meelissa Skrevet 14. september 2020 #1 Del Skrevet 14. september 2020 Hei! Har hørt det finnes ull med bambus på innsiden. Har googlet, men blir ikke klok på om alle har dette, eller om noen har ei blanding av ull og bambus. Har et barn ned atopisk eksem som bruker strl 92. Vil gjerne ha tips til merke (gjerne link!) og ville dere gått for body eller genser? Ungen har fylt 2 år nå nylig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #2 Del Skrevet 14. september 2020 Jeg vet dessverre ikke om noen med bambus, men Cubus har ull med bomull på innsiden 🙂 Vi er veldig fornøyd med dem. Body her , genser her. Body eller genser er en smakssak. Min brukte bare body ved 2 år, men hvis du tror barnet nærmer seg bleieslutt kan det være greit med genser. Anonymkode: 38b84...562 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #3 Del Skrevet 14. september 2020 Og så kan det være greit å være klar over at "bambus" er viskose. Etter å ha gått gjennom alle de prosessene som skal til for å bli myk og god er det ett fett om viskosen startet som bambus eller gran. Anonymkode: 8ba04...cf2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #4 Del Skrevet 14. september 2020 Jeg har god erfaring med ull fra cubus. Billig og holdbar. Min erfaring er at dersom barnet er veldig plaget av eksem bør man holde seg unna ull innerst. Anonymkode: 0e581...9cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #5 Del Skrevet 14. september 2020 Colorwool fører en del, inkludert eget merke hvorav én linje med bambus(viskose) på innsiden. Har ikke prøvd variantene med viskose, men er strålende fornøyd med kvaliteten på det i ull! Rask frakt også. Anonymkode: d2d4e...559 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #6 Del Skrevet 14. september 2020 Hust og Clair, Joha har bambus innerst ull ytterst i et kombistoff. Anonymkode: 9ad7b...cfe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #7 Del Skrevet 14. september 2020 Veldig fornøyd med hust & claire til min sønn. Eksempel her https://www.smaaungene.no/products/hust-and-claire-body-i-ullbambus-baloo-sycamore Men det er ganske dyrt. Vet at joha har også. Nameit har også hatt men jeg finner ikke noe på nettsiden i år. Liker best å bruke body så lenge de bruker bleie. Anonymkode: 3325f...f69 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #8 Del Skrevet 14. september 2020 https://www.farmasiet.no/search?q=bambull+barn&nlevel=20§2006&gclid=Cj0KCQjwqfz6BRD8ARIsAIXQCf0FwsmD5WfcEDIs17jVIyPjPTkWSNPs6sWZUW0iRdeYjoZ371V2oPoaAieeEALw_wcB&page=1 Anonymkode: 96419...798 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #9 Del Skrevet 14. september 2020 Reflex har også noen forresten, som er litt rimeligere enn husg & claire som jeg linket til over her, men har ikke prøvd det ut. https://www.barnashus.no/bris-body-stripe-305734.html Anonymkode: 3325f...f69 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Olsen Skrevet 14. september 2020 #10 Del Skrevet 14. september 2020 Joha har ull/silkeblanding som jeg vet noen som reagerer på ren ull bruker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #11 Del Skrevet 14. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har god erfaring med ull fra cubus. Billig og holdbar. Min erfaring er at dersom barnet er veldig plaget av eksem bør man holde seg unna ull innerst. Anonymkode: 0e581...9cc Og nettopp derfor spør TS om tips til ull med bambus innside. Anonymkode: 83c54...862 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #12 Del Skrevet 14. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Og så kan det være greit å være klar over at "bambus" er viskose. Etter å ha gått gjennom alle de prosessene som skal til for å bli myk og god er det ett fett om viskosen startet som bambus eller gran. Anonymkode: 8ba04...cf2 Dere må lese dere opp, dere lar dere lure : https://www.aftenposten.no/viten/i/0l26/miljoetull-om-bambus-klaer https://www.klikk.no/foreldre/barn/tester-og-barneutstyr/bambusklaer-til-barn-2546223 Anonymkode: 6d8de...a02 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #13 Del Skrevet 14. september 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Reflex har også noen forresten, som er litt rimeligere enn husg & claire som jeg linket til over her, men har ikke prøvd det ut. https://www.barnashus.no/bris-body-stripe-305734.html Anonymkode: 3325f...f69 Vi er veldig fornøyd med disse Anonymkode: e602b...c2a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #14 Del Skrevet 14. september 2020 Ungen min btuket ikke bambus, men bomull innerst. Snøfall fra reflex. Hun bruker 98 så vi har valgt genser istedenfor body. Anonymkode: 19230...ddb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #15 Del Skrevet 14. september 2020 52 minutter siden, AnonymBruker said: Dere må lese dere opp, dere lar dere lure : https://www.aftenposten.no/viten/i/0l26/miljoetull-om-bambus-klaer https://www.klikk.no/foreldre/barn/tester-og-barneutstyr/bambusklaer-til-barn-2546223 Anonymkode: 6d8de...a02 Det har vel strengt tatt allerede blitt påpekt at bambus er viskose (lenker til kilder er uansett alltid fint!) - men akkurat her blir det jo etterspurt grunnet eksem, ikke den ellers nokså villedende markedsføringen om "bambusens" mange mystiske ullignende egenskaper (som annen viskose merkelig nok ikke har...). Men, det som er viktig her er at bomull og kunstfibre som viskose ser ut til å være fint rett på sart eksemhud - ull er dessverre som regel ikke det. Så da er det jo kjekt at vikose og bomull også finnes, så kan man få i både pose og sekk Anonymkode: d2d4e...559 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kanelsnurr Skrevet 14. september 2020 #16 Del Skrevet 14. september 2020 Det mest slitesterke vi har prøvd, riktig nok med bomull innerst i stede for bambus, er Vossatassar sitt "monsterull". Har funnet det på Coop obs, og på sports outlet. Så langt fra det dyreste, og (etter min og guttungens mening) skikkelig kult. Ellers synes vi Hust and Claire er bra. Ikke så god erfaring med Joha, det vi har hatt derfra har krympet mye, selv om det er vasket på samme måte som alt annet.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #17 Del Skrevet 15. september 2020 Hust and claire har. Veldig fornøyd med det. Name it har ull med bomull på innsiden. Veldig fornøyd med det også. Der er det ekstra lag på knærne for at de skal vare lenger. Anonymkode: 5463a...2d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #18 Del Skrevet 15. september 2020 15 timer siden, meelissa skrev: Hei! Har hørt det finnes ull med bambus på innsiden. Har googlet, men blir ikke klok på om alle har dette, eller om noen har ei blanding av ull og bambus. Har et barn ned atopisk eksem som bruker strl 92. Vil gjerne ha tips til merke (gjerne link!) og ville dere gått for body eller genser? Ungen har fylt 2 år nå nylig Vi bruker Joha ull/bambus. Pleier stå i beskrivelse av plaggene at det er bambus innerst og ull ytterst. Mine er bare varme av seg og når de blir varme klør all ull - derfor bambus innerst her. Veldig fornøyd med Joha. Ville valgt genser uten tvil! 2 år betyr at det kan nærme seg bleieslutt og da er body håpløst, så genser er tingen når de blir så store Anonymkode: f270d...100 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #19 Del Skrevet 15. september 2020 Vi er veldig fornøyd med Bambull fra Tufte. Anonymkode: e4a63...b8f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå