerer mye bedre er lønnstilskudd, som bedriften får som kompensasjon for lønn til deg. Det er mye mer effektfullt på lengre sikt. Hva står det i oppfølgingsvedtaket ditt? NAV rangerer folk etter hvor sannsynlig det er at de skal få seg arbeid på egenhånd. De som er regnet for å få jobb raskt på egenhånd eller med litt bistand, har mindre tilgang til tiltak, og i kortere varighet enn de som er lengre unna arbeid. Er det lenge siden du har fått et slik vedtak? Det kan du be om å få vurdert på nytt. Dersom du har det som heter "spesielt tilpasset innsatsbehov"/nedsatt arbeidsevne. har du rett på mer enn en måned, men da må veilederen din skrive en arbeidsevnevurdering. Jeg ville ut fra det du skriver vurdert deg som spesielt tilpasset, siden det er så lenge siden du har vært i arbeid. Arbeidstrening kan vare inntil ett år, med forlengelse på 6 mnd for personer med nedsatt arbeidsevne. Men som sagt, det må vurderes om det er hensiktsmessig. Hilsen NAV-veileder. Anonymkode: 93367...d9e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #9 Del Skrevet 15. september 2020 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Har gått arbeidsledig i mange år nå, og greide å «krangle» med nav om å få arbeidstrening. Nå er jeg ute på tiltak, men får beskjed om at tiltaket kùn varer i 1 mnd.. Har forsøkt å forklare nav at det hadde tatt seg bedre ut på CV’n om jeg hadde jobbet i 6-12 mnd framfor bare 1 mnd.. Jeg har også to små barn som jeg må forsørge. Har samboer ja, men uten min inntekt går vi flere tusen i minus pr måned.. Hvor lenge fikk dere lov til å være på arbeidstiltak? Anonymkode: 9ea65...e57 var vel på arbeidstiltak i et år. bedriften fikk lønnstilskudd i 6 mnd og deretter fikk jeg fast ansettelse og var ute av hele navkarusellen Anonymkode: 8fd52...e43 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #10 Del Skrevet 15. september 2020 Du burde se på det som en fordel å kun være i arb.trening 1 mnd. De gjør det for å forhindre at arbeidsplassen utnytter systemet også. Du burde kunne klare å gi et inntrykk av deg selv som arbeidstaker på en måned. Målet i enden er jobb. Det er kjipt å kaste bort 3 mnd eller mer for så å få vite at de ikke vil ansette deg. Dersom arbeidsplassen trenger å se deg lenger, er det ingen problem å forlenge tiltaket. Dessuten kan du jo bare spørre veilederen din? Du sier at du tror veilederen din gjør det for å være kjip. Jeg tror det er motsatt. H*n tror kanskje at du vil kunne klare å få jobb på den tiden. Anonymkode: 890cb...fd3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #11 Del Skrevet 15. september 2020 18 hours ago, AnonymBruker said: Helt alvorlig, hva med å ta tak i sin egen situasjon fremfor å klage på nav? Du har vært arbeidsledig i årevis, og så midt i den største arbeidsledighetskrisen på flere år, da finner du det for godt å klage på nav? Hva med å rette blikket mot deg selv og din manglende innsats? I løpet av flere år burde det da være fult mulig både å skaffe seg jobb og å tilegne seg kompetanse som gjør det attraktiv på arbeidsmarkedet. Det som hadde tatt seg bra ut på CVen var at du hadde fått rævva i gir for mange år siden og vist initiativ, arbeidstrening hos nav gjør ingen cv bedre. Men barn uten jobb og inntekt, DET syns du var lurt. Anonymkode: 1881d...61f Det er ikke like lett for alle. Selv var jeg i arbeidstrening i nærmere to år, mens jeg søkte jobber. Hundrevis av søknader, og dag ut og dag inn med samme innsats som kollegene, uten lønn eller sjanse på ansettelse. Anonymkode: 74b3f...404 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå