Gå til innhold

Å sette grenser når man er gravid og sliten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leser endel tråder her inne der frustrerte gravide føler seg overkjørt av invaderende familie eller svigerfamilie, eller andre som nærmest tar det som en selvfølge å få bo i huset hos den gravide tett opp mot fødsel eller i tiden like etter. 

Er det mange som opplever dette egentlig, og må kjempe for å få være i fred i eget hus? Det virker så merkelig. 

Dere som har lykkes med å sette foten ned: Hvilke krav stilte dere? F.eks ingen overnattingsbesøk de siste ukene før termin?

Anonymkode: 37320...a3c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var redd for at jeg måtte kjempe med å få fred i begynnelsen når baby var komt,  men pga korona holdt alle seg borte 🤭 Noe som var supert de første ukene når ingenting var på stell, men så gikk tiden da.. og korona var vist kommet for å bli 🙄

Anonymkode: 81fc9...db3

Skrevet

Synes de fleste jeg kjenner mine setter krav, og tilsvarende er veldig omtenksomme andre veien. Det er vanlig at familie bor på hotell om de kommer på besøk de første ukene. At besøk er korte. At gjesten tar med noe å bite i helt i begynnelsen. 

Har ei venninne nå som har satt stopp for besøk frem til termin (1 måned), og nekter å avtale overnattingsbesøk det nærmeste året etter termin. 

Anonymkode: df1e9...566

Skrevet

Jeg tror ikke det er normalen. Er bare at de som opplever det gjerne skriver om det. Og så har man de som tar seg litt ekstra nær av alt som gravid og tror at "Kanskje vi kan komme en tur å besøke den nyfødte?" er ensbetydende med "vi kommer dagen etter du har født og blir i 3 uker". Noen familier er jo påtrengende, men ikke alle slik det fremstilles på KG.

Anonymkode: 35864...a94

• Liker 1
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Leser endel tråder her inne der frustrerte gravide føler seg overkjørt av invaderende familie eller svigerfamilie, eller andre som nærmest tar det som en selvfølge å få bo i huset hos den gravide tett opp mot fødsel eller i tiden like etter. 

Er det mange som opplever dette egentlig, og må kjempe for å få være i fred i eget hus? Det virker så merkelig. 

Dere som har lykkes med å sette foten ned: Hvilke krav stilte dere? F.eks ingen overnattingsbesøk de siste ukene før termin?

Anonymkode: 37320...a3c

Vi har ikke hatt problemer med dette i det hele tatt. Mine foreldre (bor nærme) kom en tur i en time når baby var 4-5 dager og to timer når baby var nesten to uker, og svigers (bor langt unna) kom en helg og bodde på hotell når baby var to uker. Var helt uproblematisk. Fikk besøk av søsken i en time. Etter 3-4 uker fikk vi litt mer besøk. 

Anonymkode: 3affc...41b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...