Gå til innhold

Hvilke farger kan passe til interiøret mitt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ønsker å få en litt mer rød tråd i interiøret. Har dere noen forslag til farger?

Har fra før av veldig mørkt (nesten svart) gulv i stue/spisestue. Veggene er hvite. Spisestuestoler er mørk lilla. Jeg har også et stort bilde på veggen i oransje toner. Sofaen er mørk. Har fra før av et par svarte potter og et par "gjennomsiktige" svarte lysholdere. 

Hvilken farge kan passe til resten? Tenker helst på dekorasjoner, blomsterpotter osv. Jeg vil gjerne ha et litt lunt hjem, men vil ikke det skal virke for mørkt (noe det kanskje gjør pga mørkt gulv). 

Anonymkode: 3ec1c...d6e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan aldri oppnå «lunt hjem» hvis du har hvite vegger til et nesten svart gulv. Ville malt veggene i en dus grønnfarge. 

Anonymkode: 9ed8b...0a8

• Liker 2
Skrevet

Enig med vedkommende over meg...skal du oppnå et mer lunt hjem må du skifte fargen på veggen

Anonymkode: 35d58...6ee

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan aldri oppnå «lunt hjem» hvis du har hvite vegger til et nesten svart gulv. Ville malt veggene i en dus grønnfarge. 

Naturligvis kan Ts det. Bare Google «black floor living room» og du får masse inspirasjon til koselig og trivelig interiør med kritthvite vegger og sort gulv. Komboen er, ikke uten grunn, en klassiker i hus med synlige bjelkelag. Kontraster er slående - ikke ukoselige.

Ts: du har alt valgt kontrastfargene dine. Oransje og lilla. Oransje kan tolkes som rød - oransje - brun - ekte treverk - bronse - messing - skinn - strå og flettverk. Alle er «oransje» i en eller annen kapasitet. Innfør dem og sort oppgåver veggene og innfør dem ned på gulvet (feks ved å legge ut et stort vevd teppe i jute eller lignende, ved å legge ned en skinnfell eller et helt hvitt teppe). Få også oransje-timer oppover veggen feks ved hjelp av bjelker, malerier, trerammer, lamper i flettverk etc. Få også inn grønne planter. Hjelper på hjemmekoseligheten.

Lilla aner jeg ikke hvordan du skal få til å passe inn, men det er fordi jeg ikke liker lilla. Noen som liker fargen kan helt sikkert få komboen lilla-oransje-hvitt-sort til å gnistre.

Anonymkode: f689b...775

• Liker 5
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er panel hvis det har noe si. Vil ikke begynne med oppussing nå da det passer dårlig. Glemte skrive at det er en kontrastvegg i en varm beige-tone/lys-lys brun. 

Anonymkode: 3ec1c...d6e

Skrevet

Ville fått inn mer farger. Du kan sikkert holde deg til oransje og lilla toner, de er fine kontraster. Ville byttet ut de svarte pottene og lysholderne med f.eks. varme terracottapotter og lysholdere i oransje, lilla, gylne toner, puter med fargene i sofaen, pledd, teppe. Planter hjelper alltid.

• Liker 1
Skrevet

Grønt, rødt, blått - få inn flere farger. Med svart gulv og hvite vegger trenger du virkelig farger i detaljene.

Skrevet

Se på fargesirkelen og velg farger som står ved siden av hverandre, slik som lilla, orange og rød, eller farger som står tvers overfor hverandre, slik som lilla og gul, orange og blå. Lilla og okergult synes jeg er fint, og høstorange og marineblått! Søk også på Pinterest etter inspirasjon.image.jpeg.e91c26b084d2da6b9353649c61794e82.jpeg

Anonymkode: 4a010...0f3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...