AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #1 Skrevet 14. september 2020 Jeg hadde EL 06-09-2020 og første dag i siste menstruasjon 25.08.2020 Når jeg legger inn befrukningsdato i appene, altså 06 så får jeg termin 01. juni og at jeg er 3+2, men hvis jeg tar inn mensdato er termin 04. juni.. Hva skal jeg forholde meg til? Anonymkode: 0a1ba...0cb
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #2 Skrevet 14. september 2020 Regn befruktningsdato som 2+0 Jeg orker ikke å regne midt i ammetåka, men i denne kalkulatoren kan du bruke befruktningsdato. Lege/jordmor kommer nok uansett til å forholde seg til første dag i siste mens fram til du får satt termin på den ordinære ultralyden. https://www.babyverden.no/terminkalkulator/ Anonymkode: e82f6...fb5 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #3 Skrevet 14. september 2020 Jeg misforsto vel kanskje spørsmålet ditt også. Jeg visste når befruktningen skjedde (IVF den ene gangen og tempet for å finne EL den andre gangen), så jeg la inn den datoen i svangerskapsappen min fram til OUL. Etter det forholdt jeg meg til terminen jeg fikk der (men det skilte uansett bare et par dager). I helsekortet bruker de nok menstermin uansett, særlig hvis man har noenlunde regelmessig syklus. Anonymkode: e82f6...fb5
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #4 Skrevet 14. september 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg misforsto vel kanskje spørsmålet ditt også. Jeg visste når befruktningen skjedde (IVF den ene gangen og tempet for å finne EL den andre gangen), så jeg la inn den datoen i svangerskapsappen min fram til OUL. Etter det forholdt jeg meg til terminen jeg fikk der (men det skilte uansett bare et par dager). I helsekortet bruker de nok menstermin uansett, særlig hvis man har noenlunde regelmessig syklus. Anonymkode: e82f6...fb5 Okei, takk for svar! Da forholder jeg meg til menstermin foreløpig siden den hvertfall er helt sikker Anonymkode: 0a1ba...0cb
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #5 Skrevet 14. september 2020 Ville brukt menstermin da det er det som brukes frem til OUL. Uansett om man vet eggløsningsdato så vet man ikke festedato, for det er vel da det begynner å spire så vidt jeg husker? Så gjør det enkelt for deg selv å gå ut i fra menstermin, eventuelt om du får en ca dato på tidlig ultralyd rundt uke 12 da de bruker å være ganske presise. Anonymkode: 4893a...ac6
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #6 Skrevet 14. september 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Uansett om man vet eggløsningsdato så vet man ikke festedato, for det er vel da det begynner å spire så vidt jeg husker? Nei, det begynner selvfølgelig ved befruktning. Anonymkode: 02fc0...656
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #7 Skrevet 14. september 2020 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ville brukt menstermin da det er det som brukes frem til OUL. Uansett om man vet eggløsningsdato så vet man ikke festedato, for det er vel da det begynner å spire så vidt jeg husker? Så gjør det enkelt for deg selv å gå ut i fra menstermin, eventuelt om du får en ca dato på tidlig ultralyd rundt uke 12 da de bruker å være ganske presise. Anonymkode: 4893a...ac6 Neida, utviklingen starter idet kjønnscellene møtes. Men man er ofte ikke hundre prosent sikker på eggløsningen, og selv når man er det (som ved prøverør), vil en del sykehus likevel bruke terminen de setter ved OUL. Anonymkode: e82f6...fb5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå