Bolla Piggsvin Skrevet 10. august 2005 #21 Del Skrevet 10. august 2005 Jeg også kjenner en stor klump i magen. Kjenner du den hele tiden eller bare noen ganger? Jeg kjenner klumpen i magen hele tiden. Får aldri fri fra den dumme klumpen. Er lei av hele angsten. Synd du også har en sånn klump i magen. Føler du at magen knyter seg? Det gjør jeg. En knyttneve inne i magen som knyter. En tung klump. Det er så vondt.. ← Føler sånn kun når jeg er deppa... Og redd... Jeg er heldigvis ikke sånn hele tiden, kommer bare innimellom... Gjerne om noen har slengt dritt til meg eller jeg føler meg udugelig... Noen ganger kommer det bare av seg selv også... Veldig vondt når det kommer ja... Kjenner bare en klump jeg da... Noen ganger knyter den seg... Den knyter seg vel mest når jeg er redd... Når jeg er depppa kjenner jeg bare klumpen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TT Skrevet 11. august 2005 #22 Del Skrevet 11. august 2005 (endret) Akupunktur er supert på stive muskler. Det er litt vondt, men bare akkurat når du setter dem. Men viktigere enn dette, synes jeg det er at du finner en dyktig psykolog som kan hjelpe deg med angsten og redselen, ellers blir du aldri kvitt smerter i muskler og ledd skikkelig. Lykke til!!! Endret 11. august 2005 av TT Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reddelinnea Skrevet 19. august 2005 Forfatter #23 Del Skrevet 19. august 2005 Akupunktur er supert på stive muskler. Det er litt vondt, men bare akkurat når du setter dem. Men viktigere enn dette, synes jeg det er at du finner en dyktig psykolog som kan hjelpe deg med angsten og redselen, ellers blir du aldri kvitt smerter i muskler og ledd skikkelig. Lykke til!!! ← Tusen takk. Jeg tør ikke å ta akumpunkktur. Det høres så vondt ut. Vondt med nåler og sånn. Jeg har prøvd flere psykologer uten å bli noe bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. august 2005 #24 Del Skrevet 19. august 2005 Redselen for angst er ofte verre enn selve anfallene og ved å gå slik stivner hele kroppen. YOGA er er gammel velkjent måte for å komme i kontakt med kroppens indre/følelser. Din kropp bærer på psykisk smerte, derfor vondter her og der. Dette vet du sikkert, siden du går hos psykomotorisk fysioterapaut. Benytt deg av den hjelpen du får der; pusteteknikk, avslappning osv. Prøv alt du kan får å bearbeide de følelsene du bærer på, nye som gamle.. Og jobb med din indre samtale; selvtilitten din trenger ett løft og det er det kun du som kan løfte! Lykke til! Godklem til deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reddelinnea Skrevet 20. august 2005 Forfatter #25 Del Skrevet 20. august 2005 Tusen takk for godklemmen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reddelinnea Skrevet 20. august 2005 Forfatter #26 Del Skrevet 20. august 2005 Hva skjer under en joga time? Er det masse folk som sitter på et gulv som gjør noe sammen. Jeg er så redd for masse folk jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hippopotamus Skrevet 21. august 2005 #27 Del Skrevet 21. august 2005 Jeg har også slike spente muskler i nakke, rygg og andre steder, men hos meg er det trolig pga fibromyalgien. Jeg gikk også hos psykomotorisk fysioterapeut lenge, noe som hjalp en del. Nå har jeg dessverre ikke råd til å fortsett med behandling, og er tilbake der jeg var før jeg begynte. Kjipt. Skulle ønske at jeg hadde noen mirakel-råd å gi deg mot stivheten og smertene, men det har jeg ikke. MEN, fortsett hos psyko-motorisk fysioterapeut så lenge du har råd/mulighet! Dessuten, selv om det er vondt å sitte og minst smerter når du ligger (kjenner til akkurat det der...), så pass på å røre litt på deg innimellom, hvis ikke blir du bare stivere og stivere. Og da mener jeg ikke ut og jogge eller trene eller lang tur, altså, for det vet jeg at det er vanskelig å få til, men bare å gå litt rundt på kjøkkengulvet, strekke litt på armer og vri litt på hodet og ryggen og sånn, slik at ikke de vonde musklene låser seg helt. Dessuten er varmt vann smart. Regner med at du kanskje ikke har så lyst til å oppsøke noe offentlig varmtvannsbasseng dersom det finnes der du bor, men dusj mye og leeeeenge i så varmt vann du klarer. Har du badekar hjemme, er det enda bedre! Yoga behøver forresten ikke å være sammen med mange andre. Man kan kjøpe DVD/VHS med instruksjon i yoga, og prøve selv på stuegulvet foran TV'n. Sikkert ikke like nyttig som ordentlig yoga med en god instruktør, men bedre enn ingenting? (Tror det er noen som vil bytte bort yoga-videoer/dvd'er på byttebørsen her.) Håper du holder ut til fysioterapeuten din er tilbake... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. august 2005 #28 Del Skrevet 21. august 2005 Det finnes yoga/pilates dvd på grethe roede.no som ett eksempel.. Jeg har hatt stor nytte av denne treningsformen under min depresjon og mine angstproblem! Det er bare å innse at trening er noe av det beste du gjør for deg selv når du har slike problemer. Skjønner godt at du ikke takler masse mennesker rundt deg, men hvordan er det med en liten gruppe? Man har muligheter til trening hjemme også, men det krever mye selvdisiplin.. Jeg begynte med å gå småturer; ca fem minutter av gangen- verken orket mer eller taklet mer pga sterk angst. Men jeg satset alt på viljen og vanen.. For meg fungerte det bra, kroppen skjønte at den lille turen gikk bra og SAKTE, MEN SIKKERT økte jeg turen med ett par minutter.. og sånn ble ting sakte bedre. Jeg benytter meg av yoga som treningsform for det strekker musklene i kroppen og for meg er det en perfekt stress avløser.. Du kan jo låne deg noen bøker om yoga på bibloteket for å se om du kan like det. Lykke til! Godklem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reddelinnea Skrevet 21. august 2005 Forfatter #29 Del Skrevet 21. august 2005 Tusen takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå