Gå til innhold

Endret kosthold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

For ca. en måned siden begynte jeg å spise jevnlig og små måltider og drikker maaasse vann. Ligger også alltid under kaloriforbenningen min. 

Så jeg lurer litt på når jeg vil se resultater? Startet i hovedsak for å miste vekt, men jeg ser ikke noe til det enda. Kjenner det veldig godt på kroppen da jeg er mye mer opplagt og føler meg generelt friskere. 

Skal sies at jeg ikke trener, men er mye ute å går. Går også alltid over 10000 skritt om dagen. 

Anonymkode: 972d6...f80

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du har et kaloriunderskudd på 500 per dag, vil du miste en halv kilo fett per uke.

Anonymkode: 48703...d80

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei.

For ca. en måned siden begynte jeg å spise jevnlig og små måltider og drikker maaasse vann. Ligger også alltid under kaloriforbenningen min. 

Så jeg lurer litt på når jeg vil se resultater? Startet i hovedsak for å miste vekt, men jeg ser ikke noe til det enda. Kjenner det veldig godt på kroppen da jeg er mye mer opplagt og føler meg generelt friskere. 

Skal sies at jeg ikke trener, men er mye ute å går. Går også alltid over 10000 skritt om dagen. 

Anonymkode: 972d6...f80

Det kommer an på hvor mye i underskudd du ligger. Veldig enkelt fortalt er 500 kcal i minus hver dag ca. 500 gram ned i uka, og 1000 kcal i minus hver dag ca. 1 kilo ned i uka. 

Jeg mista 2,6 kilo første uka da jeg gikk 1000 kcal i underskudd i sju dager, og etter det har det jevna seg ut og jeg går ca ned 800gram i uka. Noen uker går man litt opp, så går man ned. Kroppen er ikke en datamaskin (dessverre?). Så lenge du går i underskudd går du ned i vekt, hvor mye, bestemmer du.

10 000 skritt om dagen er ikke mye om du spiser masse, så jeg ville begynt å telle kalorier først og fremst for å se hvor mye du får i deg. Skaff deg ogaå en aktivitetsklokke, så er det lettere å se på regnestykket kalorier inn og kalorier ut.

Anonymkode: 070c2...8dd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...