Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vært på jobbintervju, det var totalt 6 som ble innkalt til intervju til 2 stillinger. Det siste intervjuet skulle holdes onsdag for en uke siden, og de sa de skulle ta en rask avgjørelse. Hvordan er det vanlig å få beskjed hvis man ikke har fått den? Mail? Telefon? Og hvor lang tid tenker dere at rask avgjørelse betyr? Kan det hende de kun har ringt de to som fikk jobben, og at de ikke sier fra til meg før de to har takket ja/nei?

Anonymkode: d59fc...956

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blir du tilbydd jobben ringer de, hvis ikke får du nok mail!

Anonymkode: 273bb...72c

• Liker 1
Skrevet

De ringte meg etter ca 2 uker, fikk ikke jobben. 

Anonymkode: 6e6af...060

Skrevet

Jeg tenker at det vanlige er å få svar innen en uke etter intervjuene er ferdig, men ville ikke stusset om det tok nærmere to. Men over tre uker blir litt lenge igjen.

Jeg var selv på intervju på fredag, og de sa de skulle komme med en avgjørelse denne uken her. Jeg er allerede utålmodig. Hvorfor har de ikke ringt?? 😂

Anonymkode: 1c502...0af

Skrevet

Takk for svar :) Jeg så for meg å få svar allerede et par dager etter siste intervju jeg 😂 Men får kanskje smøre meg med litt tålmodighet da... Det er så spennende!

Skrevet

Jeg fikk svar på at jeg hadde fått jobben dagen etter intervju

Anonymkode: 56328...41f

Skrevet

Jeg fikk svar dagen etter.. høres ut som jobbene har gått til noen andre (m 8 dagers svarfrist), også har de dere andre i «bakhånd». 

Anonymkode: 948ce...5bd

Skrevet

Min erfaring er at det varierer veldig. Enkelte gir tilbakemelding raskt, mens andre bruker mer tid.

Sist jeg var på intervju fikk jeg beskjed om at de kom til å ta en avgjørelse raskt, butikken de søkte folk til skulle åpne en snau måned senere og de ønsket at de ansatte skulle tiltre et par uker før åpningen for å ha tid til å være på opplæring i andre butikker og å være med på å bygge opp butikken. Det gikk tre uker før jeg fikk mail om at jeg ikke fikk jobben (noe jeg hadde innsett siden det hadde gått såpass lang tid).

En annen gang fikk jeg tilbud om stillingen mandag formiddag etter å ha vært på intervju fredag ettermiddag. 

Anonymkode: 7e1b0...dd3

Skrevet

Jeg har for øvrig fått jobben over tre uker etter intervju, men da sa de ikke at de skulle foreta en snarlig avgjørelse. 

Skrevet

Hos oss tar der ca. 1-2 uker. 

Vi bruker som regel ett par dager på å bestemme oss, deretter kontakter vi den aktuelle kandidaten og tilbyr stillingene. Vedkommende får da 3-4 dagers svarfrist. Først når vedkommende takket ja sender vi svar til de som står som nummer 2-3. 

Er man lenger ned på listen så får man svar mye tidligere. 

Tenker at dersom du ikke hører noe innen 14 dager så kan du ringe å høre. 

Anonymkode: 177cd...2e5

Skrevet

De ringte meg under en time etter intervjuet.

Enten så var jeg en ideell kandidat, de var desperate etter folk, eller så var jeg ett brødhode som søkte på den jobben! Etter å ha jobbet nesten ett år, tror jeg grunnen var mest alternativ tre... Jeg hater jobben min!

Anonymkode: 0bcc2...699

• 2 uker senere...
Skrevet

Har du fått svar? 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du fått svar? 

Fikk den dessverre ikke. Jeg måtte ringe tilslutt, hun sa hun skulle ringe meg den dagen, og at jeg ble innstilt som nr 3. De hadde fått et veldig godt inntrykk av meg, men de to som fikk jobben hadde lenger ansiennitet. Og hun oppfordret meg til å søke igjen hvis det blir lyst ut. Det går greit at jeg ikke fikk den, ble ikke så lei meg, og har to intervjuer neste uke. Og så ble jeg jo rangert som nr 3 av 70 søkere, så det er jo bra i seg selv :)

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du fått svar? 

Hvordan gikk det med deg? :)

Skrevet
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fikk den dessverre ikke. Jeg måtte ringe tilslutt, hun sa hun skulle ringe meg den dagen, og at jeg ble innstilt som nr 3. De hadde fått et veldig godt inntrykk av meg, men de to som fikk jobben hadde lenger ansiennitet. Og hun oppfordret meg til å søke igjen hvis det blir lyst ut. Det går greit at jeg ikke fikk den, ble ikke så lei meg, og har to intervjuer neste uke. Og så ble jeg jo rangert som nr 3 av 70 søkere, så det er jo bra i seg selv :)

Åh, så leit, men deilig å vite at du ble ansett som så god, da! Og det hjelper jo at du har intervjuer til uka. Jeg krysser fingrene for deg.

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan gikk det med deg? :)

Jeg ble faktisk innkalt til annengangsintervju. Skal dit nå på tirsdag. Er veldig spent, har SÅ lyst på denne jobben. Den er faktisk helt perfekt, så jeg blir ordentlig skuffa om det ikke går veien. 

• Liker 1
Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Åh, så leit, men deilig å vite at du ble ansett som så god, da! Og det hjelper jo at du har intervjuer til uka. Jeg krysser fingrene for deg.

Jeg ble faktisk innkalt til annengangsintervju. Skal dit nå på tirsdag. Er veldig spent, har SÅ lyst på denne jobben. Den er faktisk helt perfekt, så jeg blir ordentlig skuffa om det ikke går veien. 

Ååå, så spennende! Masse lykke til! Håper du får den :)

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ååå, så spennende! Masse lykke til! Håper du får den :)

Tusen takk! ❤️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...