Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei på 3 måneder som har begynt å få en synlig tann nede og en tann oppe er på vei. Hun klør ekstremt i munnen og sikler en haug, og blir så irritert. Hun har noen biteringer og hun klarer å holde dem og få den opp til munnen - men ikke koordinasjon nok til å få biti der det trengs. Biteringen går litt alle veier 🙈 

Noen som har noen tips til hva jeg kan kjøpe/gjøre for å lindre det litt for henne?

Og et sånt tilleggsspørsmål, svigerinnen min synes det var rart at hun ikke klarte å  det ordentlig selv enda, men så lenge hun griper leken selv og får den inn i munnen på egenhånd - regner jeg med det ikke er grunn til bekyring, selv om det er litt klossete?

Anonymkode: 7c8d5...830

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mitt eneste tips er at du driter i hva svigerinnen din syns. Det spiller vel ingen rolle om babyen din er «klossete» i en alder av 3mnd. 

ps. Et lite ekstratips er å legge biteleke litt i kjøleskapet først, det lindrer når det er litt kaldt. 

Anonymkode: d8c59...6cd

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mitt eneste tips er at du driter i hva svigerinnen din syns. Det spiller vel ingen rolle om babyen din er «klossete» i en alder av 3mnd. 

ps. Et lite ekstratips er å legge biteleke litt i kjøleskapet først, det lindrer når det er litt kaldt. 

Ja, har gjort det altså - og prøver å føre den der tenner kommer, men hun skal liksom holde selv 😅 lar henne og tygge på fingrene mine - etter en veldig god håndvask altså. 

Ja, ikke alltid lett å drite i sånt 🙈 deres vidunderbaby kunne holde og gripe etter (sikkert gangetabellen og😏) etter en måned. Og siden vår frøken og deres bare skiller et halvt år er alle kommentarer slik "Oi, har hun ikke begynt å snu seg? Det gjorde vår når hun var 2 måneder!" Veldig, veldig irriterende.

Ts

Anonymkode: 7c8d5...830

Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, ikke alltid lett å drite i sånt 🙈 deres vidunderbaby kunne holde og gripe etter (sikkert gangetabellen og😏) etter en måned. Og siden vår frøken og deres bare skiller et halvt år er alle kommentarer slik "Oi, har hun ikke begynt å snu seg? Det gjorde vår når hun var 2 måneder!" Veldig, veldig irriterende.

Ts

Det skjønner jeg veldig godt. Det er en uvane å sammenligne babyer på den måten, og ikke minst er det fryktelig kjipt å være on the receiving end av sånne sammenligninger. Prøv å ikke ofre det hun sier en eneste tanke, fordi det skaper kun negativ energi for deg.

Bare la baby få lov å holde selv, uansett hvor klossete hun er. Det er kjempegod øving, og hun blir bedre for hver dag som går, det er jeg sikker på :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...