Gå til innhold

Etter planlagt keisersnitt - Ahus og Ullevål

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter planlagt keisersnitt, får man familierom? Dvs eget rom til seg selv, baby, og far? Gjelder Ahus og Ullevål. Tusen takk for svar 🤞❤️

Anonymkode: fdd8a...633

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. 

Anonymkode: 5f2f1...a6e

Skrevet

Jeg fikk ikke det da jeg var på Ullevål. Havnet på barsel. 

Anonymkode: 7d928...4cb

Skrevet

Ok, barsel - er det flermannsrom? 

Skrevet

På ahus kan du få enerom på barsel, men det er få rom og far kan som regel ikke sove der. Jeg fikk ha far der fordi jeg lå på intensiven første natta og far måtte ha baby alene på barsel. 😝

Men barselhotell er forbeholdt helt friske fødende og det regnes man ikke som etter ks. 

Finnes noen sykehus som har familierom på vanlig barsel, tror f.eks. st. olavs har det, men vet ikke om noen i Oslo-området.

Anonymkode: 82e0b...155

Skrevet

Som de andre skriver - nei. Du kan ha flaks på Ahus, og få et enerom og far kan muligens få overnatte, om de tilfeldigvis har plass akkurat da. Men ville absolutt ikke belaget meg på det. Du må nok et godt stykke utenfor Oslo for å være (nesten) garantert enerom etter keisersnitt. Tror Kalnes og kanskje Kongsvinger pleier å ha nok kapasitet til at man kan få familie-/enerom.

Anonymkode: 2ca7f...78f

• Liker 1
Skrevet

Jeg fikk enerom på Ahus etter hastekeisersnitt. Det var i fellesferien. Far kunne ikke sove der.

Anonymkode: 496ba...e15

Skrevet

På Ahus får vel far kun besøke i besøkstiden på barsel, som er fra 16-19? Så selvom man har flaks og får enerom etter KS så tolker jeg det som at han uansett ikke får overnatte. (Per nå hvertfall)

Anonymkode: e594a...096

Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

På ahus kan du få enerom på barsel, men det er få rom og far kan som regel ikke sove der. Jeg fikk ha far der fordi jeg lå på intensiven første natta og far måtte ha baby alene på barsel. 😝

Men barselhotell er forbeholdt helt friske fødende og det regnes man ikke som etter ks. 

Finnes noen sykehus som har familierom på vanlig barsel, tror f.eks. st. olavs har det, men vet ikke om noen i Oslo-området.

Bærum sykehus har bare enerom 😊

Anonymkode: ceaef...28e

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Okei, det visste jeg ikke. :) Men har hørt at man ikke har eget toalett på rommet, stemmer det? 

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Okei, det visste jeg ikke. :) Men har hørt at man ikke har eget toalett på rommet, stemmer det? 

Aner ikke, har ikke født der selv (enda). 

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Åååå, skal ringe dit i morgen!!! Håper de har plass. Tar de imot fødende med planlagt keisersnitt også? 

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Åååå, skal ringe dit i morgen!!! Håper de har plass. Tar de imot fødende med planlagt keisersnitt også? 

Tviler på at du bare kan bytte sykehus på den måten. Har du først fått innvilget keisersnitt, gjelder det på det sykehuset du søkte til. 

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tviler på at du bare kan bytte sykehus på den måten. Har du først fått innvilget keisersnitt, gjelder det på det sykehuset du søkte til. 

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men vet du svaret på spørsmålet? 

Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker said:

Ah, Bærum selvfølgelig! Det er jo mye nærmere. Selv om man er uheldig og havner i rushen 😅

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men vet du svaret på spørsmålet? 

Ja, du kan ikke bare ringe og bytte sykehus på den måten. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Snakk om å bruke tid og energi på å være kjip. 

• Liker 1
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Det er nok ikke noe bare ved det, nei, men vet om et par tre perifere bekjente som byttet fra Ullevål til Bærum. Men det var i 2020 og jeg tror ingen av dem hadde planlagt keisersnitt. Skader uansett ikke å høre med dem, TS! Lykke til :)

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er nok ikke noe bare ved det, nei, men vet om et par tre perifere bekjente som byttet fra Ullevål til Bærum. Men det var i 2020 og jeg tror ingen av dem hadde planlagt keisersnitt. Skader uansett ikke å høre med dem, TS! Lykke til :)

Tusen takk for gode ord ❤️🥰

Skrevet

Ingenting er sikkert i disse koronatider. Du må være forberedt på keisersnitt og barsel uten far tilstede. Han kan kjøre deg til døren og hente deg etter noen dager. 

Anonymkode: 39bd0...b48

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...