Gå til innhold

Hva slags høstjakke skal jeg kjøpe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i tvil om hva slags høstjakke jeg skal kjøpe meg.  Skal jeg velge kåpe eller parkas eller vanlig jakke eller hva det måtte være.

Tenkte å bruke den til hverdagsbruk som jeg kan bruke nå utover høsten..

Så er spørsmålet mitt: Hva ville du kjøpt? Har du en du er fornøyd med så del bildet eller link så jeg får se hva du liker. Kanskje jeg kan få litt ideer om hva jeg skal kjøpe.

Jeg er 34år dersom du skulle lure på det 😃👍🏻

Takk for dere som vil svare her🤗🇳🇴

Anonymkode: 3e102...aff

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spørs litt på klesstilen din elllers da. Jeg sverger til kåpe og trenchcoat. Er ikke parkastypen, det blir for maskulint.

Anonymkode: 73355...f36

• Liker 2
Skrevet

Denne har jeg lyst til å følge 🙂

Helst har jeg lyst til å finne en litt kort ulljakke, men finner ingen jeg liker. Noen som har noen tips?

Ellers har jeg sett på disse to. Den øverste fra COS og den nederste fra Monki.

0EBE1D73-125F-45B5-A9D6-B15172158009.jpeg

AEAFE4AF-5183-48DE-A4F0-118AEC6E0586.png

Skrevet
Akkurat nå, Lillemy- skrev:

Helst har jeg lyst til å finne en litt kort ulljakke, men finner ingen jeg liker. Noen som har noen tips?

Den grønne var utrolig pen! 

Anonymkode: 46986...106

• Liker 1
Skrevet

Skulle hatt et belte til den grønne, så hadde den vært perfekt. 

Anonymkode: 365db...ee4

• Liker 2
Skrevet
15 minutter siden, Catalina Culès skrev:

Denne

Kort kåpe, BODYFLIRT

Litt for "militant"

Anonymkode: 46986...106

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, Lillemy- skrev:

Den grønne var superfin!

Anonymkode: c2452...cc6

Skrevet
5 timer siden, Lillemy- skrev:

Disse var fine!!

Skrevet
9 timer siden, Lillemy- skrev:

Den grønne ser ut som en potetsekk, men den brune car fin.

Anonymkode: 57bbd...947

• Liker 3
Skrevet

En av mine mest brukte høstjakker gjennom mange år er Burberry the Chelsea. Jeg har også en tynn dunjakke fra Massimo Dutti som er mye brukt. Førstenevnte er best om det er litt ruskevær, siste om det er vindstille men kaldt. 

Ullfrakker er også en vinner gjennom vår og høst, særlig om man går en del i tynne kjoler. 

Har i tillegg knelang regnkåpe med tynt fôr, parkas, skalljakke, med mer, som brukes for skikkelig rufsete dager, eller dager der man er lengre perioder utendørs. 

Anonymkode: 57b0e...172

• Liker 1
Skrevet

Det kommer jo helt an på hva du bruker jakken til, hvor du bor, hvilket vær du er ute i, osv. 

Jeg har flere jakker, rett og slett fordi jeg har flere ulike behov. 

Til daglig bruker jeg en vanntett vinterparkas fra Didrikson. Jeg må gå til og fra barnehagen med barnevogn - i bergensvær. Umulig å gå med paraply og barnevogn samtidig, ergo må jeg ha noe som er vanntett, med god hette, og som er varmt når jeg står i stiv kuling og horisontalt sludd og hutrer på busstoppet på vei til jobb etter levering. Min har god snøring i livet, og er veldig feminin og fin i fasongen. Har den i plommerød. 

Så har jeg type ullkåpe med belte i livet til når jeg ikke drasser på småbarn, og kan bruke paraply, og skal se litt mer fancy ut. 

Anonymkode: 935ad...178

Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er i tvil om hva slags høstjakke jeg skal kjøpe meg.  Skal jeg velge kåpe eller parkas eller vanlig jakke eller hva det måtte være.

Tenkte å bruke den til hverdagsbruk som jeg kan bruke nå utover høsten..

Så er spørsmålet mitt: Hva ville du kjøpt? Har du en du er fornøyd med så del bildet eller link så jeg får se hva du liker. Kanskje jeg kan få litt ideer om hva jeg skal kjøpe.

Jeg er 34år dersom du skulle lure på det 😃👍🏻

Takk for dere som vil svare her🤗🇳🇴

Anonymkode: 3e102...aff

Burde du ikke da ha en jakke? Hva brukte du de siste 13 årene?

Jeg, personlig, ville brukt den jeg har. Dugde ikke den, antagelig fordi jeg kjøpte for dårlig kvalitet sist jeg kjøpte jakke, ville jeg kjøpt noe på Tise eller finn. 34-åringer er for gamle til å kjøpe nye plagg uten tanke for de moralske fallgruvene.

Anonymkode: 0c7c2...e1f

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Burde du ikke da ha en jakke? Hva brukte du de siste 13 årene?

Jeg, personlig, ville brukt den jeg har. Dugde ikke den, antagelig fordi jeg kjøpte for dårlig kvalitet sist jeg kjøpte jakke, ville jeg kjøpt noe på Tise eller finn. 34-åringer er for gamle til å kjøpe nye plagg uten tanke for de moralske fallgruvene.

Anonymkode: 0c7c2...e1f

Heheh, hvilken moralske fallgruver tenker du på?

• Liker 1
Skrevet

Litt enig med den som sier hun ville bruke den hun har. Eller, skal du kjøpe ny jakke, må det være fordi du trenger en ny. Da spør du deg selv hva du trenger, og som kan fylle et behov garderoben din ikke fyller per i dag. Jakke som tåler vind/regn? Mer pyntet jakke? En varm jakke? Og så ser du etter jakker i den kategorien du trenger. Eller leter i klesskapet, kanskje du har en som fyller behovene allerede, som du hadde glemt? En 34 åring som bare skal «kjøpe en jakke» høres veldig rart ut.

Anonymkode: beb3f...f9b

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Litt enig med den som sier hun ville bruke den hun har. Eller, skal du kjøpe ny jakke, må det være fordi du trenger en ny. Da spør du deg selv hva du trenger, og som kan fylle et behov garderoben din ikke fyller per i dag. Jakke som tåler vind/regn? Mer pyntet jakke? En varm jakke? Og så ser du etter jakker i den kategorien du trenger. Eller leter i klesskapet, kanskje du har en som fyller behovene allerede, som du hadde glemt? En 34 åring som bare skal «kjøpe en jakke» høres veldig rart ut.

Det JEG synes høres rart ut, er at man må komme med en lengre utgreiing til HVORFOR man skal kjøpe seg en ny jakke, før man får lov til be om råd til hvilken man skal kjøpe. For alt du vet, har ts opptil flere gyldige grunner til hvorfor hun skal kjøpe ny jakke. Så hvorfor i alle dager antar du automatisk at hun gjør det kun for moro skyld...? 

Jeg måtte kjøpe meg ny vinterjakke i fjor, da det var oppstått et behov jeg ikke hadde før (må ha vanntett jakke med god hette for å kunne levere i bhg uten å trenge å bruke paraply, og den må være foret så jeg ikke fryser). Jeg måtte kjøpe ny vinterjakke for tre år siden også, da den gamle jakken, som jeg hadde hatt i nærmere ti år, fikk ett eller annet stoff på seg som var umulig å få vekk selv med rensing og profesjonell hjelp. 

I stedet for å anta det verste, hva med å bare svare på spørsmålet til ts? 

• Liker 5
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det JEG synes høres rart ut, er at man må komme med en lengre utgreiing til HVORFOR man skal kjøpe seg en ny jakke, før man får lov til be om råd til hvilken man skal kjøpe. For alt du vet, har ts opptil flere gyldige grunner til hvorfor hun skal kjøpe ny jakke. Så hvorfor i alle dager antar du automatisk at hun gjør det kun for moro skyld...? 

Jeg måtte kjøpe meg ny vinterjakke i fjor, da det var oppstått et behov jeg ikke hadde før (må ha vanntett jakke med god hette for å kunne levere i bhg uten å trenge å bruke paraply, og den må være foret så jeg ikke fryser). Jeg måtte kjøpe ny vinterjakke for tre år siden også, da den gamle jakken, som jeg hadde hatt i nærmere ti år, fikk ett eller annet stoff på seg som var umulig å få vekk selv med rensing og profesjonell hjelp. 

I stedet for å anta det verste, hva med å bare svare på spørsmålet til ts? 

Nå skrev jeg det jeg skrev for å hjelpe TS til å finne en jakke hun vil få bruk for, siden hun ikke skrev noe om hvorfor hun trengte ny jakke i innlegget. Tror man må tenke igjennom hva man trenger for å gjøre et godt kjøp. Vil man ha en ny jakke for å muntre seg opp eller for morro skyld er det også lov, men det betyr at man ikke trenger å dekke opp er behov for vindtett osv., og bake kan kjøpe en jakke man synes er fin og som vil freshe opp garderoben. Kanskje litt unødvendig spydig i innlegget, men jeg synes det er så mange damer som ikke har noen plan i innkjøpene sine (bla noen i min nærmeste krets), og da blir de heller ikke fornøyd. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...