Gjest snart student Skrevet 22. juli 2005 #1 Del Skrevet 22. juli 2005 Skal begynne å studere ved HIO, og har i dag fått informasjon ang studiestart. Er det noen som vet om det er forelesninger første uka, eller er det bare sosiale happenings for å bli kjent? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 22. juli 2005 #2 Del Skrevet 22. juli 2005 Har aldri studert der, men der jeg studerte begynte i alle fall så vidt jeg huker forelesningene første uka i de obligatoriske fagene, i tillegg var det "informasjonsforelesninger" i valgfagene slik at man kunne gå på flere av disse før man tok et endelig valg om valgfag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marissa-ikke innlogget Skrevet 24. juli 2005 #3 Del Skrevet 24. juli 2005 Har gått på tre ulike høyskoler/universitet, og den første uken var ganske lik alle steder. Det var fadderuke med mange sosiale happenings, slik at du ble kjent med noen inne du satt deg på benken i første forelesningstime. Ellers var det mye praktisk informasjon og omvisning på skoleområdet, gjerne av eldre studenter som hadde gode tips å komme med om alt fra steder og spise til fritidsaktiviteter og leseplasser. I tillegg var det inføringsforelesninger for å gi et overblikk i forhold til emnet man skal studere. De ulike studentorganisasjonene vil også prøve å skaffe noen til å jobbe for seg, ved å ha stands rundt om på området. Det anbefaler jeg deg at du gjør! En glimrende måte å bli kjent med folk på, også fra andre enn ditt eget fag, og du får et stort nettverk og masse nye erfaringer! Lykke til, håper du får det fint som student! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 25. juli 2005 #4 Del Skrevet 25. juli 2005 Etter kvalitetsreformen, begynner man gjerne rett på sak, siden semestrene er lenger enn tidligere. Jeg underviste selv i fjor høst, og bortsett fra første møte der det ble informert om lærebøker osv, gikk vi rett på sak etter planen. Og jeg har inntrykk av at det stort sett er gjengs. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lina Skrevet 26. juli 2005 #5 Del Skrevet 26. juli 2005 De alller fleste skoler har et bli kjent opplegg med faddere! Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå