Gå til innhold

Baby er her og jeg kjeder meg!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vært hjemme i snart 3,5 mnd! 
Forstå meg rett men jeg holder på å klikke 🥵🥵🥵

Elsker lille nurket men er begrenset hvor mye klesvask, husvask, trilleturer, cafebesøk og øvrig familie jeg orker besøke! 

Ungen er fantastisk, spiser, koser, sover og sånn går no dagen! 
sånn har det vært siden baby kom! 

Jeg triller to noen ganger tre turer dagen for å få tiden til å gå, er på sats på kveldene når far kommer hjem! 

Jeg er en rastløs sjel, men fyyyy som jeg gleder meg til å kunne jobbe litt igjen! 

Flere som har det sånn av dere med såkalte «englebarn?»

Anonymkode: ad7de...9ae

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare vent til babyen begynner og bli mer aktiv med krabbing og er mer våken. Da skal du nok få tiden til å gå 

Anonymkode: 06d67...5b5

• Liker 5
Skrevet

Haha, jeg kjenner meg veldig igjen. Hadde det sånn både med førstemann som egentlig var ganske krevende, og nå med verdens enkleste og roligste baby på 5 mnd. Misunner far som tar over når babyen begynner å bli morsom 😅

Anonymkode: 40f76...95e

• Liker 1
Skrevet

Når barnet sover kan du jo gjøre morsomme ting? Selv om du ikke jobber så kan du videreutvikle deg ved å ta online kurs, se dokumentarer/youtubeserier eller lese faglitteratur. Du kan også lese skjønnlitterære bøker, spille dataspill, drive med hobbier som scrapbooking, broderi, maling osv, pusle puslespill, høre på lydbøker, se på film og tvserier, lær et nytt språk med duolingo, øv på å lage mat, bak osv.

Det er mange online læringsplattformer som feks Skillshare, Pluralsight og andre.

På kveldene i blant kan jo mannen henge med baby så kan du gå ut og møte venner.

Du kan jo også gjøre aktiviteter med baby annet enn trilletur? nå vet jeg ikke om alt er åpent pga corona da men babyyoga, babysvømming osv kan jo være noe. Trilletur med venninner eller barselgruppe osv.

Anonymkode: edcd1...dc5

• Liker 19
Skrevet

Jeg skjønner ikke hva dere snakker om😏

Jeg var dausliten i 12 måneder etter ekstremt mye skriking, nattevåk og mageproblemer og jeg selv var helt kaputt etter fødselen med korsrygg og bekken som ikke spilte på lag.

Jeg var ikke i stand til å begynne å jobbe når permisjonen var over, fordi jeg ble vekket 10 ganger om natten. 

Anonymkode: 0e6c7...013

• Liker 4
Skrevet

Morro med unger 🤣🤣🤣 nei takk, skjer ikke at det skaffes. 

Anonymkode: 848e1...a66

• Liker 5
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha, jeg kjenner meg veldig igjen. Hadde det sånn både med førstemann som egentlig var ganske krevende, og nå med verdens enkleste og roligste baby på 5 mnd. Misunner far som tar over når babyen begynner å bli morsom 😅

Var sånn med forrige her å! Begynte jobbe igjen 30% når ungen var 4,5 mnd. Tok den med på kontoret, det hjalp mye. La opp dagene så hun fikk lunch så trillet vi til jobb og hun som 3 timer ca mens jeg jobbet litt! 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når barnet sover kan du jo gjøre morsomme ting? Selv om du ikke jobber så kan du videreutvikle deg ved å ta online kurs, se dokumentarer/youtubeserier eller lese faglitteratur. Du kan også lese skjønnlitterære bøker, spille dataspill, drive med hobbier som scrapbooking, broderi, maling osv, pusle puslespill, høre på lydbøker, se på film og tvserier, lær et nytt språk med duolingo, øv på å lage mat, bak osv.

Det er mange online læringsplattformer som feks Skillshare, Pluralsight og andre.

På kveldene i blant kan jo mannen henge med baby så kan du gå ut og møte venner.

Du kan jo også gjøre aktiviteter med baby annet enn trilletur? nå vet jeg ikke om alt er åpent pga corona da men babyyoga, babysvømming osv kan jo være noe. Trilletur med venninner eller barselgruppe osv.

Anonymkode: edcd1...dc5

Masse tips 😍 takk! 

faktisk forsøkt meg på to av disse;

babyyoga : ble for alternativt for min del. Eneste de snakket om var vegansk mat og ullplagg de skulle strikke.

maling: kjøpte meg male utstyr å malte ett maleri forrige uke. 
En dag når jeg og lille kom hjem fra shopping og brunch med en venninne var bildet erstattet med ett nytt fra Fineart og mannen hadde gitt det vekk på Finn 🤣🤣🤣

• Liker 8
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var sånn med forrige her å! Begynte jobbe igjen 30% når ungen var 4,5 mnd. Tok den med på kontoret, det hjalp mye. La opp dagene så hun fikk lunch så trillet vi til jobb og hun som 3 timer ca mens jeg jobbet litt! 

Jeg begynner å jobbe når hun her er 5 mnd selv også. Vi er uansett på hjemmekontor om dagen og jeg har fleksitid, så tenkte det var like greit denne gangen 😅 med første var jeg hjemme et år. 

• Liker 1
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner ikke hva dere snakker om😏

Jeg var dausliten i 12 måneder etter ekstremt mye skriking, nattevåk og mageproblemer og jeg selv var helt kaputt etter fødselen med korsrygg og bekken som ikke spilte på lag.

Jeg var ikke i stand til å begynne å jobbe når permisjonen var over, fordi jeg ble vekket 10 ganger om natten. 

Noen i barselgruppa, eller de fleste har det slik! 😅

Så er jo veldig veldig veldig heldig, men er nok derfor jeg har så lite til felles å.

Gleder meg til snøen kommer så jeg kan ta med mini på ski 😀

Skrevet

Sånn hadde jeg det med begge mine. De første ukene, går man rundt i en boble, forelsket i den lille, og rutiner skal på plass. Så er det noen måneder hvor det er veldig kjedelig, så begynner babyen å gjøre mye mer, snakke litt osv, og det begynner å bli gøy. Og snart så løper man etter de hele dagen.

Anonymkode: 5e008...20b

Skrevet

Nå skjønner jeg hvorfor folk har både tre og fire unger... 

• Liker 1
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå skjønner jeg hvorfor folk har både tre og fire unger... 

Haha, ja! Dette er nummer 2! 
Første var like rolig, vært like rolig hele veien. I BHG kaller de han en filosof og eldre menn i ung kropp

• Liker 1
Skrevet

Du banner litt i kirka 😆 Har hatt to helt jævlige permisjoner, så har ingen råd å komme med.

Anonymkode: 71a6c...995

• Liker 1
Skrevet

Fonn på ting da! I permisjonen min hadde jeg én aktivitet hver dag, dro på museer, babysang, babykino, babytegnkurs, turer med DNT, mammatrening etc. Selvsagt blir det kjedelig om alt di gjør er å trille.

Anonymkode: 34a21...e70

Skrevet

Skjønner ikke begrepet "kjede seg" mens enn er i permisjon egentlig.   

Anonymkode: a569b...b3d

Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fonn på ting da! I permisjonen min hadde jeg én aktivitet hver dag, dro på museer, babysang, babykino, babytegnkurs, turer med DNT, mammatrening etc. Selvsagt blir det kjedelig om alt di gjør er å trille.

Anonymkode: 34a21...e70

Jeg går jo café, shopping, trening, babysvømming, forsøkte meg på maling, turer rundt i landet å besøker familie, frisør, fikset negler, fotpleie, babymassasje, besøker mannen på jobb for lunch 1-2 dager i uken, sykkeltur, u name it! 

Noen har sikkert ro til å sitte hjemme i sofaen å se serie eller høre på podcast mrd baby men sånt orker ikke jeg. Ser på TV/serie med mannen etter barna har lagt seg fra ca 1900 til vi legger oss.

Dette er andre ungen vår som er slik, 

ønsker bare få dagene til å gå så ønsker derfor jobbe litt igjen! 

Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner ikke begrepet "kjede seg" mens enn er i permisjon egentlig.   

Anonymkode: a569b...b3d

Rastløshet

Skrevet

At foreldre kjeder seg når de er sammen med sine egne barn, sier mer om foreldrenes holdninger til barna. Fatter ikke at de kan kalle sine egne barn kjedelige.

Anonymkode: e0b53...5ea

Gjest Lama_Drama
Skrevet

Jeg savnet også jobben. Voksenkontakt, bruke hjernen på noe annet en bleiestørrelse, samt at det å ligge på gulvet ikke er min greie. Det var godt å komme tilbake på jobb.

Jeg var sliten inn til sjela når ungene hylte og ingenting var bra nok, alt var kaos, huset skulle vaskes osv. MYE enklere å være på jobb og gjøre det man er utdannet til. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...