Gå til innhold

Hvordan få hvitere tenner uten å skade tennene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg syns tennene mine er så gule og vil gjerne få de hvitere. Jeg snuser eller røyker ikke, men snuset i mange år. Sluttet for 2 år siden. Drikker en del sukkerfri brus og energidrikker, men er ikke noen stordrikker på brusen. Går i et par energidrikker om dagen. Drikker i perioder te. 

Anonymkode: 95878...c97

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har skinne og blekemiddel fra tannlege. Er helt trygt, på alle måter. 

Anonymkode: d8dce...480

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har skinne og blekemiddel fra tannlege. Er helt trygt, på alle måter. 

Kan du fortelle mer om dette? Jeg aner ikke hvordan tannbleking fungerer. Hvordan er pris, smak på blekingen, hvor ofte gjør du det? Jeg vil så klart ikke ha kritthvite tenner, det ser jo rart ut, men vil ha noen nyanser hvitere enn jeg har nå. Ingen fare for at tennene blir skadet over tid? Må også si at jeg har VELDIG sensitive tenner. Det har ikke hjulpet med tannkrem eller munnskyllevann som skal hjelpe mot det, de er rett og slett bare jævla sensitive..... 

Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan du fortelle mer om dette? Jeg aner ikke hvordan tannbleking fungerer. Hvordan er pris, smak på blekingen, hvor ofte gjør du det? Jeg vil så klart ikke ha kritthvite tenner, det ser jo rart ut, men vil ha noen nyanser hvitere enn jeg har nå. Ingen fare for at tennene blir skadet over tid? Må også si at jeg har VELDIG sensitive tenner. Det har ikke hjulpet med tannkrem eller munnskyllevann som skal hjelpe mot det, de er rett og slett bare jævla sensitive..... 

Du får støpt en skinne. Mener det kostet 3-4000 kroner. 

Du bleker så om natten (eller 3-4 timer på dagtid) i 4-7 dager. Det er skånsomt, og trygt. Enkelte vil få isninger. Og slurver man med blekemiddel kan man få mindre etseskader. 

Ingen sjans for at man får blendahvite tenner, så sterkt blekemiddel er ikke lov i Norge. 

Så tar man oppfriskning en gang i året, 1-2 netter. Blekemiddelet i seg selv koster bare ca 200 per behandling.

Tennene mine finnes ikke sensitive, så kan ikke si noe om hvordan det påvirker dette. 

Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du får støpt en skinne. Mener det kostet 3-4000 kroner. 

Du bleker så om natten (eller 3-4 timer på dagtid) i 4-7 dager. Det er skånsomt, og trygt. Enkelte vil få isninger. Og slurver man med blekemiddel kan man få mindre etseskader. 

Ingen sjans for at man får blendahvite tenner, så sterkt blekemiddel er ikke lov i Norge. 

Så tar man oppfriskning en gang i året, 1-2 netter. Blekemiddelet i seg selv koster bare ca 200 per behandling.

Tennene mine finnes ikke sensitive, så kan ikke si noe om hvordan det påvirker dette. 

Jeg betalte 3200 for undersøkelse, støp, skinne og gel hos Tannfeen.  Fikk først 16% gel som skal brukes i max to timer på dagtid, denne kan ikke bruker hver dag da man får "isete" tenner.  Kjøpte 10% som skal brukes på natt, er sånn mellomfornøyd.  Syns jeg hadde bedre effekt med Crest White strips som jeg fikk kjøpt for meg i USA.  Fristet til å sove i 5-6 timer med 16%,   Betaler 100 kr pr sprøyte som rekker til ca 4-5  behandlnger hjemme. 

Anonymkode: 7c20d...ab9

Skrevet

Jeg jobber på tannklinikk.  Du burde få sjekket tennene dine først før du begynner å bleke de og snakke med en tannlege.  Emaljen blir skadet av bleking. Slik er det bare.  Har du sensitive tenner kan det ise veldig mye.  Jeg har sensitive tenner selv og det ble mye ising når jeg prøvde å bleke de.  Dette er selvfølgelig individuelt og du kan prøve deg frem. Burde også roe ned bruken av sure drikker slik som energidrikk. Det gir erosjoner over tid. 

Anonymkode: 00f92...ffb

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg betalte 3200 for undersøkelse, støp, skinne og gel hos Tannfeen.  Fikk først 16% gel som skal brukes i max to timer på dagtid, denne kan ikke bruker hver dag da man får "isete" tenner.  Kjøpte 10% som skal brukes på natt, er sånn mellomfornøyd.  Syns jeg hadde bedre effekt med Crest White strips som jeg fikk kjøpt for meg i USA.  Fristet til å sove i 5-6 timer med 16%,   Betaler 100 kr pr sprøyte som rekker til ca 4-5  behandlnger hjemme. 

Anonymkode: 7c20d...ab9

Jeg sover med 16%, hver natt i 7 dager, etter anbefaling fra tannlege, første gang jeg bleket for 4 år siden. (nå vedlikeholder jeg bare, 1-2 netter i året). Så mulig de gjør individuelle vurderinger? 

Hva du spiser og drikker under behandling er helt avgjørende for resultatet, mulig du gjorde noe feil her?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...