AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #1 Del Skrevet 14. september 2020 Jeg har fått tilbud om en stilling som spesialsykepleier på dagtid i kommunen, med en lønn som er etter det jeg kan se på NSF sine sider, er etter tariff (530 000 kr/år, full ansiennitet) Hvor mye utgjør tilleggene for deg som går i turnus med kveld og helg (med arbeid hver tredje helg) pr år? Jeg tenker å legge inn et lønnskrav, men trenger å vite hvor mye mer jeg ville fått om jeg i stedet hadde fått en stilling i todelt turnus (D+A+ hver 3. helg). Hvor høyt ville du lagt ditt lønnskrav? Anonymkode: b1683...335 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #2 Del Skrevet 14. september 2020 Følges tarifflønn kan du ikke forhandle så mye på lønn. Spesielt ikke kommunalt. Du kan enkelt regne ut tillegg etc etter lønnsstigen de følger Anonymkode: 14a2c...d17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #3 Del Skrevet 14. september 2020 Jobber du i kommunen er tilleggslønn regulert i HTA. jeg regner med at det er T-trinn du er på jakt etter. Dette vil variere etter turnus, samt at det kan være lokale avtaler og lønnsstiger ut Ingar om du jobber turnus eller ikke. Jobber du dagtid så får du ikke samme lønn som de i turnus. Som arbeidsgiver i kommunen så ville jeg nok ikke gitt deg tilsvarende lønn i en dagtidsstilling som om du gikk turnus. I og med at du er spl, så har du nok noe å gå på. Det er jo ikke akkurat noe problem å få jobb som sykepleier. Anonymkode: 7308c...f00 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #4 Del Skrevet 14. september 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jobber du i kommunen er tilleggslønn regulert i HTA. jeg regner med at det er T-trinn du er på jakt etter. Dette vil variere etter turnus, samt at det kan være lokale avtaler og lønnsstiger ut Ingar om du jobber turnus eller ikke. Jobber du dagtid så får du ikke samme lønn som de i turnus. Som arbeidsgiver i kommunen så ville jeg nok ikke gitt deg tilsvarende lønn i en dagtidsstilling som om du gikk turnus. I og med at du er spl, så har du nok noe å gå på. Det er jo ikke akkurat noe problem å få jobb som sykepleier. Anonymkode: 7308c...f00 Det er T-trinn jeg er ute etter, vil det utgjøre 10 000, 20 000 eller mer i løpet av året, om man tenker en turnus med gjennomsnitt to aftenvakter i uka samt hver tredje helg? Som sykepleier med mer enn 25 års ansiennitet er jo dette eneste mulighet for å få mere lønn. Ellers «stopper» jo alt opp etter 16 år. Kommer forøvrig fra privat sektor, så jeg vet jeg må ned i lønn sammenlignet med det jeg har, men hvor mye skal jeg akseptere? 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Følges tarifflønn kan du ikke forhandle så mye på lønn. Spesielt ikke kommunalt. Du kan enkelt regne ut tillegg etc etter lønnsstigen de følger Anonymkode: 14a2c...d17 Det er dessverre sånn mange tror det fungerer, på denne måten kommer aldri sykepleiere som gruppe til å få mere lønn. Vi trenger å selge oss dyrt, særlig nå som sykepleiere er mangelvare mange steder. 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Anonymkode: b1683...335 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #5 Del Skrevet 14. september 2020 Ok. Om du har god erfaring med turnus (i og med at du har jobbet som spl lenge) så vet du kanskje hvor mange timer kveld og helg utgjør. Om du klarer å finne ut av dette, så kan du bruke dette excelarket for å regne ut: https://www.ks.no/fagomrader/lonn-og-tariff/hovedtariffavtalen/beregning-av-tilleggslonn-fra-1.1.2019/ Anonymkode: 7308c...f00 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå