Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Særlig som høygravid synes jeg det var ubehagelig med folk som stirret eller skulle prøve å ta på magen min. Noen andre som har følt det sånn?

Nå er jeg gravid igjen og gruer meg til mår magen blir skikkelig synlig. Hva sier dere hvis folk blir klåfingrete og forsøker å ta på magen? 

Anonymkode: 4cc34...376

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Dævendøtte
Skrevet

Vær snill og ikke ta på magen min, jeg liker det ikke!

Det sa jeg. Trakk meg alltid unna når noen skulle pelle på meg. Det er de som er ufine, ikke du når du gir beskjed. 

At noen stirrer er ikke så mye å få gjort med, men glor de sånn at du skjønner de virkelig glor, så glo like jævlig tilbake. 

Vært tøff og lat som du beskytter ungen din, ikke deg selv. Det hjalp meg. 

Skrevet

Er det vanlig at folk tar på magen til gravide? Jeg har to svangerskap bak meg, og kan huske at mormoren min tok meg på magen en gang.. Men det følte jeg var helt greit. 

Anonymkode: 481ba...a39

Skrevet

Er det egentlig så vanlig?

Er gravid for tredje gang, ikke så mange som vet om det enda, men med de to andre var det ingen som drev å pelte og tok på meg/magen min. Heldigvis. 

Anonymkode: 14430...ca7

• Liker 3
Skrevet

Jeg har en i min manns familie som er helt ekstrem. Han prøver hele tiden å pelle på meg om jeg befinner meg i nærheten, og forsøker å plassere seg sånn at han kan få lett tilgang til å forsøke å klå på mage, stryke meg over hoftene eller ryggen. Skikkelig ekkelt og ubehagelig. 

Skrevet

Det var til tider folk som bare måtte ta på magen min.. jeg fikk heller ikke sagt i fra til dem for plutselig var bare handa på magen min, og da ble jeg så ubekvem og satt ut at jeg ikke fikk frem noe.. 

Jeg liker ikke at folk kommer for tett på, eller innenfor min "intim"grense, så når de da plutselig tok på meg, frøs jeg til. 

Dere som har sluppet at folk tar dere på magen er heldige! Nestegang trur jeg at jeg skal lage en tskjorte der det står IKKE RØR 😅

• Liker 2
Skrevet

Nå er det korona og folk skal holde 1 meter uansett! 

• Liker 3
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en i min manns familie som er helt ekstrem. Han prøver hele tiden å pelle på meg om jeg befinner meg i nærheten, og forsøker å plassere seg sånn at han kan få lett tilgang til å forsøke å klå på mage, stryke meg over hoftene eller ryggen. Skikkelig ekkelt og ubehagelig. 

Ehm, æsj. Han har gravid fetisj eller noe. Uansett er det IKKE GREIT. Du må stå opp for deg selv kvinne!

Anonymkode: cb1e9...8a5

• Liker 1
Skrevet

Jeg forstår meg ikke på folk, er det virkelig vanlig at man tar på gravide kvinners mage uten å spørre!?!? 

Anonymkode: 1f816...512

Skrevet

Er selv gravid i uke 25 nå, så er jo begynt å bli litt synlig at jeg er gravid. Var veldig redd at folk skulle bli klåfingret på magen min mens jeg er gravid, men en positiv bivirkning av koronaer det at folk holder mer avstand til hverandre. Eneste som har tatt på magen min utenom partneren min, er to kollegaer jeg jobber ganske tett med, og mamma. Og har egentlig syntes det har vært helt greit. Kollegaene mine har til og med spurt om det var greit først 😊

Så hvis noen begynner å klå på magen, så er det faktisk bare å minne på at nå er det koronatider, og at de skal holde minst en meter. Så trekk unna.

Skrevet

At man tar på magen tror jeg mest er for å vise en slags godhet, omsorg og interesse for den gravide og dette "vidunderlige mirakelet" man bærer på. Så sant det dreier seg om venner og familie og ikke perifere bekjente og fremmede, hadde jeg latt det passere. Det er iallfall ikke vond vilje eller seksuelt motivert, så da ville jeg valgt å være litt raus enn å sette noen som bare ønsker å dele gleden med meg i forlegenhet ved å avvise dem.

Jeg synes det er viktig å vurdere hva som er intensjonen bak et utspill, før man lar dommen falle. Jeg er ikke så jævla tander at jeg ikke kan tåle et vennlig utspill, om enn klønete eller uvelkomment. 

Anonymkode: f3dfb...f6e

Skrevet

Kanskje pga covid men - kun de jeg sier kan kjenne (feks ved spark) har gjort det, og dersom andre antyder at de eeelsker babymager og vil kjenne (med kroppsspråk e.l.) så holder jeg litt avstand og prater det bort.. Har funka fint, heldigvis. Har skjedd én gang at en kollega såvidt tok borti idet han gratulerte meg (stor mage, i 7.mnd) akkurat det gjorde ingenting for min del, men kjenner at dersom det hadde skjedd med mange /ofte så hadde jeg bare.. Gitt beskjed, uavhengig av covid - "jeg liker ikke så godt at folk tar på magen min". Det er jo min kropp.  

Anonymkode: 7999c...510

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...