AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #1 Skrevet 14. september 2020 Er det synd på disse som tror de har en ukjent fetter i et land i Afrika, som har milliarder lagret i en bank som nå må kvitte seg med disse pengene, bare en betaler en liten avgift så er pengene i boks? Media fremstiller det som at det er så synd på en kvinne som har sendt 13 millioner kroner til slike svindlere. Det ville de aldri ha gjort hvis det var en mann. https://www.tv2.no/nyheter/11631935/ Anonymkode: 278a0...ef8 4
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #2 Skrevet 14. september 2020 Kvinnen trenger en verge. Hun er åpenbart ikke istand til å ta avgjørelser for seg selv. Hun hadde blitt lurt før eller siden uansett. Anonymkode: 120da...5ce 17
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #3 Skrevet 14. september 2020 13 millioner er jo ekstremt 😮 Jeg synes ikke så synd på dem. Noen er jo ekstremt gode til å manipulere, men når noen du aldri har møtt, bare chattet med forteller deg at du er så beautiful og så vil at du skal sende penger så bør det ringe bjeller, heises varselflagg og tennes røde lamper så det monner. Samtidig synes jeg hun er tøff som tør stå fram, for det er nok ganske flaut å vise at du er så lettlurt. Og at de viser til at utdannelse liksom skal ha noe å si i forhold til om du er naiv og lettlurt har jo ingen rot i virkeligheten, du kan være så boksmart som helst og samtidig være helt sosialt handikappet. Anonymkode: 44802...9ea 20
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #4 Skrevet 14. september 2020 Jeg klarer ikke å forstå hvordan man kan være så oppegående at man blir professor i medisin, og samtidig ha null antenner eller intelligens når det gjelder nettdating eller hva man nå kan kalle det. Overfør 13 millioner? Hvordan ender man i det hele tatt opp med så mye penger hvis man har null økonomisk sans? Hele greia er ubegripelig. Men samtidig modig av henne å stå frem om det så bare kan hindre ett eneste tilfelle av noe lignende. Anonymkode: e384f...49b 23
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #5 Skrevet 14. september 2020 Det er helt ubegripelig. Hun står frem for å "advare"... akkurat som ingen har gjort det før, men har hun tatt til seg de advarslene? Nei. Men noen er bare ekstremt godtroende. Se gjerne Dirty John på Netflix. Anonymkode: 79a8a...a97 12
Callisto83 Skrevet 14. september 2020 #6 Skrevet 14. september 2020 Det er jo en psykisk og emosjonell kortslutning et sted i hjernen på disse som faller for sånt. Akkurat det er jo veldig trist. Samtidig er det jo ganske skremmende, at såpass oppegående mennesker kan være så naive. Ikke bare må mange bli flinkere til å bli mer kritiske, men de må også ha litt selvrespekt tror jeg. Når noe blir "eksotisk" er det plutselig ikke grenser på hva mange finner seg i. Det vet svindlerne godt! 6
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #7 Skrevet 14. september 2020 Jeg syns faktisk ikke syns på sånne mennesker. De er så naive at det skulle vært ulovlig. Kan ha en forståelse for de som er mentalt svekket og eldre, men andre folk burde virkelig klare å tenke litt lenger altså. Anonymkode: b5621...e49 3
Jadaomatte Skrevet 14. september 2020 #8 Skrevet 14. september 2020 Synest synd på de. Svindlerene er profesjonelle folk som vet hvem de kan lure. Det er en spesiell type mennesker som blir lurt, tror jeg. De godtroende og naive og ikke minst; de kjærlighetssyke. Svindleren driter i om de kødder til livet til offeret, som både mister sin «love of her life»,kjæreste som ikke finnes og pengene sine. Å ikke ikke minst, skammen de påfører de. 16
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 14. september 2020 #9 Skrevet 14. september 2020 Når de er så naive, kan de takke seg selv.
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #10 Skrevet 14. september 2020 Ja, jeg synes synd på de. Anonymkode: bcb21...98e 7
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #11 Skrevet 14. september 2020 Lol! Nope. Anonymkode: bf76b...aa4 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #12 Skrevet 14. september 2020 Jeg kan til en viss grad skjønne at folk kan la seg lure til å overføre mindre beløp, men når det passerer noen tusen burde alarmklokkene ringe ganske høyt. Tretten millioner.. Hallo. Det er for dumt. Anonymkode: 7d635...9c9 9
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #13 Skrevet 14. september 2020 Jeg syns litt synd på de - fordi de er så dumme. De kunne heller gitt pengene til meg Anonymkode: c80ad...9b0 8
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #14 Skrevet 14. september 2020 Synd på dem, men gud hjelpe meg så naive enkelte er... Type kjempekjekk utenlandsk soldat som blir stormforelsket i ei godt voksen norsk kjerring han aldri har møtt. Og som må ha masse penger Anonymkode: a373b...ecf 5
Mjart Skrevet 14. september 2020 #15 Skrevet 14. september 2020 Er nok ikke mye sympati å finne her på kvinneguiden nei 🤣 2
AnonymBruker 42 Skrevet 14. september 2020 #16 Skrevet 14. september 2020 (endret) Det er jo godtroende folk som gjerne er midt oppe i en eller annen slags "krise" allerede, og så blir de kastet ut i en ny en på toppen av det hele... Om det er mann eller kvinne spiller ingen rolle. Lett å sitte og si at de er naive e.l, og at det er vel til pass for dem, men jeg synes forsatt synd på dem. Og kan virkelig ikke være lett å stå fram med bilde og navn, for vedkommende har sikkert tenkt sitt om andre som har vært i lignende situasjoner selv... Endret 14. september 2020 av Beeblebrox 8
Million Skrevet 14. september 2020 #17 Skrevet 14. september 2020 (endret) Det er heldigvis umulig nå som det nye gjeldsregistret er kommet, å få lånt så mye penger som hun gjorde for inntil et par år siden. Ingen låner ut penger til en som har en million eller to i usikret gjeld. Jeg høres sikkert ubarmhjertig ut, men jeg kan altså ikke for mitt bare liv forstå at NOEN i våre dager greier å la seg bli lurt så til de grader. Hun er en velutdannet kvinne, og må da ha lest nyheter og fulgt med i media de siste årene.... og likevel gått glipp av det faktum at hennes "kjærlighetshistorie" har fulgt nærmest en standardoppskrift på kjærlighets-svindel? Jeg finner det nesten umulig å skjønne. Har hun likevel fått med seg slike historier før, som man skulle tro en kvinne i hennes posisjon skulle gjort, så er det helt utrolig at hun lot seg svindle likevel. Hun må være sosialt tilbakestående. Kanskje litt for mye av et boklært geni til å skjønne seg på sånne mellommenneskelige forhold? Denne situasjonen har hun satt seg i selv, mot noe som burde vært bedre vitende. Langt dummere folk enn henne hadde gjennomskuet den "grekeren" for lenge siden. Endret 14. september 2020 av Million 6
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #18 Skrevet 14. september 2020 Det virker som hun ikke har fulgt med på vanlige nyheter i det hele tatt, kun medisinske tidsskrifter som hun har diskutert med andre fagnerder innerst i støvet på fakultetet......? Like morsomme hver gang disse utenlandske "soldatene" og ingeniørene-de var ganske lette å avsløre hver gang jeg fikk dem inn på Tinder, stor underholdning. Anonymkode: 5d197...76e 4
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #19 Skrevet 14. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det ville de aldri ha gjort hvis det var en mann. https://www.nrk.no/rogaland/xl/her-star-kjells-to-millioner-euro-som-han-ikke-far-tak-i-1.15125431 Anonymkode: bff8d...ef9 2
Kågebruker Skrevet 14. september 2020 #20 Skrevet 14. september 2020 Det er jo helt sinnsykt!! 13 millioner!! Trist er det, men jeg skjønner ikke hvordan det er mulig å bli forelsket på nett uansett. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå