AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #1 Skrevet 14. september 2020 Hvordan opplever dere som har (hatt) AAP og som skal tilbake i arbeid at dere blir vurdert av NAV? Jeg får høre at jeg har "høye mål" angående yrker jeg ser for meg, enda yrket jeg ble sykemeldt fra er (veldig) mye mer krevende. Jeg ble ikke sykemeldt fra mitt tidligere yrke pga at jeg ikke klarte jobben min, så jeg skjønner ikke hvorfor de mener jeg er mindre kompetent nå? Det føles som om fordi jeg har måttet ha hjelp fra NAV en periode blir jeg vurdert som dummere enn før. Dette er ikke med på å motivere meg til å bli en bidragsyter. Hvordan opplever dere andre dette? Bare så det er klart: jeg kommer til å bli helt frisk, men kan ikke jobbe med tidligere yrke. Anonymkode: c9a67...732
AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #3 Skrevet 15. september 2020 Sånn er NAV og helsevesenet. Man skal liksom være superfornøyd med å klare å stable noen esker eller trille sov i ro-kuler. Du må bare overse det og stå på dine egne ønsker og mål. Heia deg! 💪 Anonymkode: 48b67...bd2 1
Flamme Skrevet 15. september 2020 #4 Skrevet 15. september 2020 Nav ønsker bare at du skal ta hvilken som helst jobb, selv om den ikke passer med kompetansen din. De mener at om den eneste jobben du har tilgjengelig er feks på sykehjem eller som renholder så skal du ta den i påvente av drømmejobben.
AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #5 Skrevet 15. september 2020 Hva er tidligere yrke og hva ser du for deg? De kanskje innbiller seg at det du ser for deg ikke er så langt unna det du drev med tidligere og tror det blir «for mye«. Men det er du som har kjennskap både til egen kropp og kompetanse, så du bør jo forklare dette til dem, du trenger ikke la dem «overkjøre» deg. Anonymkode: 8db61...889
AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #6 Skrevet 15. september 2020 Jeg har en saksbehandler som har prøvd å få meg av studier, da hn mener det er urealistisk, og mer hensiktsmessig å sette meg i arbeidstrening, uten utdannelse. Heldigvis har jeg stått på mitt, og til sommeren som var, gikk jeg ut med topp karakterer, og en av de beste i kullet. De vet desverre ikke alltid hva som er det beste, eller mest realistiske. Stå på ditt. Anonymkode: e6beb...305 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #7 Skrevet 15. september 2020 Ikke hør på dem! Du vet selv best hva du klarer og kan. Kommer til å gå helt fint!:) Anonymkode: 52253...96b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå