reddelinnea Skrevet 22. juli 2005 #1 Del Skrevet 22. juli 2005 Nå har jeg så vondt i nakken. Og i hodet. Når jeg tar bak på nakken er det akkurat som om det er gitarstrenger. Det er mange harde strenger i nakken. Vondt. Kanskje fordi jeg spenner alle musklene mine. Også sprer det seg oppover hele hodet. Sånn at jeg får hodepine. Det er så vondt. Bruker ofte smertestillende, men det hjelper ikkenoe. Er det noen andre her som også har gitarstrenger i nakken? Også har jeg gitarstenger helt nederst i ryggen. Korsryggen. Har masse spente muskler på høyre, og på venstre side. Akkurat oppå en knokkel på en måte. Langt nede der trusekanten er. Øverst. Er dettte vanlig? Noen som kjenner seg igjen? Hva gjør dere med spente muskler? Jeg går til en psykiomotorisk fysioterapaut, men hun har ferie i ti uker. Men jeg har så vondt nå. Skal til henne om fem uker. Vet ikke om jeg orker disse vonde strengene i fem uker til. Men jeg har disse også når jeg er hos fysioterapauten. Hun har kjent på de og har sagt at jeg har veldig spente muskler. Og at de var stramme. Jeg har vondt i hodet hver dag. :hår: Noen dager har jeg mere vondt enn andre dager. Vondt i hele nakken. I korsryggen har jeg vondt hver eneste dag. Så vondt at jeg ikke klarer å sitte. bedre å ligge i senga. Jeg spenner alltid alle musklene mine fordi jeg er så redd. De er alltid på vakt. Angsten gjør at jeg spenner meg enda mere. Også tenker jeg alltid på det værste som kan skje, og spenner meg enda mere. Tar også skuldrene opp automatisk. Fordi da kan jeg gjemme meg bort. Men da får jeg bare enda mere vondt. Har dere gitarstrenger i nakken, og i rygg? Hvordan får dere smertene bort? :hår: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hmmm Skrevet 22. juli 2005 #2 Del Skrevet 22. juli 2005 ??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dilla Skrevet 22. juli 2005 #3 Del Skrevet 22. juli 2005 Jeg hadde gitarstrenger i skuldre og nakke i mange år. Jeg hadde ikke en eneste dag uten smerter. Begynte med akupunktur i fjor høst og etter noen få måneder var alle plagene borte. Nå har jeg nesten aldri vondt lenger. Det er verdt et forsøk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
7v8 Skrevet 22. juli 2005 #4 Del Skrevet 22. juli 2005 Du sier at du går til fysioterapeut, men at hun har fri i 5 uker til. Du kan ikke ringe dit hun jobber og prøve å få time hos noen andre da? Hvis du forklarer situasjonen for de, og at du synes det er for lenge og vente i 5 uker kan det hende de kan hjelpe deg. For det høres ikke noe godt ut sånn som du beskriver det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reddelinnea Skrevet 24. juli 2005 Forfatter #5 Del Skrevet 24. juli 2005 Hallo. Jeg tror hele det fysikalske instuttuttet er stengt om sommeren. Men jeg hadde ikke turt å ringe å spørre allikevell. Jeg er dum jeg. Synes det er så skummelt å prate med noen nye også. Flaut det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reddelinnea Skrevet 24. juli 2005 Forfatter #6 Del Skrevet 24. juli 2005 Tusen takk for svar. Jeg har ikke prøvd akupunktur. Tusen takk for tipset. Jeg tør ikke å ta akumpuktur jeg. Er så redd for sprøyter og nåler og sånn. Er det vondt? Hvor mange ganger tar man det? Hvor lenge? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Xerox Skrevet 24. juli 2005 #7 Del Skrevet 24. juli 2005 Sånne muskler har jeg og. Tar smertestillende ved behov. Burde vel egentlig hatt meg en tur til kiropraktor eller noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bolla Piggsvin Skrevet 24. juli 2005 #8 Del Skrevet 24. juli 2005 Hallo. Jeg tror hele det fysikalske instuttuttet er stengt om sommeren. Men jeg hadde ikke turt å ringe å spørre allikevell. Jeg er dum jeg. Synes det er så skummelt å prate med noen nye også. Flaut det. ← Jeg synes også det er flaut å snakke med nye... Kan til og med synes det er ekkelt å snakke med mine aller nærmest om ting!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reddelinnea Skrevet 24. juli 2005 Forfatter #9 Del Skrevet 24. juli 2005 Jeg også. Snakker helst ikke om mine personlige ting til andre. Er nok veldig lukket person. Men her inne kan jeg være anonym, men ellers så hadde jeg ikke turt å skriver her tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bolla Piggsvin Skrevet 24. juli 2005 #10 Del Skrevet 24. juli 2005 Jeg også. Snakker helst ikke om mine personlige ting til andre. Er nok veldig lukket person. Men her inne kan jeg være anonym, men ellers så hadde jeg ikke turt å skriver her tror jeg. ← Sender deg en privat melding nå jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reddelinnea Skrevet 24. juli 2005 Forfatter #11 Del Skrevet 24. juli 2005 Tusen takk. Det var snilt gjort. Klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dilla Skrevet 25. juli 2005 #12 Del Skrevet 25. juli 2005 Tusen takk for svar. Jeg har ikke prøvd akupunktur. Tusen takk for tipset. Jeg tør ikke å ta akumpuktur jeg. Er så redd for sprøyter og nåler og sånn. Er det vondt? Hvor mange ganger tar man det? Hvor lenge? ← Personlig synes i hvertfall ikke jeg at det gjorde vondt. Litt "merkelig" var det jo, men slett ikke vondt. Hvor mange behandlinger man trenger er nok veldig individuelt. Jeg begynte med to ganger pr uke, så en gang pr. uke og til slutt en gang annenhver uke. Gikk vel i cirka 4 måneder tror jeg. Selve behandlingen tok fra en halvtime til en time hver gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reddelinnea Skrevet 2. august 2005 Forfatter #13 Del Skrevet 2. august 2005 Tusen takk for alle svar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bolla Piggsvin Skrevet 2. august 2005 #14 Del Skrevet 2. august 2005 Når jeg har angst så kjenner jeg bare en stor klump i magen jeg... Eller mange litt mindre klumper... Også kan jeg skjelve... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. august 2005 #15 Del Skrevet 3. august 2005 Synes det høres ut som om dere trenger psykolog hele gjengen jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Er det mulig? Skrevet 3. august 2005 #16 Del Skrevet 3. august 2005 Synes det høres ut som om dere trenger psykolog hele gjengen jeg... ← Koselig svar da gjest! Om du ikke har noe bedre å si så kan du bare la være å si noe kan du ikke det da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. august 2005 #17 Del Skrevet 3. august 2005 hvis du sliter med spente muskler kan jo også yoga være noe å prøve for deg. Da mener jeg ordentlig yoga, og ikke slik "sats-yoga". Lykke til iallefall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reddelinnea Skrevet 7. august 2005 Forfatter #18 Del Skrevet 7. august 2005 Når jeg har angst så kjenner jeg bare en stor klump i magen jeg... Eller mange litt mindre klumper... Også kan jeg skjelve... ← Jeg også kjenner en stor klump i magen. Kjenner du den hele tiden eller bare noen ganger? Jeg kjenner klumpen i magen hele tiden. Får aldri fri fra den dumme klumpen. Er lei av hele angsten. Synd du også har en sånn klump i magen. Føler du at magen knyter seg? Det gjør jeg. En knyttneve inne i magen som knyter. En tung klump. Det er så vondt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reddelinnea Skrevet 7. august 2005 Forfatter #19 Del Skrevet 7. august 2005 Synes det høres ut som om dere trenger psykolog hele gjengen jeg... ← Jeg synes dette ikke var noe hyggelig sagt. Ble lei meg jeg. :cry: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reddelinnea Skrevet 7. august 2005 Forfatter #20 Del Skrevet 7. august 2005 Når jeg har angst så kjenner jeg bare en stor klump i magen jeg... Eller mange litt mindre klumper... Også kan jeg skjelve... ← Skjelver, det gjør jeg også. Føler meg helt skjelven i hele kroppen jeg. Føler meg som en seigmann. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå