AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #1 Del Skrevet 14. september 2020 Jeg er bare 3+5, men den siste uken har kroppen min bare est utover. Magen min ser ut som dobbel størrelse, puppene mine er større og lårene mine er større. Er dette vanlig? Jeg spiser helt vanlig.. Vil dette bare fortsette eller stabilisere seg? Jeg er litt overvektig fra før, så syns dette er ganske trasig Anonymkode: a57b1...cf0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solmåneogstjerner Skrevet 14. september 2020 #2 Del Skrevet 14. september 2020 Det er veldig vanlig! Men det er bare vann og luft foreløpig. Sannsynligvis vil det stabilisere seg litt etterhvert. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #3 Del Skrevet 14. september 2020 Kroppen har ikke fått med seg den er gravid etter 3 uker. Så dette sitter nok i hodet ditt Anonymkode: ec86e...b26 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #4 Del Skrevet 14. september 2020 Nei, det samme skjedde med meg. Jeg er ung og veltrent. Har alltid vært tynn og høy forbrenning. Jeg har hatt mage side uke 5 og lårene gnisset for første gang nærmere uke 5. Forstår ingenting 🤷♀️ Anonymkode: 7a149...8c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #5 Del Skrevet 14. september 2020 Luft, avføring og vann, helt normalt. Min mage varierer veldig iløpet av dagen. Er i uke 8 nå, men har hatt det sånn i noen uker selv. Anonymkode: 14460...735 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #6 Del Skrevet 14. september 2020 Hadde det likt, men fant ut at jeg var gravid 4+4. Gikk opp 7 kg til uke 12 til tross for at det lille jeg spiste var sunt. Ingen godteri og usunnheter da jeg hadde ekstrem kvalme/oppkast. Måtte kjøpe gravidbukse rundt uke 12 fordi jeg var så oppblåst og kvalm at jeg ikke klarte noe som strammet rundt magen 😅 Anonymkode: 8ecb6...e6b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #7 Del Skrevet 14. september 2020 Kroppen eser ikke ut så tidlig. Da er det i så fall bare du som ser det. Anonymkode: 55132...bbd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #8 Del Skrevet 14. september 2020 Jeg så nesten lik ut som da jeg var 3-4 mnd på vei helt i starten. Jeg blåste opp, men det roet seg og så begynte jeg faktisk å vokse litt pga baby. Anonymkode: 17970...195 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #9 Del Skrevet 14. september 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Kroppen har ikke fått med seg den er gravid etter 3 uker. Så dette sitter nok i hodet ditt Anonymkode: ec86e...b26 Jo? Jeg har mensenmurring, ekstremt ømme pupper, vondt i hodet og korsryggen. For ikke å snakke om de 10 positive graviditetstestene. Og hvor har du dette fra? jeg er 11 dpo, egget har festet seg og HCG er begynt å produseres. Vis meg en artikkel der det står at at det er umulig å ha symptomer i uke 4 etter positive tester? 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kroppen eser ikke ut så tidlig. Da er det i så fall bare du som ser det. Anonymkode: 55132...bbd Min samboer ser det og buksene mine som jeg helt fint fikk på meg for 5 dager siden går nå ikke igjen. På nettet står det også at et av de tidligste symptomene er oppblåsthet. Hva er det med enkelte på forumet her å være så bestemt på at det er for tidlig for symptomer? Alle medisinske sider forteller noe annet, for ikke å snakke om alle de menneskene her inne som opplever symptomer så tidlig. Anonymkode: a57b1...cf0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dævendøtte Skrevet 14. september 2020 #10 Del Skrevet 14. september 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er det med enkelte på forumet her å være så bestemt på at det er for tidlig for symptomer? Haha, ja det er ikke måte på hvor mange som sitter på fasiten her, enten det gjelder graviditet, fødsel, amming, barneoppdragelse osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #11 Del Skrevet 14. september 2020 https://helsenorge.no/gravid/gravid-uke-for-uke/uke-1-2-3-4-og-5 Står ikke noe om å ese ut her, men okei. Kanskje dere en av de ekstremt få. Grunnen til at folk reagerer er fordi det virker barnslig og oppmerksomhetssykt å oppføre seg som om man er 8 måneder på vei når man såvidt kan kalles gravid. Det er liksom ikke måte på hvor gravide mange er når de nettopp har testet positivt, klager, må sykmeldes osv. Virker som om folk ikke takler å være gravide lenger med all denne sykeliggjøringen. Sånn, dagens bitching! Anonymkode: 55132...bbd 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussi84 Skrevet 14. september 2020 #12 Del Skrevet 14. september 2020 Enn får ikke graviditetsmage så tidlig. Gravidmage begynner å synes så vidt mellom uke 12 og 16 engang, noen må også vente enda lenger før det er en synlig kul der pga graviditeteten. Og hvis man legger på seg mye i første trimester har det mest å gjøre med spise feil mat og alt for mye mat, og ikke selve graviditeten. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #13 Del Skrevet 14. september 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: https://helsenorge.no/gravid/gravid-uke-for-uke/uke-1-2-3-4-og-5 Står ikke noe om å ese ut her, men okei. Kanskje dere en av de ekstremt få. Grunnen til at folk reagerer er fordi det virker barnslig og oppmerksomhetssykt å oppføre seg som om man er 8 måneder på vei når man såvidt kan kalles gravid. Det er liksom ikke måte på hvor gravide mange er når de nettopp har testet positivt, klager, må sykmeldes osv. Virker som om folk ikke takler å være gravide lenger med all denne sykeliggjøringen. Sånn, dagens bitching! Anonymkode: 55132...bbd Du vet vel ikke hva som er årsaken til at folk må sykemeldes? Og man blir ikke sykemeldt bare fordi man ønsker, men fordi man selv føler og en lege er enig i at man har behov for det. Det er ingen som vil ha et trøblete svangerskap. ha litt tiltro til folk du og at når de føler seg dårlig så er det reelt. Når det gjelder meg så står det jo mange steder at det å være oppblåst er et symptom og vanlig. Skjønner ikke hva som er problemet? Du er ikke sterkere eller et bedre menneske enn andre fordi du enten hadde et enkelt svangerskap eller led deg gjennom det i stillhet. Anonymkode: a57b1...cf0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #14 Del Skrevet 14. september 2020 Gravid uke 7 her og har det helt likt. Måtte klippe opp buksen på jobb for det ble sååå stramt😅 Anonymkode: cb70b...d56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #15 Del Skrevet 14. september 2020 Var veldig oppblåst fra uke 6-10. Så ut som jeg var gravid i 7. måned. Det gikk heldigvis over og ble normal igjen😅 Er i uke 12 i morgen og føler jeg ser en liiiten babymage som er på vei. Anonymkode: 09f9b...570 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #16 Del Skrevet 14. september 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: https://helsenorge.no/gravid/gravid-uke-for-uke/uke-1-2-3-4-og-5 Står ikke noe om å ese ut her, men okei. Kanskje dere en av de ekstremt få. Grunnen til at folk reagerer er fordi det virker barnslig og oppmerksomhetssykt å oppføre seg som om man er 8 måneder på vei når man såvidt kan kalles gravid. Det er liksom ikke måte på hvor gravide mange er når de nettopp har testet positivt, klager, må sykmeldes osv. Virker som om folk ikke takler å være gravide lenger med all denne sykeliggjøringen. Sånn, dagens bitching! Anonymkode: 55132...bbd Bare sånn til info så er hormon-nivåene til gravide høyest i første trimester, så avhengig av hvilke plager man får i svangerskapet (noen reagerer kraftigere på hormonene enn andre, for eksempel) så er første trimester for mange den verste delen av graviditeten. Jeg hadde en kjempefin graviditet etter uke 14, men før det var jeg ganske dårlig. Jobbet fullt frem til tre dager før fødsel (uke 37) og føler absolutt ikke at jeg sykeliggjorde meg selv eller noe. Hadde fire egenmeldingsdager gjennom hele graviditeten, samtlige i første trimester. Også kjenner jeg mange som ikke merket første trimester like mye, men som fikk andre plager senere i graviditeten, alt er like normalt. ☺️ De aller første ukene av en graviditet produserer kroppen et hormon som heter progesteron. Dette er et hormon som kort sagt hjelper kroppen med å beholde et egg, altså hindre tidlig spontanabort. Det er veldig vanlig å reagere på frigjøring av progesteron og en av de vanligste bivirkningene er at man føler seg oppblåst. Mange får vann i kroppen og luft i magen/treg mage og dette er selvfølgelig ubehagelig for de som får disse plagene. Anonymkode: 6ebcc...708 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #17 Del Skrevet 14. september 2020 2 timer siden, tussi84 skrev: Enn får ikke graviditetsmage så tidlig. Gravidmage begynner å synes så vidt mellom uke 12 og 16 engang, noen må også vente enda lenger før det er en synlig kul der pga graviditeteten. Og hvis man legger på seg mye i første trimester har det mest å gjøre med spise feil mat og alt for mye mat, og ikke selve graviditeten. Man kan fint ha «gravidmage» så tidlig 🙄 har satt det i anførselstegn, fordi det er jo selvfølgelig ikke livmoren eller baby som gjør at magen får en synlig kul - men luft. Jeg var så oppblåst i uke 6 at jeg måtte opp en størrelse i bukser (gikk og kjøpte meg mammabukser), fordi alt annet var bare ubehagelig og ekkelt. Det var en synlig kul på magen, og selv om jeg visste godt at det ikke var baby som lagde kulen, var det fortsatt en mage jeg hadde fordi jeg var gravid. Ellers enig i det med vekten, men jeg synes folk skal slutte å avfeie alle plager med at det er for tidlig osv, for alle kropper er forskjellige, og hva man føler på selv og ser selv er individuelt. Det er også sikkert det TS mener med at hun eser ut, for jeg følte meg som en overhevet bolledeig som bare este ut over alt. Anonymkode: 6a6e1...365 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miip Skrevet 14. september 2020 #18 Del Skrevet 14. september 2020 Jeg hadde det helt likt! Jeg er svært slank, og iflg BMI nesten undervektig. Legger aldri på meg, og kan spise omtrent hva jeg vil. Men relativt tidlig ble jeg ekstremt oppblåst, det ble så ille at jeg måtte begynne å gå med bluser/skjorter utenpå buksa (og ikke nedi slik jeg bruker) og kneppe opp knappen. Jeg følte jeg så 4 mnd på vei ut! Det ble alltid verst på kvelden, etter inntak av mat gjennom dagen. Og jeg slet med veldig treg fordøyelse, og MASSE luft i magen. Nå er jeg i uke 12, og magen er "tynnere", enn eks. i uke 6, og fordøyelsen er mer normal, og mindre luft og "pløsete" mage. Så ja, dette går an, og er helt normalt, og har ingenting med sykeliggjøring å gjøre ;-) Det står også her: https://www.babyverden.no/Gravid/Diverse/tegn-pa-at-du-er-nygravid---fra-a-til-a/ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #19 Del Skrevet 15. september 2020 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er bare 3+5, men den siste uken har kroppen min bare est utover. Magen min ser ut som dobbel størrelse, puppene mine er større og lårene mine er større. Er dette vanlig? Jeg spiser helt vanlig.. Vil dette bare fortsette eller stabilisere seg? Jeg er litt overvektig fra før, så syns dette er ganske trasig Anonymkode: a57b1...cf0 Magen min var veldig oppblåst i første trimester. Så nesten like stor ut i uke 12 som i uke 18 pga det. Gikk over og den «ekte» magen kom rundt uke 18-20. Anonymkode: d1d27...3b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå