AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #1 Skrevet 14. september 2020 Jeg er hjemme med min jente på tre uker, og jeg synes det er så vanskelig og vite hva jeg bør gjøre. Sover hun for lite? Aktiviseres hun for lite? Så skulle gjerne fått litt input på hvordan andre gjør det, gjerne så detaljert som mulig:) Anonymkode: b71d2...5c7
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #2 Skrevet 14. september 2020 Trenger ikke så mye aktivisering når hun er så liten 😊 Mating, skifting, soving og kos/prat er nok. Virker babyen rolig og fornøyd trenger du ikke bekymre deg! Om en stund kan du prøve babygym og vippestol hvis du har. Trilleturer, besøk, husarbeid, slappe av. Er det barselgruppe der du bor? Anonymkode: fb12e...370
AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #3 Skrevet 15. september 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er hjemme med min jente på tre uker, og jeg synes det er så vanskelig og vite hva jeg bør gjøre. Sover hun for lite? Aktiviseres hun for lite? Så skulle gjerne fått litt input på hvordan andre gjør det, gjerne så detaljert som mulig:) Anonymkode: b71d2...5c7 Jeg føler dagen flyr - bleieskift, amming, mer bleieskift, gulping, raping etc... prioriterer ikke aktivisering av en som bare er få uker nei. Prioriterer heller å komme meg UT, få frisk luft og trille, samt trene litt dersom det er tid til det (med baby i vogn eller sele). Triller fort 3-4 timer ila dagen, så innen vi endelig er hjemme er mye av dagen gått. Anonymkode: 817ab...d97
AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #4 Skrevet 15. september 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Trenger ikke så mye aktivisering når hun er så liten 😊 Mating, skifting, soving og kos/prat er nok. Virker babyen rolig og fornøyd trenger du ikke bekymre deg! Om en stund kan du prøve babygym og vippestol hvis du har. Trilleturer, besøk, husarbeid, slappe av. Er det barselgruppe der du bor? Anonymkode: fb12e...370 Hun er rolig og fornøyd:) er bare jeg som nok bekymrer meg litt mye. Det er ikke at jeg kjeder meg (rikelig med husarbeid;)), men at jeg lurer på om jeg gjør «rett« ifht den lille. Triller mye turer, og har henne i sele om hun ikke vil sove i vognen. TS Anonymkode: b71d2...5c7
AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #5 Skrevet 15. september 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg føler dagen flyr - bleieskift, amming, mer bleieskift, gulping, raping etc... prioriterer ikke aktivisering av en som bare er få uker nei. Prioriterer heller å komme meg UT, få frisk luft og trille, samt trene litt dersom det er tid til det (med baby i vogn eller sele). Triller fort 3-4 timer ila dagen, så innen vi endelig er hjemme er mye av dagen gått. Anonymkode: 817ab...d97 Er ikke at jeg kjeder meg, dagene flyr ja. Var mer om hvordan jeg bør legge opp dagene ifht den lille. Trilletur blir det mye av, så godt og komme seg ut:) må vente noen uker til med og trene pga keisersnitt, men så håper jeg og komme i gang. TS Anonymkode: b71d2...5c7
AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #6 Skrevet 15. september 2020 Så liten så skal hun egentlig for det meste sove/spise/ skifte bleie også sakte menn sikkert begynne med baby gym. den lille tiden baby er våken er det jo fint å bruke på mage trening. Nyt at du får gjort husarbeid for det blir fort mere travelt jo mer våkne de er 😅😀 Anonymkode: a08ba...21c
AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #7 Skrevet 15. september 2020 Du bør passe på å få inn magetrening og sosialisering (prat, øyekontakt, samspill, sang) hver dag. Ellers gjør du som du vil utenom amming, bleieskift og soving 🙂 Anonymkode: b298e...56a
AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #8 Skrevet 15. september 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Så liten så skal hun egentlig for det meste sove/spise/ skifte bleie også sakte menn sikkert begynne med baby gym. den lille tiden baby er våken er det jo fint å bruke på mage trening. Nyt at du får gjort husarbeid for det blir fort mere travelt jo mer våkne de er 😅😀 Anonymkode: a08ba...21c Takk for svar:) føler at det går i spising, skifting, soving ja. Ble bare så bekymra for at jeg skulle gjort noe mer. Husarbeid er helt ok fill in arbeid, så får jeg bare se hvor lenge jeg rekker det hele;) TS Anonymkode: b71d2...5c7
AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #9 Skrevet 15. september 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Du bør passe på å få inn magetrening og sosialisering (prat, øyekontakt, samspill, sang) hver dag. Ellers gjør du som du vil utenom amming, bleieskift og soving 🙂 Anonymkode: b298e...56a Magetrening og sosialisering er på programmet hver dag når hun er våken:) det eneste jeg ikke gjør er å synge for henne, men hun får klare seg med en masse snakk istedet. Takk for svar:) TS Anonymkode: b71d2...5c7
AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #10 Skrevet 15. september 2020 Det viktige er å huske på at det skal ekstremt mye feil til før du har ødelagt ungen Kos, mat, bleieskifting og stell er det ungen trenger. Litt magetrening også. Unger er ulike, og det er ikke noen fasit på hvor lenge, hvor ofte, hvor mye ungen skal sove, ligge på magen, synges for, osv. Virker barnet tilfreds, trenger du ikke endre det du gjør. Det er særdeles lite du MÅ gjøre, utenom å gi ungen mat, kos, og stell, og passe på at hun får fred til å sove. Jeg var forferdelig stresset med min førstemann, og livredd for at jeg gjorde "feil", "ikke nok", "for mye", osv.. Men det er altså masse bortkastet bekymring. Anonymkode: 154f9...1c0
AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #11 Skrevet 15. september 2020 På den tiden satt vi stort sett i sofaen og ammet. Prøvde å få inn litt magetrening de korte stundene hun var både våken og mett 😂. Prøvde også å komme oss ut på tur hver dag (mest så jeg ikke skulle bli sprø selv) enten med vogna eller med bæresjal. Om hun sov en stund i vogna eller babynestet passet jeg på å få gjort unna praktiske ting samt få i meg litt mat. Husarbeid var et stykke nede på prioriteringslista. Men iogmed at hun helst ville spise i halvsøvne en time av gangen, sånn minst annenhver time på dagtid, så var det stort sett det det gikk i. Ble mye netflix og mobilsurfing. Anonymkode: b9a13...602
AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #12 Skrevet 15. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det viktige er å huske på at det skal ekstremt mye feil til før du har ødelagt ungen Kos, mat, bleieskifting og stell er det ungen trenger. Litt magetrening også. Unger er ulike, og det er ikke noen fasit på hvor lenge, hvor ofte, hvor mye ungen skal sove, ligge på magen, synges for, osv. Virker barnet tilfreds, trenger du ikke endre det du gjør. Det er særdeles lite du MÅ gjøre, utenom å gi ungen mat, kos, og stell, og passe på at hun får fred til å sove. Jeg var forferdelig stresset med min førstemann, og livredd for at jeg gjorde "feil", "ikke nok", "for mye", osv.. Men det er altså masse bortkastet bekymring. Anonymkode: 154f9...1c0 Dette er første (som sikkert alle skjønte), og jeg stresser sånn med å gjøre noe feil. Hun er fornøyd og glad, og en snill baby. Så det er mitt stress som ødelegger dagene. Takk for svar, godt å høre jeg ikke er alene om alle disse tankene. TS Anonymkode: b71d2...5c7
AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #13 Skrevet 15. september 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: På den tiden satt vi stort sett i sofaen og ammet. Prøvde å få inn litt magetrening de korte stundene hun var både våken og mett 😂. Prøvde også å komme oss ut på tur hver dag (mest så jeg ikke skulle bli sprø selv) enten med vogna eller med bæresjal. Om hun sov en stund i vogna eller babynestet passet jeg på å få gjort unna praktiske ting samt få i meg litt mat. Husarbeid var et stykke nede på prioriteringslista. Men iogmed at hun helst ville spise i halvsøvne en time av gangen, sånn minst annenhver time på dagtid, så var det stort sett det det gikk i. Ble mye netflix og mobilsurfing. Anonymkode: b9a13...602 Ammingen gikk dessverre litt skeis, så supplerer med erstatning. Men til å begynne med gikk mesteparten av tiden her også til amming. Vi går 2-3 turer hver dag i vogn og bæresele, det gjør virkelig godt:) og den lille virker fornøyd med det også. Jeg sliter med å finne roen med Netflix, men jobber med saken. Takk for innspill:) TS Anonymkode: b71d2...5c7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå