AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #1 Skrevet 14. september 2020 Har aldri i mitt liv hatt så vondt i halsen. Gjør helt forferdelig vondt å svelge. Jeg våkna opp med det i dag, var fin i går. Var oppe tidlig, for jeg sku egnt på jobb, men måtte bare bli hjemme. Brukte lang tid å sovne igjen, og nå våkna jeg nettopp brått av en drøm hvor jeg spiste brødskive, og i det jeg svelgte ned, våkna jeg. Nå gjør det bare enda mer vondt. Trodde ikke det kunne bli verre..😳 Altså hva skal jeg gjøre? Kommer ikke til å klare å spise idag i det hele tatt hvis det fortsetter sånn. Tips? Råd til noe som kan hjelpe? Anonymkode: 7a349...19f
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #2 Skrevet 14. september 2020 Paracet eller ibux, evt stikkpiller eller brusetablett og legebesøk. Høres ut som halsbetennelse... Anonymkode: 9c1cc...c44
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #3 Skrevet 14. september 2020 Drikk masse vann selv om det gjør vondt å svelge. I stedet for fast mat, prøv suppe, yoghurt etc. Næring trenger du uansett. God bedring! Anonymkode: d3781...4be
Candiru Skrevet 14. september 2020 #4 Skrevet 14. september 2020 Ta smertestillende. Å drikke noe varmt og kaldt annenhver gang kan lindre. På apoteket kan du kjøpe Zyx halstabletter som har en lett lokalbedøvende effekt. Ellers bør du drikke mye og pleie deg selv. Hvis du ikke blir bedre om to tre dager så bør du dra til legen.
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #5 Skrevet 14. september 2020 Høres ut som halsbetennelse. Jeg synes det hjelper å spise is eller drikke noe som er litt varmt (ikke glovarmt) som feks te, det er litt lettere å svelge ned når man har vondt. Ta smertestillende også. Viktigste er at du får i deg væske og hviler så blir du bra igjen Men det gjør vondt ja. Blir det vanskelig å puste pga hovne mandler kan det være kyssesyke da må du kontakte lege asap såklart, men det er jo mindre sannsynlig. Anonymkode: 9d50e...941
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #6 Skrevet 14. september 2020 Corona-test hadde vel vært på sin plass, tenker nå jeg. Anonymkode: faf71...2ca 3
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #7 Skrevet 14. september 2020 Hadde selv en slik hals i mars, da vi alle i familien lå med enten influensa eller korona og mye tyder på korona pga tungpust.. Jeg måtte gå til innkjøp av Bertolix munnspray, fra apoteket. Den lindrer heldigvis litt, anbefales. Den bedøver og en blir litt nummen. Anbefales 👍 Anonymkode: 9a2a7...cc4
Diafragma Skrevet 14. september 2020 #8 Skrevet 14. september 2020 Anbefaler reseptfrie smertestillende og legetime i morgen. Støtter mistanke om halsbetennelse. Mest sannsynlig virus- eller streptokokkhalsbetennelse. Ved vanskeligheter med å gape (mindre enn at du får inn en tommel mellom tennene) eller ved nakke-ryggstivhet hadde jeg dratt til legevakten uten opphold.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå