NorthernLight Skrevet 14. september 2020 #1 Skrevet 14. september 2020 32 stykker smittet i Bergen siste døgnet. 12 av de er over 40 år.
Callisto83 Skrevet 14. september 2020 #2 Skrevet 14. september 2020 Skremmende utvikling! Det kommer dessverre bare til å bli verre og verre. Jeg hadde personlig håpet på at politikerne satte inn nødbremsen for allerede 1 måned siden, med en nedstengning slik vi hadde i mars. Men nå står de bare der og oppfører seg som hippier i en barnebursdag. "Vær så snill å bry dere om andre", "Det nytter ikke med skam". Hadde det bare gått utover de som driter i det, hadde jeg ikke brydd meg i det hele tatt. Men sånn er det jo ikke. 5
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #3 Skrevet 14. september 2020 11 minutter siden, NorthernLight skrev: 32 stykker smittet i Bergen siste døgnet. 12 av de er over 40 år. Bergen har iverksatt plenty med tiltak nå, men det tar jo tid før vi ser noen effekt av det. Bare å smøre seg med tålmodighet og se på stigende kurver en drøy uke fremover. Forhåpentligvis snur det over helgen. Hvis ikke er jeg glad jeg ikke bor i Bergen. Anonymkode: 7c3e2...8fd 2
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #4 Skrevet 14. september 2020 Jeg bor i Bergen sentrum og forrige uke skulle jeg på rehab for å trene meg opp etter rygg operasjon, men jeg får ikke komme dit fordi jeg bor i Bergen, selv om jeg ikke er smittet. Fikk beskjed om at de ikke tok inn noen fra Bergen😏 Anonymkode: 614e1...cb8
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #5 Skrevet 14. september 2020 1 time siden, Callisto83 skrev: Skremmende utvikling! Det kommer dessverre bare til å bli verre og verre. Jeg hadde personlig håpet på at politikerne satte inn nødbremsen for allerede 1 måned siden, med en nedstengning slik vi hadde i mars. Men nå står de bare der og oppfører seg som hippier i en barnebursdag. "Vær så snill å bry dere om andre", "Det nytter ikke med skam". Hadde det bare gått utover de som driter i det, hadde jeg ikke brydd meg i det hele tatt. Men sånn er det jo ikke. Tror fortsatt at det ikke har gått utover noen som ikke på et eller annet hvis kjenner en/ei som er smittet. En de er mye med eller i det minste har hatt mye nærkontakt med. Dette gjør meg tryggg. Jeg kjenner ikke mange i Bergen. Har kun en kjæreste og hennes familie. Og de mer eller mindre skyr folk som pesten i disse tider. Alle er flinke til å holde avstand så godt det lar seg gjøre, flink med antibac og munnbind. Så jeg frykter ikke å bli smittet. Anonymkode: bacfa...eae
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #6 Skrevet 14. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Bergen har iverksatt plenty med tiltak nå, men det tar jo tid før vi ser noen effekt av det. Bare å smøre seg med tålmodighet og se på stigende kurver en drøy uke fremover. Forhåpentligvis snur det over helgen. Hvis ikke er jeg glad jeg ikke bor i Bergen. Anonymkode: 7c3e2...8fd De som blir smittet er garantert i enten slekt med eller er bekjente/kamerater/venninner av en/ei av de som allerede er smittet. Hold avstand, bruk antibac og ikke klin deg oppi en hel haug av folk så går det nok bra. Anonymkode: bacfa...eae 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #7 Skrevet 14. september 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg bor i Bergen sentrum og forrige uke skulle jeg på rehab for å trene meg opp etter rygg operasjon, men jeg får ikke komme dit fordi jeg bor i Bergen, selv om jeg ikke er smittet. Fikk beskjed om at de ikke tok inn noen fra Bergen😏 Anonymkode: 614e1...cb8 Jeg var i Bergen sentrum på fredag. Det var fulle kafeer, fulle restauranter, fulle butikker og fullt av folk i gatene. Folk holdt ikke avstand og jeg tror jeg så 7-8 stk med munnbind i løpet av hele dagen, inkludert på bybanen. En av dem var meg. Bergensere flest bryr seg opplagt ikke. Anonymkode: 53bcb...704 4
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #8 Skrevet 14. september 2020 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg var i Bergen sentrum på fredag. Det var fulle kafeer, fulle restauranter, fulle butikker og fullt av folk i gatene. Folk holdt ikke avstand og jeg tror jeg så 7-8 stk med munnbind i løpet av hele dagen, inkludert på bybanen. En av dem var meg. Bergensere flest bryr seg opplagt ikke. Anonymkode: 53bcb...704 Jeg har i det siste begynt som NHI har anbefalt, bruk voksenstemme. I hvert fall på kjøpesentre . Jeg var for 2 uker siden på Sartor storsenter. Det var en idiot av en fyr bak meg i rulletrappen som gikk nærmere og nærmere , jeg prøvde å øke tempoet for at han skulle skjønne det. Det var ikke mange sekundene før jeg omtrent kunne ha kjent han puste i nakken min. Så langt kom han ikke , jeg snudde meg fort og omtrent skrek ut , mens jeg pekte på båndet (som skulle da illustrere hvor han skulle stå): DU STÅR STILLE! Dette var en stor fyr, som får meg til å se ut som en spinkel fyr, men fyren ble stående. Det var rett før han han begynte å gape. At man skal måtte si ifra til et voksent menneske dette er helt utrolig. Ikke var han VELDIG gammel heller, tipper et sted mellom 45-50 Anonymkode: bacfa...eae 3
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #9 Skrevet 14. september 2020 Var på treningssenter på Laksevåg Senter i dag og det var mange menn i 20 tidlig 30 årene der. Ingen av de holdt avstand, de ålte seg forbi meg, bøyde seg nesten over meg når de skulle hente et håndtak eller noe sånt, jeg kjente lukten av både svettelukt og ånden deres, men jeg klarte bare ikke å si noe😏 Ingen gadd å ta en liten omvei 1-2 m unna meg, da var det bedre å skvise seg inn bak ryggen min eller foran meg. Ikke er det alle som spriter apparatene etter seg heller... Anonymkode: 614e1...cb8
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #10 Skrevet 14. september 2020 Er det ikke bare positivt at smitten er stabil, tross at folk lever som vanlig? Det betyr jo at det ikke er så smittsomt. Leste i dag at kun 4 av de 32 ikke hadde kjent en umiddelbart kjent smittekilde. Så ville uansett ikke vært så bekymret på treningssentre, og butikker. Anonymkode: a0604...de2 3
NorthernLight Skrevet 14. september 2020 Forfatter #11 Skrevet 14. september 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det ikke bare positivt at smitten er stabil, tross at folk lever som vanlig? Det betyr jo at det ikke er så smittsomt. Leste i dag at kun 4 av de 32 ikke hadde kjent en umiddelbart kjent smittekilde. Så ville uansett ikke vært så bekymret på treningssentre, og butikker. Anonymkode: a0604...de2 At corona ikke er så smittsomt? Det var dagens! Jo det er veldig smittsomt hvis du har fulgt med hva eksperter over hele verden sier. 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #12 Skrevet 14. september 2020 Akkurat nå, NorthernLight skrev: At corona ikke er så smittsomt? Det var dagens! Jo det er veldig smittsomt hvis du har fulgt med hva eksperter over hele verden sier. 34 nye på 270 000 innbyggere. Flat utvikling. Man trenger ikke være eksepsjonelt god i matte for å forstå at dette er lave tall. Anonymkode: a0604...de2 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #13 Skrevet 14. september 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg var i Bergen sentrum på fredag. Det var fulle kafeer, fulle restauranter, fulle butikker og fullt av folk i gatene. Folk holdt ikke avstand og jeg tror jeg så 7-8 stk med munnbind i løpet av hele dagen, inkludert på bybanen. En av dem var meg. Bergensere flest bryr seg opplagt ikke. Anonymkode: 53bcb...704 Jeg var der i dag. Jeg så ca 15-20 og jeg var utenfor kontoret i underkant av en time. Anonymkode: 5908e...7d9
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #14 Skrevet 14. september 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg var der i dag. Jeg så ca 15-20 og jeg var utenfor kontoret i underkant av en time. Anonymkode: 5908e...7d9 Så bergensenes læringskurve er altså fortsatt temmelig slak... Anonymkode: 53bcb...704
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #15 Skrevet 14. september 2020 Skal du lage en ny tråd hver gang det oppstår mer smitte i bergen? Anonymkode: 62a88...7b7 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #16 Skrevet 14. september 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Er det ikke bare positivt at smitten er stabil, tross at folk lever som vanlig? Det betyr jo at det ikke er så smittsomt. Du må bruke en ganske uvanlig definisjon av "stabil". Anonymkode: 23eab...3e5 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #17 Skrevet 14. september 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du må bruke en ganske uvanlig definisjon av "stabil". Anonymkode: 23eab...3e5 Den har vært flat en uke, og stuper nå? Etter at man satt stopp på studentfestene i slutten av august. Anonymkode: a0604...de2 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #18 Skrevet 14. september 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: 34 nye på 270 000 innbyggere. Flat utvikling. Man trenger ikke være eksepsjonelt god i matte for å forstå at dette er lave tall. Anonymkode: a0604...de2 Jada, helt "flatt" i Bergen også... Anonymkode: 23eab...3e5
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #19 Skrevet 14. september 2020 Just now, AnonymBruker said: Den har vært flat en uke, og stuper nå? Etter at man satt stopp på studentfestene i slutten av august. Anonymkode: a0604...de2 Det tar som kjent litt tid før tallene for de siste dagene blir komplette siden det tar tid å få prøvene blir analysert. Anonymkode: 23eab...3e5
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #20 Skrevet 14. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det tar som kjent litt tid før tallene for de siste dagene blir komplette siden det tar tid å få prøvene blir analysert. Anonymkode: 23eab...3e5 Om "to uker"? Anonymkode: a0604...de2
Anbefalte innlegg