Gå til innhold

Har fått blomster av noen, men hvem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde bursdag for noen dager siden. I dag fikk jeg en bukett med røde roser levert på døren. På kortet står det "fra meg til deg". Ringte blomsterbutikken men de kunne visst ikke si hvem som hadde sendt dem. 

Jeg tviler sterkt på at det er kjæresten min, vi var sammen på bursdagen min. Litt rart å plutselig sende blomster flere dager etterpå da? Er litt redd for å spørre ham for om det ikke er ham så blir han sikkert mistenksom. Samtidig, om det er ham så reagerer han nok på at jeg ikke takker ham... 

Jeg har ikke kontakt med noen andre menn eller noe slikt. Men jeg har et par menn fra fortiden som jeg kan tenke meg kunne gjort dette. Men har ikke snakket med dem på lange tider. Av min familie og nære venner ellers så tror jeg ikke det er dem. Mest fordi de er alle i par og ville ikke skrevet "fra meg til deg". Også fordi jeg har fått gaver og hilsninger fra dem allerede. 

Hva skal jeg gjøre? Spørre kjæresten? Vi har vært sammen lenge men bor ikke sammen. 

Anonymkode: c4f21...e8d

Skrevet

Jeg synes det er creepy om det er en av de to fra fortiden...

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde bursdag for noen dager siden. I dag fikk jeg en bukett med røde roser levert på døren. På kortet står det "fra meg til deg". Ringte blomsterbutikken men de kunne visst ikke si hvem som hadde sendt dem. 

Jeg tviler sterkt på at det er kjæresten min, vi var sammen på bursdagen min. Litt rart å plutselig sende blomster flere dager etterpå da? Er litt redd for å spørre ham for om det ikke er ham så blir han sikkert mistenksom. Samtidig, om det er ham så reagerer han nok på at jeg ikke takker ham... 

Jeg har ikke kontakt med noen andre menn eller noe slikt. Men jeg har et par menn fra fortiden som jeg kan tenke meg kunne gjort dette. Men har ikke snakket med dem på lange tider. Av min familie og nære venner ellers så tror jeg ikke det er dem. Mest fordi de er alle i par og ville ikke skrevet "fra meg til deg". Også fordi jeg har fått gaver og hilsninger fra dem allerede. 

Hva skal jeg gjøre? Spørre kjæresten? Vi har vært sammen lenge men bor ikke sammen. 

1. Pakk ut rosene og sett dem i en vase.

2. dump kjæresten

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Anje skrev:

1. Pakk ut rosene og sett dem i en vase.

2. dump kjæresten

Hvorfor? 

• Liker 2
Skrevet

Det beste er å spørre kjæresten din. Å holde dette skjult er noe som kan tolkes som et tegn på dårlig samvittighet eller at du har "noe" du vil skjule. Spytt ut, spør han om han har sendt deg blomster da du har fått en bukett uten avsender, og ikke aner hvem det kan være fra. 

Blomsterbuketten vil han (kjæresten) jo likevel se når han er hos deg på besøk, så jeg skjønner ikke hvorfor du ikke har sagt noe allerede? Har dere et avstandsforhold, sånn at han ikke vil være innom deg så lenge buketten holder?

• Liker 4
Gjest kruspersilletaco
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du ringer blomsterbutikken og ber dem kontakte kjøper, hvis de sier at personen ikke vil oppgi navnet sitt, kaster du dem i søppelet og tenker creepy eks..

Skrevet
Akkurat nå, Million skrev:

Det beste er å spørre kjæresten din. Å holde dette skjult er noe som kan tolkes som et tegn på dårlig samvittighet eller at du har "noe" du vil skjule. Spytt ut, spør han om han har sendt deg blomster da du har fått en bukett uten avsender, og ikke aner hvem det kan være fra. 

Blomsterbuketten vil han (kjæresten) jo likevel se når han er hos deg på besøk, så jeg skjønner ikke hvorfor du ikke har sagt noe allerede? Har dere et avstandsforhold, sånn at han ikke vil være innom deg så lenge buketten holder?

Møter ham til helgen men jeg skal til ham. Vi bor litt fra hverandre og han kommer ikke hit mens buketten holder. 

Men om det er ham så vil han jo synes det er rart at jeg ikke takker ham...

Skrevet
1 minutt siden, kruspersilletaco skrev:

Du ringer blomsterbutikken og ber dem kontakte kjøper, hvis de sier at personen ikke vil oppgi navnet sitt, kaster du dem i søppelet og tenker creepy eks..

Har kontaktet dem. De har et navn men kan ikke gi det ut uten at vedkommende godkjenner det. Så da tar de kontakt med vedkommende. Men det ville jeg ikke, fordi han ene jeg mistenker at det kan være vil jeg ikke gi en slik "tilfredsstillelse" hvis jeg kan si det sånn. 

Jeg lurer på om jeg skal si det til kjæresten. 

Skrevet

Han ene fra fortiden har sendt meg slikt tidligere. Men det er jo kjempelenge siden. Trodde han hadde sluttet. Da visste jeg at det var ham og de havnet i søpla. 

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han ene fra fortiden har sendt meg slikt tidligere. Men det er jo kjempelenge siden. Trodde han hadde sluttet. Da visste jeg at det var ham og de havnet i søpla. 

Han andre også forsåvidt. Men han har jeg ikke noen store problemer med. Han er faktisk bare grei. Han andre er creepy. 

Skrevet (endret)

Det sier seg selv at ingen ønsker blomster fra ukjent avsender. Det øyeblikket man sender ting uten å oppgi hvem man er, har man bikket grensen til å være creepy. 

Hadde spurt butikken og deretter kontaktet politiet om brev- og besøksforbud, dersom dette er en du vet hvem er, og opplever at plager deg.

Les gjerne denne, av drapsforsker Vibeke Ottesen, som også fikk blomster levert;

https://www.dagbladet.no/kultur/stalking-kan-bli-livsfarlig/71705403

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer på om jeg skal si det til kjæresten. 

Ja, hva er vel kjærester godt for, om man ikke kan dele en slik ting?

Litt på sidelinjen, men jeg leser her inne av og til om mennesker som ønsker å melde fra om utroskap anonymt. Jeg personlig mener at vil man ikke oppgi avsender, så skal man ikke sende. Man kan mene ting aldri så godt, og tenke at selv ville man blitt glad, men man kan faktisk ødelegge mennesker av det.

Da er det i så fall DU som ødelegger, og ikke den utro kjæresten! 

Endret av ~ m a u d e ~
Skrevet
1 minutt siden, ~ m a u d e ~ skrev:

Det sier seg selv at ingen ønsker blomster fra ukjent avsender. Det øyeblikket man sender ting uten å oppgi hvem man er, har man bikket grensen til å være creepy. 

Hadde spurt butikken og deretter kontaktet politiet om brev og besøksforbud, dersom dette er en du vet hvem er, og opplever at plager deg.

Les gjerne denne, av drapsforsker Vibeke Ottersen, som også fikk blomster levert;

https://www.dagbladet.no/kultur/stalking-kan-bli-livsfarlig/71705403

Ja, hva er vel kjærester godt for, om man ikke kan dele en slik ting?

Litt på sidelinjen, men jeg leser her inne av og til om mennesker som ønsker å melde fra om utroskap anonymt. Jeg personlig mener at vil man ikke oppgi avsender, så skal man ikke sende. Man kan mene ting aldri så godt, og tenke at selv ville man blitt glad, men man kan faktisk ødelegge mennesker av det.

Da er det i så fall DU som ødelegger, og ikke den utro kjæresten! 

Hun på kundeservice på blomsterbutikken sa noe slikt som at mange glemmer å skrive navnet på. Og kjæresten min tenker kanskje at han ikke trenger å skrive navnet? Fordi jeg får jo ikke slikt fra andre? 

Han jeg snakker om har ikke kontaktet meg på lenge. 

Skrevet

Jeg kommer til å spørre kjæresten. Er bare redd for at han blir mistenksom. Ikke at han er veldig sjalu og slikt, det er ikke jeg heller, men jeg ville jo reagert om det var han som fikk slikt på døren! 

Skrevet

Kommer stadig kommentarer fra meg men: jeg vil jo heller ikke ha dem i stuen hvis det kommer fra noen jeg ikke vil det skal komme fra... 

Er det fra kjæresten derimot, så vil jeg jo det!

Skrevet

Har du fått noe annet kort fra kjæresten? Men tror du bør takke han og se reaksjonen. Hvis det er han blir saken løst og du trenger ikke tenke på creepy stalkere. Hvis det ikke er han vet du at du kanskje har en stalker, men nå kan du være ærlig med kjæresten og si at du ikke visste hvem det var fra. Hvis du hadde vært utro hadde du jo ikke vært så åpen om å takke kjæresten, så da skjønner vel han at det kanskje er en stalker

Anonymkode: 7b745...fcc

• Liker 3
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du fått noe annet kort fra kjæresten? Men tror du bør takke han og se reaksjonen. Hvis det er han blir saken løst og du trenger ikke tenke på creepy stalkere. Hvis det ikke er han vet du at du kanskje har en stalker, men nå kan du være ærlig med kjæresten og si at du ikke visste hvem det var fra. Hvis du hadde vært utro hadde du jo ikke vært så åpen om å takke kjæresten, så da skjønner vel han at det kanskje er en stalker

Anonymkode: 7b745...fcc

God ide. Takk ☺ (for jeg har virkelig ikke gjort noe galt)

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun på kundeservice på blomsterbutikken sa noe slikt som at mange glemmer å skrive navnet på. Og kjæresten min tenker kanskje at han ikke trenger å skrive navnet? Fordi jeg får jo ikke slikt fra andre? 

Hmmm...

Hadde jeg vært deg, så tror jeg at jeg ville ha snakket med kjæresten min aller først. Dersom det var han, så ville jeg sagt takk, men vært veldig tydelig på at det ikke er OK å sende uten avsender.

Jeg ville ikke ha vært kjæreste med noen som ikke er i stand til å støtte meg mot en stalker!

Så dersom blomstene ikke er fra kjæresten, og du tror at denne stalkeren din følger med i sosiale medier, så kunne du ha latt kjæresten din få æren likevel, ved å poste et bilde hvor du skrev «Se så fine blomster jeg fikk fra kjæresten min, Karl!»

Da vil jeg tro at stalkeren føler seg passe snytt!

Anonymkode: 86172...bb9

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hmmm...

Hadde jeg vært deg, så tror jeg at jeg ville ha snakket med kjæresten min aller først. Dersom det var han, så ville jeg sagt takk, men vært veldig tydelig på at det ikke er OK å sende uten avsender.

Jeg ville ikke ha vært kjæreste med noen som ikke er i stand til å støtte meg mot en stalker!

Så dersom blomstene ikke er fra kjæresten, og du tror at denne stalkeren din følger med i sosiale medier, så kunne du ha latt kjæresten din få æren likevel, ved å poste et bilde hvor du skrev «Se så fine blomster jeg fikk fra kjæresten min, Karl!»

Da vil jeg tro at stalkeren føler seg passe snytt! 

Skrevet

Ta bilde av blomstene og send til kjæresten din og skriv:Takk for blomstene🥰

Hvis det er fra han er det topp, hvis han sier at det ikke er fra han, sier du det som det er.

Ikke din skyld at en av dine exer sender blomster til deg. 

• Liker 2
Skrevet

Krise avblåst! Det var kjæresten 😉 han ville ikke gi meg blomster når jeg var hos ham, syntes det var bedre at jeg fikk dem hjemme 😊 han ble heller ikke fornærmet når jeg var usikker, bare lo og sa at jeg fortjente å ha fine blomster hjemme. 

Takk for hjelpen jenter ❤

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...